Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Max 120ezerért milyen terep/or...

Max 120ezerért milyen terep/országúti biciklit ajánlotok, márka?

Figyelt kérdés
2013. márc. 11. 19:23
 1/2 Chello válasza:

A kérdés nekm azt mutatja, hogy kettős felhasználásra kell.


Minimum V-fékes ahol a fék külön siklócsapágyon fordul el.

Vagy tárcsa.

(Mindkettőhöz jobb a cantilever teljesfém fékkar, könnyebben húzolm erősebbet. Nekem pl. Bike positive gyermek V-fékkar van ami még enél is nagyobb áttételt biztosít. (Bilincses ha lehet)


Forgáspont - fékkarvég / Forgáspont - bovdenfej


Felnőtt V-fékkar 90/30 mm (1:3 erőáttétel)

Kantilever 90/25 mm (1:3,6 erőáttétel)

Gyermek V-fékkar 80/20 mm (1:4 erőáttétel)



A-head 25.4-es (középméretes) kormányfej/villanyak.

(Normális villák /telók középméretesek)

50 milliméter nettó rugóút alatt a telót kerüld el.

Headlock ármenőcsavarral erősebb kupak behúzóval kevesebb a súly.

Ipari csapágyas kormánycsapágy.

(Egyszerűen szólva minden más kerülendő különösen azt amikor a csapágy helye a váz fejcsövébe van süllyesztve

"integrált"-nak nevezik és ha kitágul game over nem tudsz mit csinálni)


(Kicsit drágább, de egyszer teszed bele és soha nm kotyog szinte nm lehet szorulásig túlhúzni és örökké megmarad)


Kazettás hátsóagy. (Ebből jó a shimanó is)


Kényelmes nyereg.


Maximum 1.95, de inkább kisebb számozású futóélezett gumik. (Ügyességtől függően az első keréken lehet slick gumi télen, esőben is, de a hátsón csak bordázott)

kizárólag autószelepes belső.

(Bárhol fújhatod és nem ereszt)


A kormány olyan magas legyen, hogy ne kelljen nagyon előre hajolni.


Kerüld a markolatváltót (Szerintem speed shift "klattyantós" 2 karos a legjobb)

Felülhúzós váltó elölre.

(Könnyen mozogjon)

Fordított irányú váltó

kizárólag sram (shimano kerülendő)

(Alapvetően a legmagasabb fogaskeréken van)

Max 8-as rendszer.


DT küllőzés 4 kereszten akkor is ha rinyálnak.

Dupla falú és mindenképpen szegecselt felni ami a szegecseknél nem hegyes hanem lapos tetejű.

(Majd látod ha párat megnézel)

Optimálisan 32 milliméter széles kívűl.

Megpróbálhatod a 24-es kerékméretet (rengeteg előny)

De ahoz felniféknél 24-es váz és villa kell ami papíron gyerekméret.

(A valóságban feljebb emeled a kormányt a nyerget máshova váltasz ugynahoz a tempóhoz és jobb

mint a 26-os).


Vékonytengelyű elsőagy (Bírja a legolcsóbb is könnyebben forog akármit mondanak is neked)

Nagyobb méretű és ha leht direkt vastag belsőgumi pl. 1.95 höz 2.2-es

(Adott esetben kipróbálhatod a lyukadás gátló folyadékkal töltöttet (Állítólag 20-30 lyukig észre sem veszed)


5-8 ezer forintos biztonsági zár hosszú.

(Nekem a bik positive bejött kb. 6 éve megvan)

Széles kormánymarkolat.


A fékkarok valamelyest lefelé állnak 2 nap alatt mgszokod és megérted miért (kb 30 fokban lefelé a vizszintestől). Én viszont évek alatt sem értettem meg miért van, hogy egy csomó boltban vizszintes minden kirakott kerékpáron, akármi lgyek, ha hirtelen helyzetben a markolatot is tudod úgy a fogni, hogy egy vizszintesen álló fékkart próbálsz húzni.

(Nem fogom magarázni 30-40 és fölötte gurulok erdőben és így a biztonságos.)


