Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A 98-as benzin más hőfokon ég...

A 98-as benzin más hőfokon ég el az égéstérben, mint a 95-ös? Illetve más az égési ideje is?

Figyelt kérdés
Sokan mondják hogy jobban megy vele az autó, sokan mondják hogy semmi sem változik mert csak a kompressziótűrése a jobb. A kompressziótűrés tényleg jobb, de az égési tulajdonságai különböznek a két benzinnek??
2010. okt. 16. 19:34
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
A jobb kompressziótűrés adja a nagyobb teljesítményt. Ha korábban robban az gátolja a teljesítményt.
2010. okt. 16. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

1. Nem robban hanem ég. Semmiféle robbanás nem történik a motorban! (Javaslom, kicsit nézz utána.)


2. Egyébként sem ég el (jó esetben) korábban az üzemanyag mint kellene, mert akkor kopogásos égés történne, ami rendkívül káros jelenség! A legtöbb ma forgalmazott benzines autónak pedig elég a 95-ös oktánszám.

Pontosan a 95 és a 98 vagy magasabb oktánszámú benzin ÉGÉSI TULAJDONSÁGAI közti különbség érdekelt volna mert erről semmi sincs a neten.

Viszont az látszik hogy gőzöd sincs a dolgokhoz, de a segítő szándékot mindenképpen nagyon szépen köszönöm!!

2010. okt. 16. 23:20
 3/14 anonim ***** válasza:

Az oktánszám az izooktán-heptán szimulált arányát mutatja, és a motorban történő esetleges kompressziós öngyulladás miatt fontos annak ismerete, milyen üzemanyag az előírt az autónak.A gyárilag előírt üzemanyagnál teljesen felesleges magasabb oktánszámű üzemanyagot tankolni az autóba, mert semmilyen teljesítmény növekedéssel vagy károsanyag-kibocsátás változással nem jár.

Az égési tulajdonságai jelentéktelen eltérést mutatnak, energiatartalma majdnem azonos a két üzemanyagnak.

Robbanás=gyors égés.

A kérdező ne haragudjon, de aki azt írja egy ROBBANÓMOTOROS autóra, hogy a motortérben nem történik robbanás, annak javaslom egy hetedik osztályos fizika és kémia könyv fellapozását.

Nem kezdem el leírni a műkodési elvet,hiszen a kérdező elmondása szerint jártas a témában, de kizárolag a folyamatos ROBBANÁSOK miatt tudja a dugattyú meghajtani a főtengelyt.Ha égne az üzemanyag a hengerben és nem robbana, a kipufogó szelepen keresztül az összes energia eltávozna a hengerből,illetve hőenergiává alakulna.

Ha esetleg elméleti vagy akár gyakorlati síkon szeretne a kérdező ebben a témakörben vitázni velem, várom jelentkezését illetve szívesen látom egy előadásomon.Adjon egy elérhetőséget!

üdvözlettel:dr N. András, okleveles gépészmérnök ,egyetemi tanár

2010. okt. 20. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Én a Szent István Egyetem gépészmérnöki karára járok, másodéves hallgatóként.

Kifejezetten úgy tanultuk, hogy - a tévhitekkel ellentétben! - a hengerben égés zajlik, nem pedig robbanás! És az égés során bekövetkező hőmérsékletkülönbség hatására parancsolódik az alsó holtpontba a dugattyú. (A robbanómotor kifejezés is helytelen, pont emiatt. Akkor alakult ki, amikor még alig tudtak valamit a mérnökök a hengerben(hengerfejben....) lezajlódó folyamatokról.)

Mivel ma már egy kicsit többet tudunk, mint mondjuk 1950-ben, ezért azt is tudjuk, hogy a motorban történő égés lángfront terjedési sebessége nem éri el azt az értéket, ami kielégítené a robbanás definícióját. Számtalan könyvben ez le van írva, és nem csak itt a Szent István Egyetemen tanítják így, hanem mindenhol az országban. (Csak egy könyv a sok közül: Dr.Vas Attila:Általános géptan)

Belsőégésű motorokat mondanak, robbanómotor nem létezik, az imént ismertetett okok miatt.

Várom válaszát, szívesen vitatkozok ezzel a témával kapcsolatban.

2010. okt. 21. 12:44
 5/14 A kérdező kommentje:
Még valamit elfelejtettem: az Ön szakmai hozzáértését természetesen egy percig sem kérdőjelezem meg, csupán azt írtam le, amit tanultunk és az előadásokon, gyakorlatokon említettek.
2010. okt. 21. 12:47
 6/14 A kérdező kommentje:
Látom hogy nem érkezett válasz, ezek szerint el lett olvasva néhány Belsőégésű motorokkal foglalkozó hiteles mai szakirodalom(nem wikipédia...)?? :)
2010. okt. 22. 09:13
 7/14 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!

