Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kamionokat miért cserélik 1...

Kamionokat miért cserélik 1 millió km körül?

Figyelt kérdés

Sok helyen olvasni, hogy az első tulajdonosok 1 millió km körül válnak meg a kamionoktól aztán ezeket más cégek használják tovább.

De ha más cégek meg merik venni akkor annyira csak nem lehetnek rosszak ennyi futás után se, viszont akkor miért adják el az eredeti tulajdonosok?


jan. 10. 23:29
 1/4 anonim ***** válasza:
48%

A diesel befecskendező rendszer ennyit bír. Persze biztos lesz olyan jármű ami elmegy még 2 vagy 3 millió km-t is, de nem azzal az üzembiztonsággal amire egy fuvarozó cégnek szüksége van. Mivel a tüzelőanyagban előfordulnak olyan mikro méretű szennyeződések, amit az üzemanyagszűrő sem tud megfogni és a minőségbiztosítási tesztek sem mérnek így ez bejut a nagy nyomású csúcs-technológiás befecskendezőbe és jól összekarcolja a falát, folyamatosan koptatva azt. Ha a befecskendező kopás elér egy bizonyos szintet akkor elég pontatlan lesz a befecskendezési kép ahhoz, hogy a motor agya már ne tudja mi történik a hengerben. Javítás teljes motorfelújítással több tízezer euróért.


[link]


S itt nem arról van szó, hogy esetleg valami gagyi kúton tankolt a kamionos és ott pont kifogott egy szennyezett üzemanyagtankot, hanem a teljes gázolaj logisztikai rendszer a finomítástól kezdve a csőrendszereken át a tartályokig nem arra épült ki, hogy kristálytiszta rakétahajtóanyagot állítsanak elő. Mikor 100 éve kitalálták, hogy a diesel olaj lesz a világ hajtóanyaga akkor már úgy tervezték, hogy ez legyen olcsó még ha cserébe kicsit koszos vagy szennyezett is, majd ennek tudatában alakítjuk hozzá a motorokat. A 0-10 mikrométeres tartományt senki nem figyelte - pár éve jött rá az ipar, hogy hoppá - ebben a mérettartományban is van fémreszelék, rozsda meg szilikátok amik teljesen szétroncsolják a puha anyagú befecskendezőt.

jan. 11. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
85%
Addig kell eladni, ameddig még relatív sokat ér. De ez minden másra is igaz, nem csak egy gépjárműre.
jan. 11. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
61%

Hát én vezettem 1.5 milliót futott iveco-t, kb már az életveszély kategória volt.

Borbély jól leírta a nagy semmit nagy szorgalommal, de nem a motor, meg az üzemanyagrendszer adja be a kulcsot, hanem a: alváz, felfüggesztőkeretek, pneumatikus rendszer, erőátvitel.

Megnézed ezeknek az árait, újonnan, kb horror. Mint minden a fuvarozásban. Nem éri meg felújítani.

Bontott marhaságokkal meg egy fuvarozócég sem szöszöl, még egy Magyar sem.

jan. 11. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
80%

Ezeket is úgy adják amikor még nem sok baj van velük.

A kamionoknál nincs pardon, mindent időre kell vinni és köt bért vizetni ha nem időre ér oda.

Ezért a legkisebb hiba miatt is ha valami baj van már késne az árú.

Meg aztán akkor kell eladni amikor már majd jönnek a bajok , a javítások.

De a személyautókat is ilyenkor kell eladni és el is adják nagyon sokan .

Aztán meg kinlódjon a kis pénzű ember vele, aki újat nem tud venni.

jan. 11. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!