Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ugye nem valószínű, hogy az...

Ugye nem valószínű, hogy az "Évezred projectje" és/vagy az "Évezred legésszerűbb villamos pálya tervezése" díjakat az Erzsébet Királyné útjának Mexikói út és Nagy L. Kir. útja közötti szakasza nyeri el?

Figyelt kérdés

Elsősorban a a Laky Adolf utcai megállóra gondolok!

(Nem értem egyébként, hogy az a karakter-szám, amit a Word kereken 250-nek számol, a gyakorikerdesek.hu-nál hogyan lesz 274???)


Nem tudom, hogy az ott lakók vagy az arra naponta közlekedők hogyan látják a tervezett új forgalmi megoldást, én indulatok nélkül nem tudnék hozzászólni, így inkább mások véleményére lennék kíváncsi!



#Laky_Adolf_utcai_villamosmegálló
2014. nov. 15. 13:03
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Én a Laky Adolf utcai megálló közelében lakom. Többnyire villamossal járok, de néha autóval is. Egyszerűen ellehetetlenítették a környék autós forgalmát! Ha egy villamos bedöglik a megállóban, akkor az autósok is fél órát állnak. Van bicikliút, 2 virágágyás az út közepén, csak éppen az nincs, ami kéne! ÚT!!!
2014. nov. 15. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
43%

Mindenki azon a kb. 20 másodpercen rugózik, amit a villamos mögött kell töltenie? Elképesztő...


1. A gyalogosoknak ez a legbiztonságosabb megoldás. Maximun egyszer kkrll nagyobb sebességgel haladó járművek útját keresztezniük, az eddigi min. 1, max. 2 helyett. Ez hatalmas javulás.


2. A villamosok elé a külső sávból nem fog így senki sem bevágni. Még egy pont a biztonság javára.


3. Forgalomcsillapító eszköznek sem rossz. Az Erzsébet királyné útjának e szakasza hálózatilag egy folytatás nélküli útvonal, a vasút alatt nem megy át. Tök mindegy tehát, hogy a Thökölyn, a Mexikóib vagy az M3-ason ácsorogsz, a szűk keresztmetszetek a Zugló vá. és a Kacsóh P. úti csomópontok. Ergo bőven belefér az, ha ezen az útvonalon kicsit csillapítják a forgalmat az áteresztőképesség ilyetén - minimális! - csökkentésével. Ez a teljes eljutási időt nem befolyásolja érdemben.

2014. nov. 15. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
44%

Kösz a lepontozást, kůrva értelmesek vagytok mind.


Azért itt van még egy pont: a villamosmegállóknak van egy szabványszélessége. A régi megálló ennek már nem felelt meg. Ezért is kellett átszervezni az egész sávkiosztást: máshogy egyszerűen nem fért volna el drága útszélesítés nélkül. Ráadásul, mint fent írtam, lényegi kapacitáscsökkenés nincs, kizárólag a várakozás helye tevődött át!

2014. nov. 16. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ugyanezeket a bosszantó érthetetlenségeket tapasztaltam a Margit híd alatt átvezetett új villamosvonalnál, illetve a Moszkva tér felől érkező vágányok Frankel Leó útra terelésénél, valamint a Frankel Leó út és a Bécsi út megállóinak kialakításánál.

- A Margit híd alatti útfelújítás után 5 (a Batthyány tér felé 3, ellenkező irányban 2) forgalmi sáv lett felfestve (3, illetve 2, tehát ez nem a Bihari út, ahol a 13-as majd a 3-as villamos egy szakaszán egy vágánypárossá alakult. A vonal felújításakor büszkén jelentették ki, hogy felszámolták Budapest utolsó egyvágányú szakaszát. Nagyon valószínű, hogy a "Fonódó" tervei akkor már elfogadottak voltak!), tehát 2x2 forgalmi sáv mellett elfért volna 2x1 villamos sáv is! (A 3. forgalmi sávot a Rakpartra történő lehajtásra alakították ki, de "valamit valamiért"!)

- Ha már a Margit körútról érkező villamos forgalmat megosztották Török utca és Frankel Leó utca irányokra (A Török utcában is elfért volna két villamos sáv, a jelenleg kialakított 2x1, egyirányú sáv mellett a gépkocsik úgyis a villamos sínekre fognak hajtani.), mindkettőt lehetett volna a Frankel Leó útra terelni. Ott úgysem lehet gépjárművel behajtani, és az utca szélessége bőven elegendő 2 villamos sávnak és magasított peronnak, a sétáló járda mellett.

A megállók kialakítása pedig egyáltalán nem utas-barát.

- Az ORFI-nál ugyan keskeny az utca, de egy középperonos járdaszigettel ki lehetett volna 1+1+1+1 villamos és gépkocsi sávot.

- A Úgy tűnik, hogy a Komjádi Béla utcai megállót azért úgy alakították ki, hogy a sportembereknek éppen a Komjádi sarkánál álljon meg. (Illetve, hogy engem bosszantsanak!) Pár tíz méterrel később az út kiszélesedik, és elfért volna – középperonoson vagy oldalperonosan is – a szükséges 4 forgalmi sáv.

- A Zsigmond téren is a villamosra várók orra előtt halad majd el a gépkocsiforgalom, pedig ott aztán lett volna hely bőven, a forgalom szétválasztására.

- A Puskás Öcsi téren (Galagonya utca)valóban esztétikus, hangulatos sétálóutcát alakítottak ki, de ott is bőven elfért volna a két, külön gépjármű sáv, hogy legalább arra a rövid szakaszra kizárják a kölcsönös forgalmi akadály okozását.

Stb., stb.

2016. jan. 14. 20:50
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

2014-11-15 19:32

Tipikusan egy nagyon fiatalon autóhoz jutott az életet azóta anélkül elképzelni sem tudó, nagyképű, erőszakos, durva, az Élet egyéb területein is megvetni való, goromba, undorító, okoskodó, kötözködő, értéktelen senki válasza, aki el sem tudja képzelni, hogy mások gyalogosan - esetleg esztétikai szempontból is - szemlélik a Világot

2016. aug. 3. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 10 deka farhát ***** válasza:
Én még egy 30-as táblát is kiraktam volna.
2016. dec. 14. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!