Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem mozog a helikopter...

Miért nem mozog a helikopter teste is, miközben forog a rotor?

Figyelt kérdés

2022. júl. 23. 15:59
 1/9 Japán Gulyás ***** válasza:
60%
Meg van csapágyazva a rotor tengelye.
2022. júl. 23. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Azért van a farokrotor, hogy az kvázi pont akkora erővel nyomja visszafele a helikopter testét amekkora kell ahhoz hogy egy helyben maradjon. Aztán ott van a koax rotor, ott a kettő egymással ellenkező irányba forgó rotor egymást egyenlíti ki.
2022. júl. 23. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
43%

Mikor a földön van akkor a felfelé hajtó erő még kisebb mint a lefelé hajtó (gravitáció), aztán ahogy nő a fordulat nő a felhajtó erő is.


Amikor egy helyben áll akkor pedig pont annyi a felfelé hajtó erő mint a lefelé ezért nem mozog se le se fel

2022. júl. 23. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
28%

#2 A farokrotor nem erőt fejt ki, ami "nyomja visszafele a helikopter testét". Perdületről van szó, a farokrotor forgatónyomatékot hoz létre.


Interneten fellelhető az a kísérlet (pl. Veritasium), ahol egy hosszú erőkar végére egy nagy tömegű lendkereket raknak. Ha a lendkerék állóhelyzetben van, akkor a nagy tömeg miatt nehéz megemelni az egészet az erőkar végénél fogva, de ha felpörgetik a lendkereket, akkor annak perdülete forgatónyomatékot hoz létre, emiatt könnyedén a fej fölé lehet emelni ugyanazt a tömeget, miközben amúgy az azt tartó személyt is "forgatja".


Ebből persze a helikopterekre nézve releváns rész az nem az, hogy könnyűvé válik felemelni a tömeget, hanem az, hogy a forgatónyomaték stabilizálja a helikopter testét. Nem a levegő mozgatásával stabilizál (mint ahogy a fő rotor a levegő mozgatásával emeli fel a gépet), hanem a puszta forgásával.

2022. júl. 23. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
76%

"#2 A farokrotor nem erőt fejt ki, ami "nyomja visszafele a helikopter testét". Perdületről van szó, a farokrotor forgatónyomatékot hoz létre."

"Nem a levegő mozgatásával stabilizál (mint ahogy a fő rotor a levegő mozgatásával emeli fel a gépet), hanem a puszta forgásával."


Ez egy komplett, tökéletes baromság, egy szó sem igaz belőle. A farokrotor természetesen a levegő mozgásával stabilizálja a helikoptert, és nem a giroszkóp-effektussal, amire te hivatkozol. Egy rakás helikopternek a farokrotora nem is oldalra néz, hanem a tengelye a helikopter hossztengelyével esik egybe, és csak a kifúvónyílás néz oldalra, ergo egyértelműen a levegő mozgásával stabilizál:

[link]

2022. júl. 23. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
0%

#5 Te most egy full másfajta működési elvű géppel akarod bizonygatni, hogy nincs igazam? Ez aztán igen. Én meg megyek és elmondom a sok idiótának, hogy a BENZINmotoros autókban nincs is gyújtógyertya, mert én láttam, hogy a DÍZELmotorokban sincsen. Teljesen logikus.


Amúgy természetesen valamekkora ellenerőt nyilván fejt ki a farokrotor is, de a gép testének stabilizálását 90%-ban a forgatónyomaték végzi, nem pedig a tolóerő. De ez csak egy funkcionális döntés, nem pedig követelmény. Megoldható lenne, hogy 100%-ban a forgatónyomaték végezze a munkát és semennyi ellenerőt ne termeljen, viszont akkor vagy gyorsabban kellene forognia, vagy nagyobb tömegűnek kellene lennie a rotornak. Mindkettő opciónál egyszerűbb, ha egyszerűen csak natúr lapátokat raknak oda és besegít az ellenerő. De ismétlem: az ellenerő csak egy pici százaléka a stabilizálásnak.

2022. júl. 23. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
95%

"a gép testének stabilizálását 90%-ban a forgatónyomaték végzi, nem pedig a tolóerő."


Totális ostobaság. Ha ez lenne a cél, akkor a farokrotor helyén egy nagy tömegű lendkerék lenne, lapátok nélkül, ez látná el a giroszkóphatást. De nem az van, hanem döntött lapátokból álló, levegő mozgatására optimalizált, kis tömegű propeller.


"Te most egy full másfajta működési elvű géppel akarod bizonygatni, hogy nincs igazam?"


Nem, a működési elv ugyanaz: levegő kifújásával stabilizál a hagyományos farokrotor, és az általam bemutatott NOTAR (NO TAil Rotor) szerkezet is. Csak a NOTAR elhelyezésen még jobban látszik, hogy miért butaság a giroszkópos elképzelésed.

2022. júl. 23. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

6, komplett hülye vagy. Amekkora forgatónyomatékot fejt ki a főrotor, ugyanekkorát fejt ki a farokrotor is ellentétes irányban. Csak mivel az erőkar hosszabb (a farokrotor általában nem szokott a fő rotor alatt lenni, hanem hátrébb van) kevesebb tolóerőt fejt ki.


Szerinted ha egy helikoptert le akarnak szedni viszonylag kis kaliberű fegyverrel, miért a farokrotort cálozzák? Mert ha azt eltalálják, irányíthatatlanná válik a gép, még egy azonnali kényszerleszállás is kétesélyes.

2022. júl. 23. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Pedig mozog a teste , vagy fel vagy le.
2022. júl. 24. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!