Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi a legfontosabb hiányzó...

Mi a legfontosabb hiányzó elem a budapesti közúti közlekedésben?

Figyelt kérdés

2022. okt. 4. 15:18
A kérdező szavazást indított:
Békásmegyer és Újpest közötti híd
Csepelt átszelő híd (Gubacsi/Albertfalvai híd)
Szegedi úti felüljáró (Zugló és Angyalföld között)
Körvasút sori körút
Észak és Dél-Budát összekötő közúti alagút
M0 autópálya északi szektor (10-11 út között)
M0 autópálya nyugati szektor (1-10 út között)
Szerencs utcai felüljáró (M3 felett)
Kőér utcai vasúti alul- vagy felüljáró
Egyéb -> írj hozzászólást
9 szavazat
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:

Már nem fért bele:

Kelenföld és Őrmező közötti alagút, Kelenföld vasútállomás

(bár ez talán lakossági tiltakozás miatt sosem fog megépülni.)

2022. okt. 4. 15:23
 2/14 anonim ***** válasza:
97%

"Mi a legfontosabb hiányzó elem a budapesti közúti közlekedésben?"

A rendszerszintű szemlélet.

2022. okt. 4. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 Revolúcióbiológus ***** válasza:
96%
A belváros teljes autómentesítése, kb. kiskörúton belül, később kiterjesztve a nagykörútra.
2022. okt. 4. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
#3: Jó lenne, de ahhoz hogy ez megvalósuljon, ezen fejlesztések közül némelyik előfeltétele. Illetve ami még inkább, az a kerékpárúthálózat fejlesztése, megfizethető (de leginkább ingyenes) és nagy kapacitású P+R és B+R parkolók az összes pályaudvar valamint a külvárosi/elővárosi vasút-, hév- és metróállomások szomszédságában.
2022. okt. 4. 16:43
 5/14 A kérdező kommentje:

A #2-esnek amúgy igaza van és az autómentesítéshez is ami leginkább hiányzik az a rendszerszintű szemlélet.

Pl. ha lezárod a Rákóczi utat, akkor jelen formájában csak egy üres baromi széles aszfaltcsík maradna a helyén, amit senki semmire nem tudna használni. Ezt össze kellene vonni egy komplex közterületfejlesztéssel, szintbe hozni a járdát az úttesttel, eltűntetni a záró akadályokat, széles bicikliutak, aszfalt helyett egy jobb fajta útburkolat, fatelepítés, padok, kandeláberek stb.

2022. okt. 4. 16:47
 6/14 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem nem infrastrukturális gondok vannak. Hanem az, hogy a szabályok gyakorlatilag dísznek vannak és a sofőrök nagy százaléka úgy érzi, hogy rájuk nem vonatkoznak. Ebben a hitükben meg is erősíti őket az, hogy gyakorlatilag senkit, soha, semmilyen szabálysértésért nem büntetnek meg. Az M7-esen letolhatlak 200-al, mehetek egyenesen a kanyarodó sávból, előzhetek vagy válthatok sávot záróvonalon, megelőzhetlek a buszsávban, átcsúszhatok a piroson, parkolhatok tilosban, veszélyeztethetem a körülöttem közlekedők testi épségét, semmi nem fog történni.


Ebből aztán két dolog következik logikusan.


Az egyik, hogy aki Magyarországon autóba ül az azzal a következtetéssel fog kiszállni belőle, hogy aki szabálytalankodik, az jut előre, a többi meg ül a dugóban, mint a madár. Úgyhogy legközelebb már ő is szabálytalankodik.


A másik, hogy ezek a szabálytalanságok nagyon lassítják a forgalmat, csak egy rövid példa: állnak az emberek az egyenesen menő sávban a pirosnál nyugalomban. Az egyenesen menő sáv mellett a jobbra kanyarodó sávban is áll egy autó, szintén pirosnál. Amikor az egyenesen menő sáv zöldre vált, akkor a kanyarodó sávban álló autó kilő, és berántja a kormányt az egyenesen menő sávban álló első autó elé. Ő már közben elindult, azt hitte mehet, megijed, fékez. Ezért a mögötte lévő autó is fékez. Ezért az amögött lévő autó is fékez, és így tovább. A vége az, hogy a szabálytalankodó már a láthatáron sincs, de a lámpánál még mindig van olyan aki miatta fékez...


Na, ez a baj, és ezt semmilyen infrastruktúra nem fogja megváltoztatni.

2022. okt. 4. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
94%
Amit 6 ír az is igaz. Amúgy ezek kb mind kellenének. De a legfontosabb a megbízható, gyors, gyakran járó és kultúrált agglomerációs közlekedés kéne. Az átcsábítaná az embereket.
2022. okt. 4. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
94%
Még legalább két metróvonal.
2022. okt. 4. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
94%
A felsoroltak többsége helyi szintű problémát oldana meg. Óhegyiként a Kőér utcai felüljáró, rákospalotaiként pedig a Szerencs utcai felüljáró hiányzik a leginkább. Ami viszont mindenhol érezhető hatást gyakorolna a forgalomra, az az M0 befejezése, így ezt jelölöm meg.
2022. okt. 4. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

A másik dolog, hogy a közúti fejlesztések mindig kétélűek. Ha kényelmesebb lesz egy közlekedési folyosón a közúti közlekedés mint korábban volt, az mindig autósokat vonz oda, megnő a forgalom és olyanok is autóba ülnek, akik eddig nem használták.


Épp ezért előzi meg szinte az összes közúti fejlesztést ellenállás a lakosság, önkormányzatok részéről. Ld. M0 nyugati rész, a Kelenföld alatti alagút, Szegedi úti felüljáró. Nyílván a kelenföldiek nem szeretnék, ha a teljes M1-M7 forgalma rájuk zúdulna, mert jelenleg védi őket az, hogy a vasúton nagyon nehéz átjutni autóval.


Az utolsó 2 kivétel ebben, a Kőér utcai és Szerencs utcai felüljárók nem teremtenének új utazási igényt, csak csökkentenék a balesetek, torlódások számát.

2022. okt. 4. 17:06
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!