22/32/42 asszem mindegy 22 ről induló fogszámú cserélhető lánctányéros hajtókar (Nem a cserélése miatt)


Monoblock teljesen fém kizárólag 4 szög tengelyes.

(A többi profiló tengely hulladék)

(Ha egyik oldalon olyan kupak van a vázban a monoblockon, ami nem fém hanem műanyag azt kerüld)


Taposópedál 3-5 ezer ft.

(Olcsó egy darab széles öntvény és kis csavarok vagy púpok vannak a szélein amikről nem csúszik le a lábad.)


Gyorszáras nyeregcsőbilincs. (kézzel nyitható)

Gyorszáras kerékagy (nem muszály csak kényelmes kivenni)


Ejtőpapucsos váz!!! Kizárólag!

Az olcsó tesóbicikliken ha megnézed a hátsókerék befogatása egy vizszintes vályatba történik.

Lehető legszarabb beállítani, el tud csúszni ferdére a kerék és egyáltalán fujj.


Felső hátsó fogaskerék min 30 fogas.


Bovdenvezető szemek a vázon a feső vázcső tetején

(min3db)

2013. márc. 21. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 Chello válasza:

MÉG Egy kis magyarázat.

(Valamennyire menj súlyra is. Az egész 14 kiló fölé ne menjen ha lehet.)



Ja a márka így mindegy, de pl. hauser és társai kerülendőek pl. a kelleys kellemes meglepi volt számomra vázminőségben pedig low akármi.


Ha a kormány ne a megfelelő magasságban van az üléshez az pedig a pedálhoz az gy rémálom ezt állítgatni kell míg jól ne esik.

Befolyásolja a kanyarodást egyensúlyt közérztet.


A kormány villanyak távolság is. Kb 40-60 mm hosszú meredeken emelt A-head szoktunk használni jobb kezelni.


A kormány szélessége optimálisan legalább 55 cm ettől keskenyebbel nyomizni fogsz navigálásnál.


Tehát ipari nem integrált kormánycsapágy


Géles nyereg felejtős.

Az számít, hogy a 2 tomporod alatt emelt párnázott (rugalmas ne túl puha legyen) közöttük pedig árok nem lyuk.

Hosszabb úton megérzed. Egyébként a sportnyereg kategória szokott lnni ez kb 3-7 ezer ft.

Gélek hosszú úton kényelmetlenek.


Ne használj teljesen kemény elsőgumit előnye semmi és rázza a kereket fullos telóknál is legalább 40% csillapításnyereség.

(Próbálgasd különböző nyomásértékekkel)


A kerék ha enyhén lötyög kézzel megrázva az kíméli a csapágyat, jobban gurulsz és évek alatt sem volt semmi hátrányom tőle.

(Főleg a nyári hőtágulásos szorulás/kopás, golyókockásodás van enélkül)


A zár kulcsos nem számos, ( számos szorul és elfelejted a kódot)

U-lakat kerülendő, mert rövid pl. egy fához nem tuod lekötni.


Mint írtam a váltó az Sram a Shimanó az valami más...


A fékkar egyharmada ér a mutató és középső ujjadig max, majd megérted könnyebb, jobb így.


Hosszantiszálas fékbovdenház ha bovdenes a fék és kb. 150-200 forintos erősebb kupakok a végekre. (kevésbé nyúlik)

Lehetőség szerint ha V-fék akkor párhuzamosan fogó vezetősines.

(Normál V-fék ivesen fog és ahogy kopik a pofa elcsúszik a felni mellett ill csúszik rajta mielőtt odafeszül.

Nemtom miért nem mindegyik párhuzamosított vsz. azért, h legyen mit drágábbn adni.)


Négyszög tengely kivételével az összes hamar kikotyogósodik és cserés még a fullos drága szarok is.


Csak egydarabból fémpedál kerüld a körben fémkereteset is, Taposóból már sztem tudni fogják.


A low vázak amiket kerülj az ugynevezett "csúszópapucsosak"

2013. márc. 21. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!