Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A Szergejjel miért nyitott...

A Szergejjel miért nyitott ajtóval közlekednek?

Figyelt kérdés
Rengeteg vasúti videót néztem és feltűnt, hogy a Szergejeknél nem mindig, de nagyon sokszor nyitva van az ajtó, ami más mozdonyoknál nem jellemző semennyire. Miért így közlekednek vele?

2021. dec. 19. 02:31
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%
Szellőzés miatt.
2021. dec. 19. 02:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Hát ezt cáfolni látszik az, hogy a belső, vezetőfülke ajtaja csukva van. Meg akkor a többi mozdonnyal is így közlekednének, de nem ez a helyzet.
2021. dec. 19. 03:35
 3/11 anonim ***** válasza:
94%

Igaz röviden fogalmaztam, nem a vezetőfülke szellőzése miatt.


A titok nyitja annyi, hogy főleg a belső ajtók szigetelése nem épp a legjobb, a géptérbe viszont szívja be a levegőt a gép, ha a külső ajtó zárva van akkor képes a vezetőálláson is csinálni kellemetlen huzatot, ha nyitva az ajtó, akkor viszont a könnyebb úton jön azzon keresztül a levegő, nem pedig pl vezetőállás felől.

2021. dec. 19. 04:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
93%

így van, a szellőzés miatt. De van amikor ez fordítva működik és a tömítetlen kipufogó rendszerből származó füstöt igyekeznek a vezetőállástól távol tartani amit a menetszél szívna be oda. Nyári szellőzésre állított 1. forgóváz és dinamó szellőzőcsatona esetén nem nagyon szív a géptérből semmit.

Bezzeg a csörgő... a hajadat is leszívja :D

2021. dec. 19. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
De tömítetlen kipufogót miért nem javítják meg inkább? Ha normál üzemben beszívja a füstöt a vezetőállásba, akkor az konkrétan életveszélyes munkakörülménynek számít, ami semmilyen körülmények között nem normális és be kell szüntetni a munkát, nem pedig ilyen ajtónyitogatással elkerülni a problémát. Ezt sem igazán értem, hogy egyáltalán a vezetőállás és a géptér között hogyan alakulhat ki szívóhatás. Úgy hangzik, mintha eleve gyári hibás konstrukció lenne.
2021. dec. 19. 16:52
 6/11 anonim ***** válasza:
90%

Azért nem javítják, mert ez a vasút.

Csak ember nincs, pénz, ebből kifolyólag megfelelő alkatrészellátás, illetve időnként még akarat sem igazán, ez utóbbi már inkább a reszortosa hozzáállásán múlik, hogy mennyire harcos vagy beletörődő típus.

Ugyan Szergejnél jelenleg pont nem jellemző, sok más gépnél viszont annál inkább, hogy vacak állapotban vannak a flotta, elég alacsony rendelkezésre állással, és ami nem dög, annak muszáj mennie, hogy meglegyen az elegendő kiadott jármű, és nem vagy alig leht csak úgy kisebb hibák elhárítása, vagy akár megelőző tervszerű karbantartás miatt kivenni a fordából gépet.

A régebbi gépek többségén igen balkáni körülmények vannak, nem kivétel ez alól többnyire a 628-300 sorozat sem.

Ez a be kell szüntetni a munkát meg jól hangzik, csak a gyakorlatban kicsit máshogy van.

A műszaki részletekre visszatérve, nem akarok nagyon belemenni, pláne, hogy az M62-nek nem én vagyok a legnagyobb tudora (a hozzá igen sokban hasonló Ludmillákhoz annál több közöm van), de nincs itt semmi gyári hiba, egy faék egyszerű szovjet szerkezet, ami akkor jól is működik, ha minden megfelelően légtömör. De a magyar járműfenntartási kultúrában ez ritkán teljesül. Az már sokat segítene, ha az ajtók rendesen be lennének állítva, hogy szorosan záródjanak, meg a gumitömítésük kellő rendszerességgel lenne cserélve, szilikonnal átkenve, de hát ez sokszor nem annyira sikerül.

2021. dec. 19. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
78%
Ha minden esetben a javítás lenne azonnal szerintem akkor nem maradna működő gép, kezdve az olyan apróságokkal hogy nincs gép aminek a reléi között ne tűnt volna el pár doboznyi gyufaszál és egy jó adag méretre vágott biciklibelső... ha azt mind feladták volna javításra... :D
2021. dec. 20. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Amúgy ezis egy nagyon érdekes téma a MÁV-nál, hogy miért ne lehetne őket mellőzni. Egy csomó olyan járatot ismerek, ami üresen fel megy a végállomásig, mert senki nem utazik akkor abban az időpontban vagy csak nagyon ritkán. Ezeket a járatokat simán ki lehetne venni és ha nagyban nézzük, akkor egy csomó járat felszabadulna, ami elég lenne a karbantartások beütemezésére.
2021. dec. 21. 15:48
 9/11 anonim ***** válasza:
67%

A máv start közszolgáltatást végez, vagyis az állam rendeli meg hogy mikor hova mennyi milyen vonat menjen.

Másik lehetőség hogy amit látsz üresen közlekedni az szerelvényvonat. Vagyis utasok nélkül másik állomásra poziciónálják a szerelvényt, mert majd reggel indul onnan egy vonat. Sok esetben ezeket a szerelvényvonatokst is meghirdetik személyvonatként, hátha utazik majd rajta valaki.

2021. dec. 21. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Nem, nem, ezek rendes járatok. Onnan tudom, hogy alkalmanként idő előtt végzek a munkával és fel szoktam rájuk ülni. Végállomásig megyek és egész idő alatt egyedül vagyok a vonaton... Ha a személyzetet leszámítjuk. Vagy ez direkt van így, hogy kettő legyet üssenek egy csapásra? A szerelvények is kerüljenek átpozicionálásra és az állami megrendelés is teljesítve legyen? Tudom kicsit mellékes, de például Nagy Britanniáról olvastam, hogy náluk közlekednek szellemvonatok, amik nem vesznek fel utasokat, csak azért közlekedtetik őket, hogy az egyébként nem használ vonal fent legyen tartva... Nem tudom érthető-e, tehát hogy látszólagosan használva legyen a nem használt vonal.
2021. dec. 21. 16:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!