Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egy drfit versenyzővel ilyen...

Egy drfit versenyzővel ilyen megtörténik véletlenül?

Figyelt kérdés

A párom amatőr drift versenyző, több országos versenyen is indult egy közel 400 lóerős autóval. Tegnap Ausztriában voltunk áruszállító furgonnal és egy fagyos szerpentinről lefelé jövet elkezdett driftelni. Talán 2-3 kanyar volt egymás után és én nagyon bepánikoltam, mert úgy éreztem hogy vagy bezuhanunk a szakadékba vagy felboroulunk. Egy kisebb rohamom is volt, mert utána alig kaptam levegőt és meg kellett álljunk.

Bocsánatot kért és azt mondja, hogy csak véletlen volt, mert megcsúszott a jeges utón és nem akarta megcsúsztatni, csak így sikerült. Szerintetek ez hihető ?



2022. dec. 8. 09:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
3%

Áruszállító furgonnal driftelni? Nem hihető. Mivel csak hátsókerékmeghajtással lehet. Se az elsőkerék, se a négykerék meghajtás nem alkalmas rá. Kézifékkel csúsztatni, farolni lehet ezekkel. Driftelni nem.


Az viszont, hogy 2-3 egymást követő kanyarban is ez történt, az eléggé szándékos gyanús.

2022. dec. 8. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
lol
2022. dec. 8. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Ford Transit, hátul hajt.
2022. dec. 8. 10:01
 4/12 anonim ***** válasza:
14%
Simán elképzelhető véletlen is, igaz szimulátorban (ETS2) valahol az Alpokban sikerült driftelnem nem tervezetten kamionnal 100+ tempóval (utánfutó nem volt és száraz volt az út) és a lendület a következő kanyarig kitartott, így 2 kanyart drifteltem (2 keréken állás is volt), a mai napig csodálkozom, hogy sikerült a manőver, a féket nem mertem nagyon megnyomni, mert akkor borulás lesz :D A 2 kerekezést 130-al utánfutóval sikerült megismételni Linznél autópályán, de ott nem kellett a 2. kanyarig várnom, addig stabil állapotba helyeztem. Na meg 1-szer nem vettem észre a körforgalmat és 100-al bevettem, billegett is a rakomány rendesen métereket kacsáztam. Ezeket azért írom, mert simán lehet, hogy igazat mondott, jeges út tud ilyeneket csinálni, nehézgépjárműveknél több kanyarig kitarthat a lendület a nagyobb súly miatt, amit nehezebb kontrolálni, jól jön vészhelyzetbe a driftverselyzői tapasztalat.
2022. dec. 8. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
87%

Aki szerint csak hátsó meghajtással lehet, az el van tájolva, tanuljon egy kis fizikát! Hátsó meghajtásúval lehet mutatványozni, "kontrolláltan" csinálni stb, de jeges, havas úton elsőkerék-meghajtással is bőven ki tud farolni a hátulja, ha rossz a technika, kevés a motorfék, nagy az üzemifék, vagy szimplán nagy a tempó egy kanyarhoz. Csak ez nemkívánatos. Ha sűrűn követik a kanyarok egymást, teljesen hihető, hogy egyik driftből másikba ment, sőt, gyanítom, hogy ha nem lenne driftversenyző a párod, talán meg sem tudta volna oldani, és nagy baj lett volna. De te ismered, vajon belevinne-e ilyen helyzetbe, én motorozáskor egész máshogy vezetek, ha utasom van, mert egy életre bepánikolnának, ha úgy vinném őket, ahogy egyedül szoktam menni.


Az más kérdés, hogy Kérdező, amit te érzel, az milyen közel van a valósághoz. Megint csak motoros dologgal tudok jönni, rohadtul meg lehet ijedni utasként/kezdőként döntögetés szögétől, de kintről nézve nevetségesen kicsi a szög, és közel sincs az esés veszélye. Kezdőként velem ezt csinálták, az oktató maga mögé ültetett és olyanokat csinált, hogy eleinte besz*rtam, utána rájöttem, hogy ez az érzet az, ami még tök biztonságos.


Tehát a párod megoldotta a helyzetet, ami neked ijesztő volt, az részéről kiküszöbölhető és semmi para. Ha nem direkt csinálta (és én gyanítom, hogy nem, de erre nem mi fogunk választ adni, hanem az egészséges párkapcsolati kommunikációtok), akkor inkább bizalomépítőnek kéne lennie ennek a tapasztalatnak számodra.

2022. dec. 8. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
95%

Én jártam így elsökerékhajtású személyautóval.

Még csak szerpentin sem volt, egyszerűen a dombtetőn le volt fagyva az út, erős szél is volt, eldobta a kocsi hátulját.

Szerencsére volt 2+2 sávom "kimozogni" és nem jött szembe sem senki...

Furgonnal nagyon könnyű megcsúszni, főleg ha üres a raktér.

2022. dec. 8. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
94%
Én alföldi kisvárosban elsőmeghajtású személyautóval is simán kifarolok, ha nem nagyon időben és főleg motorfékkel lassítok kanyar előtt, vagy kanyar közben a gáz helyett a féket nyomom.
2022. dec. 8. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
23%

Inkább te kevered a driftet a farolással. A drift egy külön műfaj. Csakis hátsó kerekes autóval lehet csinálni. A 4 kerék meghajtású autóknál is ilyen esetben kiiktatják az elsőkerék hajtást valamilyen módon. A modern sportkocsiknál, ahol elektronikával tudják szabályozni, ott DRIFT mód esetén csak hátsókerék hajtás van.


A driftnél az autó úgy csúszik, hogy közben hátul hajt a kerék, és ahhoz, hogy az autó keresztben csússzon (Drifteljen), a hajtott hátsó kerék garantálja a drifthez szükséges erőt, amit a sofőr gázadással tud kontrollálni.


Elsőkerekes autóval csak farolni lehet autókibillentéssel vagy kézifékkel. Driftelni nem lehet vele.

2022. dec. 8. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
55%
#8 Inkább te kevered azt, hogy a drift a divatos ámerikái szó a farolásra.
2022. dec. 8. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
38%

Simán elképzelhető.

Ahogy az is, hogy megbotlik az ember, és a farka épp beleakad a titkárnő popsijába.

Elképzelhető, csak nem valószínű.

Azt se felejtsük el, mennyire életszerú az, hogy a sofőr olyan ügyes, hogy több kanyaron keresztül farolgat anélkül hogy keresztbe fordulna, kicsúszna, odacsapná - de előtte nem képes felmérni, hogy csúszós az út. Hát hogyne.

Én pedig fülesbagoly vagyok, csak ügyesen titkolom.

2022. dec. 8. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!