Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Külföldön (nyugatabbra) miért...

Külföldön (nyugatabbra) miért van sokkal több kerékpáros?

Figyelt kérdés
Itt most ne csak arra tessék gondolni, hogy de ott vannak bicikliutak..valahogy úgy vettem észre hogy feltűnően sokkal többen bicajjal járnak..talán nem érvényesül annyira a ki ha én nem közlekedhetek kocsival elv mint nálunk nem?
2012. aug. 14. 00:13
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Ott gyermekkorban is nagyobb szerepet kap a kerékpár, nekem nem egy ismerősöm van, aki nem tanult meg kerékpározni, pedig még most is csak huszas éveikben járnak. A Benelux államokban, Olaszországban vagy Franciaországban viszont 3-8 éves kor között megtanítják a gyerkenek, hogy marad a biciklin, utána arra ül amire akar (motorkerékpár, BMX, MTB, országúti) és úgy megy ahogy tud. A későbbi közlekedési eszközök nem felváltják náluk a kerékpárt, hanem kiegészítik azt.

Magyarországon meg egy ranglétra van, gyerekként kerékpározhatsz, aztán motorozol, majd autóba ülsz - annyi embernél látom ezt a felfogást. Ha egy szintre eljut, onnantól kezdve az előző eszkö már max. hobbi lehet nála szórakozásra. Ha már valaki autót nyúz, eszébe nem jut, hogy akár biciklivel is mehetne munkába. Tisztelet a kivételnek persze.

2012. aug. 14. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Nincs minden nyugatabbra lévő országban több kerékpáros.
2012. aug. 14. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:

Nekem van autóm - de a garázsba' áll.

Mindenhová skeróval járok! Imádom!

F.sz fog 500 forintos benzinárat fizetni.

(csak akkor állok ki vele, ha nagybevásárolni megyünk)

2012. aug. 14. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Alex Fly ***** válasza:

Más a mentalitás...

Itt Magyarországon közlekedésileg kb. 40 éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest. A rendszerváltás előtt itt nehéz volt gépjárműhöz jutni, az autótulajdonosok kiváltságos helyzetben voltak -miközben ott egyszerű mindennapos használati eszköz volt. Mióta itt is mindenki hozzájuthat, a státusszimbólum jellege megmaradt, ebből következik, hogy aki megszokta az autózást, az nem fog "lealacsonyodni" egy biciklihez.

viszont közben nyugaton megépültek azok az utak, autópályák, amiket Magyarországon most építenek -így ők már rájöttek arra, hogy az esetek jelentős részében az autó nem jó megoldás, sokkal jobban jár mindenki, ha kerékpárral közlekedik.

Ott már megtapasztalták milyen is az, amikor a gépjárműforgalom a városokban ellehetetleníti az emberi életet és elegük lett belőle. Így hát váltottak.

Itt ez még nem következett be ennyire látványosan, emiatt az átlagember nem érzi szükségét, hogy az autó helyett a kerékpárt válassza...

2012. aug. 14. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!