Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért ennyire gyenge a vasútvo...

Miért ennyire gyenge a vasútvonalak kiépítettsége?

Figyelt kérdés
Ahogy elnézem, a vidéki nagyvárosoknak alig, de jellemzően inkább egyáltalán nincs vasúti kapcsolatuk egymással. Ezt azért elég nagy szégyennek tartom egy ilyen kis területen.

2023. aug. 10. 14:07
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
0%
Amúgy mégis minek minden bokor közé vasúti összeköttetés?
2023. aug. 11. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
93%

Mármint mire gondolsz? Hogy nincs külön vágány direktben Győr és Székesfehérvár között például? Nem, ez nem lenne nagy gond, a ráhordást meg lehetne oldani. A gond a meglévő hálózat állapotában és a szárnyvonalak kezelésében van.


Egyébként a hálózat magja még a trianoni határok meghúzása előtt épült, így sugaras a hálózat erősen, az érintő irányú kapcsolatok pedig szándékosan a határ túloldalára kerültek

2023. aug. 11. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%
12-es a gond az, hogy pl. Debrecebből nem lehet Szegedre eljutni vonattal, csak úgy ha előbb elvonatozunk az ellenkező irányba egészen Ceglédig. Vagy, Szegedről nem jutsz el Pécsre, csak ha elmész Budapestre. Az elmúlt 13 év fideszmaffia kormányzása alatt mindenre volt pénz csak értelmes dolgokra nem. Most meg már a működőképesség határára amortizálódott a MÁV, nem ez lesz a legnagyobb gondjuk, hanem az, hogy ki tudjanak állítani egy működő szerelvényt a meglévő vonalakra.
2023. aug. 11. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 Alex Fly ***** válasza:
80%
Mondjuk az is elég sokat elmond, ha még mi dig a trianoni döntésre hivatkoznak és az azóta eltelt 100 évben nem voltak képesek a realitáshoz alkalmazkodva kiépíteni a vasúthálózatot...
2023. aug. 12. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
84%

#14

Igen, de a dualizmus óta egyik vezetés sem igazán nyúlt a vasúthoz, már ami a bővítést illeti.

2023. aug. 12. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigieket.


Elszomorított, hogy a trianoni békeszerződés miatt is ekkora a hátrányunk, ugyanakkor ahogy a #14 írja, azért ezen 100 év alatt csak túl kellett volna lépni.

2023. aug. 12. 15:50
 17/21 anonim ***** válasza:
69%

#13: Nincs akkora forgalom, ami indokolná ilyen érintő irányú szárnyvonalak építését. Ezekre az igényekre megfelelő buszos megoldást kellett volna kiépíteni.


#14: Mivel vasútvonalak építési kicsit más kategória, mint bicikliutakat rakni a főút mellé, meg biciklisávokat felfesteni, így nyilván pénz sem olyan könnyen van/volt rá, még a jelenlegi visszás politikai helyzet előtt sem egy ennyire szegény országban.

2023. aug. 12. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
87%
#17 Nem olyan szegény ez az ország papíron, csak 70 éve bármely rezsim semmire nem képes a szétlopásán kívül. Igenis igaza van mindenkinek, aki szerint nagyon gáz Trianonra fogni a hiányosságokat, meg akik szerint nagyon gáz, hogy 100 éve nem volt semmire pénz. Más kérdés, hogy nem is volt rá igény, lássuk be, átlag magyarnak mi a jobb? Egy jó vasúthálózat, vagy a mai napig hisztizni akárhol a világban, hogy velünk mennyire kib*sztak annó? Ne csodálkozz, hogy a politika a mai napig nem jobb, mint a néplélek. Mondjuk a vasút amúgy is necces kérdés, Németországban az ICE is képes 1-2 órás késéseket produkálni, aztán csak vonogatják a vállukat a vasúti dolgozók, hogy kérem szépen, állami szervezet, nincs pénz, nincs munkaerő...
2023. aug. 12. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%

#18: Ez szerintem nem Trianon-ra fogás, pusztán tény, a rendszer szét lett szabdalva, egy ekkora hálózatnál, mint egy ország vasúti rendszere igenis van jelentősége a történelmének (persze a Trianon előtt és utáni időknek is). Nem gondolnám, hogy bárki a válaszolók közül rovásírással siratná a turulmadár árnyékában Trianon e kérdés alatt. Az, hogy lehetett volna jobban csinálni? Persze, kétség kívül, szerintem nincs olyan világáról tudó ember ebben az országban, aki rá mondaná, hogy az elmúlt 100 év gazdaságpoltikája rendben lenne (függetlenül színétől, oldalválásztásától vagy bármitől, inkább a világáról tudóval van a baj, mármint a túl kicsi részaránnyal). Az, hogy megéri-e minden megyeszékhelyet összekötni minden másik megyeszékhellyel direktben vasúton? Az egy harmadik kérdés. 100 évvel ezelőtt, talán, most már nem. Sok minden változott.

A német rendszerhez direktben mérni meg kb. értelmetlen. Oké, ott is lehet késés, bonyolt műszaki rendszer, persze, hogy lehet meghibásodás. De van egy olyan statisztika, hogy megtett utaskm-re, vagy tkm-re vetítve mennyi az átlagos késés? A szolgáltatási színvonal egyéb mérőszámairól nem is beszélve (pl. mekkora részarány a klímás vagon pl.)

2023. aug. 12. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
100%
#19 Lehet ilyen statisztikát is mérni, nekem mérvadóbb az, hogy Magyarországon még sem személy, sem sebes, sem IC vonatom nem késett annyit, hogy kérelmet nyújtsak be legalább a jegyár egy részének megtérítésére, Németországban meg rendszeresen 100%-os visszatérítést kapok, annyit késik.
2023. aug. 12. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!