Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ki az aki még mindig azt...

Ki az aki még mindig azt mondja, hogy a benzines jobb választás lenne mint a diesel?

Figyelt kérdés
Autóvásárláson agyalok és sokan ellenzik a diesel üzemű autókat.Miért lenne rosszabb választás általánosságban mint a benzines?

2015. jan. 19. 21:21
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudom milyen autó kell, de szerény véleményem szerint kisautókba benzines, nagyobb autókba (értsd Astra és attól nagyobb autókba) dizel a legjobb. Ezt saját bőrömön tapasztaltam, sok-sok autó után. Ugyanis a dizel keveset fogyaszt, és a közhiedelmekkel szemben, nem romlik el rajta rögtön vásárlás után egymás után a turbó, a befecskendező, meg a kettős tömegű lendkerék.
2015. jan. 19. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
76%
Mivel a diesel jóval drágább (akciók kivételével), csak akkor érdemes venni, ha sokat utazol vele. A benzinest meg lehet átszerelni LPG-re, vagy direkt olyat venni.
2015. jan. 19. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
csak a benzin!!ugyan tényleg nem döglik be minden a dízelen amivel mindig riogatják az embert,hogy befecskendező,nagynyomású szivattyú meg társai!de az tény hogy egy modern dízelnek sok és bonyolult kiszolgáló egysége van,így ott tényleg több minden tud beszarni ha úgy van!és ezeknek nem 20forint az ára!
2015. jan. 19. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Az mondja, hogy BIZONYOS ESETEKBEN jobb választás a benzines,aki tud számolni. Ha egyszerű szivóbenzin vs. modern dízel között kell választani, akkor meg lehet becsülni, hogy mennyivel fog többe kerülni a dízel várható kötelező szervize. Ezt kompenzálni tudja a fogyasztáskülönbségen elért megtakarítás, de csak akkor ha az autónak lesz elegendően nagy futása. Ha kb nagyságrendileg kiszámolod, hogy 3 évre kijössz legalább ugyanannyira a dízellel, akkor már vállalható.


Persze ez csak akkor igaz, ha lényeges a pénz. Ha nem számít, hogy kis futásnál esetleg többe kerül, akkor ez tökmindegy.


Magas futásnál a legtöbb esetben jobban megéri dízelt választani, mert ott már rengeteget lehet megtakarítani a fogyasztáskülönbségen, a többszörösét az esetlegesen felmerülő szervizköltségeknek.


Itt nyilván komolyabb motorokról van szó, a GÓF III TDI már nem ide tartozik, mert ahhoz lassan már filléres tétel minden.


Ez az anyagi része. A másik oldal, pedig az, hogy a fentebb leírt okok miatt magasabb futásra jellemzően dízelt szoktak venni. Van egy átlagos időtartam, amit gond nélkül kibaír az autó, de akad egy olyan intervallum, amiben minden főtt - és drágább - alkatrész cserére szorul, hogy utána megint boldogan gurulhass tovább az autóval. Ez a dízeleknél valahol 250-400 000 km között szokott eljönni. Míg egy új dízellel évekig jó eséllyel nincs gond, addig egy használnál előfordulhat, hogy az első éven már 100 000-reket kell beletolni. Persze ez később megtérül, csak nem szoktak örülni neki az emberek amikor bevásárolnak mondjuk 1,5-2 milláért és 10 hónap múlva bele kell tolni 600 000-ret..


Én nem ellenzem a dízelt, ha ezeket figyelembe véve döntesz akkor akármelyiket is válaszd, mindkettővel jól jársz.

2015. jan. 19. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Minden attól függ hogy mire,hol és menyit használod az autót.

Aki évente 5-10-15 ezer km-t megy annak nem érdemes dízelt venni mert nem megy vele annyit hogy egy esetleges javítást fedezzen a fogyasztáson megspórolt összeg. A benzines is elromolhat de sokkal egyszerűbb a motorja úgyhogy kissebb rá az esély.


A dízel százezrekkel drágább mint a benzines, ha fiatalabb autót nézünk. Annyival több pénzed áll az autóban azért mert dízel motor van benne. 15-20 éves autóknál már nincs nagy különbség a dízeles és a benzines ára közt tehát el is buktad azt a pénzt amennyivel többet kifizettél évekkel ezelőtt az autódért, csak azért mert dízeles.


10 éves benzines autót kifoghatsz valós 100.000km-el, sőt még kevesebbel is. Van aki olyan keveset megy vele hogy a 17 éves kocsijában 30.000km van. Persze ez nagyon ritka. Dízelt senki se tart otthon ha keveset autózik. 10 éves dízelben legalább 200.000km van. A sokak által dicsért TDI-k 300.000km felett járnak már.

2015. jan. 19. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
74%

"A sokak által dicsért TDI-k 300.000km felett járnak már."


A második óra visszatekerés óta xxxD

2015. jan. 19. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Addig voltam a dízel ellen én is, míg nem vezettem huzamosabb ideig.

Benzines jó, mert pörög, élvezetes hangja van, főleg sport kipufogóval, viszonylag könnyen "tuningolható".

Viszont magasabb fogyasztás, és kevesebb futásteljesítmény miatt ez a hátrány.


Dízel nyomatékosabb, tartósabb, kevesebbet fogyaszt, kisebb fordulatszámtartományban mozog, viszont undorítóan büdös és látványos a végtermék...

Egyébként most 2.6 benzin van, de a következő 3.0d lesz.

2015. jan. 20. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Én már csak dieselt veszek.Most voltam Eger-Krakkó-Eger úton 1,7 tonnás Sharannal 4,6l-es átlagfogyasztással.Csak számold ki benzinessel mennyit fizetnél egy évben üzemanyagra.2,5 liter különbség 875ft/l ez évi 20ekm-nél 175eft,30ekm nél 262eft,40ekm-nél,350eft.Én egy év alatt költöttem 100-at a kocsira,miután megvettem,ezután kevesebbet kell!
2015. jan. 20. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
bocs elírtam 875ft/100km.
2015. jan. 20. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!