Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Pilóta akarok lenni. Mit...

Pilóta akarok lenni. Mit tegyek érte?

Figyelt kérdés

15/L

Milyen kritériumoknak kell megfelelni? Hol jelentkezhetek később? Ja és budapesti vagyok.


2010. nov. 13. 13:38
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
www.centroplane.hu egy a sok közül..
2010. nov. 13. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim válasza:

Nos a kivalo egeszses kondicion kivuledgzdagok. Egy egyszeru helikotperes jogositany is 4.000.000 Forintban vanes mg az ezzel jr tagsagi dijaka, egyeb engedelyeket nem is szamolam bele. Egy reploge pilota tanfolyamot manapsag akar egy fapados cegnel is letehetsz, ha hajlando vagy ehberert dolgozni nekik utana egy jodarabig. Amugy az egy "hangyanyit" dragabb :)

sok sikert. Azert ha bele tudsz vagni sok sikert. Nem konnyu, de megeri :)

2010. nov. 13. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
én is pilóta akarok lenni. (14/F)
2010. nov. 13. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

előző vagyok.

ha akarod akkor msn-en (ha akarod és ha van) megbeszélhetjük ezeket a dolgokat.

2010. nov. 13. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
41%
A lányoknak még autóvezetés sem való, nem hogy repülő....
2010. nov. 13. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

mert?

repülni jó, repülőt vezetni még jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010. nov. 13. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Nem láttam még női pilótát aki egy utasszállítót vezet.

Mellékesen:

A pilótaképzés ára ami ZSEBBŐL megy az 10-15 millió forint körül van:)

Igaz hogy 600e Ft a kezdőfizetésük, de akkor is például rengetek egészségügyi előírásnak kell megfelelned, úgy tudom hogy még külön szakmai angol nyelvvizsga is kell hozzá.

2010. nov. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Czigány Ildikó, a Malév első női pilótája
2010. nov. 13. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
89%

a lépések:

- tisztázd magadban hogy valóban ezt akarod-e csinálni, mert ha ezt az életutat választod, eléggé kemény lesz és sok időd kell majd ráfordítani

- ha komolyan gondolod, akkor már érdemes most elkezdeni vitorlázórepülővel. Bp környékén van elég sok klub, keress rá a neten (Budaörs, Dunakeszi, Farkashegy) és menj el oda, nézd meg őket.



Szinte mindenhol van ilyen ún. "élményrepülés" azaz hogy kifizetsz fél órányi repülést (vagy amennyit akarsz, persze ezt nem kell előre eldönteni), és fent a levegőben egy kicsit vezetheted a gépet, hogy érezd milyen is nagyjából. Ha érdekel ilyenben én is tudok segíteni, üzemanyagárban felviszünk...


Egy átlagos vitorla tanfolyam olyan 150-200 ezer körül van. Ez szerintem még éppen beleférhet, még nem anyagi csőd. Ha vitorlával kezdesz, minden hétvégédet kint fogod tölteni a reptéren és sokat fogsz a könyvek felett ülni, mert ehhez sokat kell tanulni.



Menet közben javaslom hogy szerezd be a Microsoft Flight simulator nevű programot, és az ahhoz tartozó kézikönyvet. Ja az angolul van, de a repülés nyelve egyébként is az angol, a nyelvtudás elvárt. Szóval a kézikönyvben egész jól le vannak írva az alapok.


A vitorla tanfolyamok jellemzően szeptemberben és tavasz elején kezdődnek. Télen nincs repülés, akkor vannak az elméleti órák.


Ha a vitorla tetszik, és szereted, akkor lehet továbblépni:

- sima motoros PPL: olyan 1-2 millió körül van, sok tényezőtől függ. Ez még csak VFR

- NFR

- IFR

- multi engine

- CPL


eddig kb beletolsz 10 milliót, és még nem dolgozol légitársaságnál. Azt tudnod kell, hogy a legtöbb repülős cégnél jellemzően túljelentkezés van, azaz nem biztos hogy bejutsz.


Ha bejutottál és pilóta leszel, akkor:

- sokat nem leszel otthon, mert a pilótákat most sokszorosan túlóráztatják, szinte mindenhol kevés a pilóta

- fizikialag kíváló kondiban kell lenni


A repülés egy nagyon szép és felelősségteljes hivatás, de mivel nagyon drága és rögös az odáig vezető út, jól meg kell gondolni hogy valóban ezt akarod-e.


Egy próbarepülést mindenképpen javaslok, mert akkor fogod megtapasztalni, milyen is a "fenti világ".


Én azt csinálom hogy havonta, két havonta felvitetem magam fél órára, fent kicsit repkedünk. Ezzel a repülési függőség kielégítve, de még nem anyagi csőd....

A próbarepülésben tudok segíteni, csak írj!

2010. nov. 14. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

A válasz írója 55%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: tegnap 15:21


ne írj hülyeséget. A helis képzések mindig is a legdrágábbak voltak, mert egy helinek sokkal drágább az órája mint egy átlagos repülőnek.


Egy sima motoros PPL most olyan 1-2 millió körül van.

MOVIT-ra asszem most 1 millió.


Helire pedig attól függ melyikre, a legkisebbekre talán valóban 4 millából megúszható. De ha pl. nézünk egy MD500-ast, aminek az órája olyan 150e körül van, akkor kiszámolható hogy 40 órával mennyibe van....


A heli az teljesen más világ, még drágább, és a hivatásos pilótaság felé igazán nem is út (mármint ha legitársaságnál akar valaki dolgozni...)

2010. nov. 14. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!