Elnézést kérek a késői válaszért, de nem igazán jutottam el az elmúlt két napban a gyakorikerdesek.hu oldalára.

Ismerem a Vass féle könyvet, bár nem használom.

Én 1979-ben végeztem a Miskolci Egyetemen Gépészmérnök szakon, majd elég sokáig dízelmotorokkal, pontosabban intercoolerekkel foglalkoztam, és egy elég nagy logisztikai cégnél a gépjárműpark műszaki állapotáért feleltem, majd később kezdtem csak tanítani, 1991-ben.

Amit leírt ön a belsőégésű motorok működési elvével kapcsolatban az bizonyos kutatási, fordítási és nyelvhelyességi szempontból megállja a helyét, de azt hiszem nyelvhasználati kérdésekben nem értünk egyet.

Ugyan úgy, mint ahogy fékolaj sem létezik(bár sok hallgató, talán ön is így használja), hanem csak fékfolyadék, vagy ahogyan hajtókar sem létezik(csak hajtórúd), ezért különböző előadók, műszaki emberek a négyütemű motorok működési elvét oktatva más és más szakkifejezést használhatnak.Ilyenek az előbb felsoroltak is, és ilyen a robbanás(ha ezt a kifejezést használhatom) is, ami az égéstérben történik(most nem a robbanótér elnevezést használom).

Használnak belső égésű motor elnevezést illetve robbanómotor elnevezést is.

Mindenekelőtt szeretnék önnek egy kisfilmet megmutatni, ami saját készítésű optikával készült és a hengeren belüli folyamatokat mutatja be 1/24-ben, és miután elemeztük ezt a kisfilmet, megkérdezném öntől, hogy égés történik-e az égéstérben, vagy robbanás történik-e a robbanótérben!

Köszönöm, hogy végigolvasott!

2010. okt. 23. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Sajnos ki kell szálljak ebből a vitából, én már kevés vagyok ehhez. Én nem tanítok Egyetemen, Főiskolán, nem írtam semmilyen könyvet. Csupán arra támaszkodhatok, amit nekem tanítanak az oktatók.

Nekem sem a vécében mondták a szünetben a haverok hogy "tudtad hogy nem robbanás történik a motorban, hanem égés??"

Én tudom, hogy miért égés történik a motorban, és nem pedig robbanás, de annál jobban nem tudom megfogalmazni, mint ahogy néhány napja tettem. Így aztán továbbra is csak azt tudom javasolni, hogy nézzen utána a témával foglalkozó HITELES szakirodalomban, ami lehetőleg nem túl régen íródott, és amit természetesen nem én írtam, hanem szintén okl. gépészmérnökök.

Ha így sem sikerül meggyőződnie tévedéséről, kérem - egyetemi oktatóként - keresse fel itt Gödöllőn az illetékes tanszéke(ke)t, akár személyesen, akár e-mailben.

Ha helyes a robbanómotor kifejezés, és robbanás történik a "robbanótérben", akkor évek óta hülyeséget oktatnak (ráadásul a robbanómotorért rögtön buktatnak vizsgán).

Ha pedig valóban égés történik az égéstérben (a lángfront terjedési sebességének köszönhetően), akkor ők sokkal szakmaibb színvonalon ezt el tudják magyarázni, mint én.

Azért is fejezném be ezt a vitát, mert megmondom őszintén: nem fog tudni meggyőzni. Én én sem tudom Önt meggyőzni, ezért is javasoltam a fentebb leírtakat.

2010. okt. 23. 16:19
 9/14 anonim válasza:

Nekem már csak Kis Petya hiányzik, ahogy berúgja az ajtót, vörös szőnyegen bevonul a kisbolygóival, és leszámol mindenkivel aki mást mond.

Ahogy ő mondaná: "Nem jobbanómotoj, hanem belső égésű motoj!"

Epic lenne.

2011. jún. 20. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim válasza:
tiszetelettel a kedves komentezökhöz,kérdezöhöz..ennyit szeretnék elmondani h magyarként volt szerencsém angliában ezon belül Brixtonban a Mercedes benz F1 es motor épitö,fejleztö laborában takaritó ként dolgozni és sikerült jó baraátságba keveredni az ott dolgozó szinte tudosnak nevezhetö mérnökök társulatával és hát az ötölük szerzet,kevéske tudásom is azt mondatja hogy az égéstérben valójában robbanás zajlik,nagyon nagyon gyors robbanás!sorry az iráshibákért,de nehezen megy a nyelv.
2011. nov. 16. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!