Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az amerikai, vagy az európai...

Az amerikai, vagy az európai félpótkocsi kérékelrendezése jobb?

Figyelt kérdés
Ugye az USA félpótok 2 tengelyesek, viszont dupla kerékkel, tehát összesen 8 kereke van. Az EU viszont 3 tengelyes, összesen 6 kerékkel. Gondolom az EU 3 tengelyest olcsóbb üzemeltetni, mert mégiscsak kevesebb abroncs kopik, vagy mégsem? Melyik megoldás a terhelhetőbb és mik az előnyök/hátrányok? Egyáltalán az usában közlekedhet az EU félpót, és fordítva?

2023. febr. 8. 20:18
 1/6 anonim ***** válasza:
73%
Talán már hallottad azt a kifejezést, hogy "tengelyterhelés". Egy amerikai két tengelyes félpótkocsinál ez másfélszeres az európai 3 tengelyeshez képest.
2023. febr. 8. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

"Egy amerikai két tengelyes félpótkocsinál ez másfélszeres az európai 3 tengelyeshez képest."


Egy amerikai két tengelyes klasszik félpót esetén a legnagyobb megengedett tengelyterhelés 17 000lbs, együttesen 34 000lbs ami durván ~15,5t. Európában a három normál tengely 24 tonna lehet ( ~53 000lbs).


Teljesen másak a hosszúságok és az össztömegek a két kontinensen, mindkét helyen kialakult a saját rendszerében legjobb általános megoldás és azt használják.


Az amcsiknál probléma nélkül közlekedhetne európai pótkocsi, viszont nálunk a standard amerikai félpót hossza és "tengelytávja" nem felel meg az EU normáknak,nálunk csak túlméretesként közlekedhetne.


A terhelhetőség a kiviteltől és a tengelyektől függ, nem a gumiktól. Nálunk is van lehetőség duplakerekes tengelyek rendelésére amiknél a tengelyterhelés 11,5t/tengely lehet, ha megfelelő tengelytávval bedobsz 3 ilyet egy félpót alá akkor a pótnak a raksúlya nagyobb lehet, mint egy komplett amcsi szerelvény megengedett legnagyobb össztömege.

2023. febr. 8. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
22%

Mások a szabályok Euba mások Usába.

Az európainak sokkal kisseb a talajra ható tengelyenkènti terhelèse. plusz lègrugós már règ mind. 3 okból. "Ne verje szèt az úthiba az árút. Ne verje szèt a kerèk az utat. Ès hogy a magasságát állítani lehessen a lègrugó használatával a rámpáról való rakodás miatt. (+1m tud emelkedni)

Valamint kissebb súlyba ès mèretbe is.16m x2'5m szèles míg az amerikai pótkocsik 18mx3m szèlesek.

Egy előny van az amerikai tipusokba ,az hogy állítható a tengely a pótkocsi alatt előrre hátra húzható.


Míg európában a fuvarozó cègè a pótkocsi addig az usában álltalában a gyártóè.

Tehát azt se tudod milyen szètkorhadt hulladèkra van feltève a kitudja milyen árú.


Megvan az előnye hátránya mind a kèt rendszernek. (Amerikában nincs pl limit a vontató hosszára ,deurópában meg precizebbek a járműszerelvènyek.

Remèlem segítettem, bármi kèrdèsed van tedd fel ezzel foglalkozom.

2023. febr. 8. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"Az európainak sokkal kisseb a talajra ható tengelyenkènti terhelèse."


Mármint nagyobb.


"Valamint kissebb súlyba "


A standard amerikai szerelvény 80 000lbs lehet, az elektromos/hidrogénes stb. az 82 000lbs ezek rendre 36300kg és 37200kg-ot jelentenek míg Európában a szabvány 5 tengelyes szerelvények 40 tonnát nyomhatnak, ezen felül más tengelyelrendezéssel és kombinált fuvarozásban dolgozva 5 tengelyen engedélyezett a 44 tonna.


Szakemböör ¯\_(ツ)_/¯

2023. febr. 8. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

3 . " lègrugó használatával a rámpáról való rakodás miatt. (+1m tud emelkedni)"

Sose tud 1 métert emelkedni!!

Nem mértem meg, de ha 40 centi van az már jó.

2023. febr. 9. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#3


Maradtál volna inkább csendben.

2023. febr. 10. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!