Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit tudnak tenni a kamionosok...

Mit tudnak tenni a kamionosok illetve a cégek a 45 órás pihenő büntetés ellen?

Figyelt kérdés
A sofőr nem tehet arról hogy nincs fuvarja haza, a cégnek meg szerintem nem gazdaságos. Van valakinek arra tippje hogy mit fognak kitalálni?
2015. febr. 18. 16:27
 1/10 anonim ***** válasza:
Nem kötelező a hazai telephelyre menni a pihenőre, csak épp nem töltheti az autóban. Ha sátrat ver vagy szobát vesz ki egy panzióban az se érdekel senkit, a lényeg, hogy ne a kocsiban legyen a heti pihenő alatt.
2015. febr. 18. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Van értelme? Még nem laktam kamionba, de most volt lehetőségem belülről is megtekinteni egy euro6-os daf-fot és egy man-t hát az ágy kényelmesebb benne mint az én itthoni ágyam.
2015. febr. 18. 19:31
 3/10 anonim ***** válasza:

Nem tudom mennyire vagy jártas a dologban, de valójában 2007 óta tilos a fülkében tölteni a rendes heti pihenőidőt. Attól még nem szabályos a kocsiban tölteni a rendes heti pihenőidőt, mert 7 évig nem büntettek érte.


Mit tudnak tenni ez ellen? Hallottál már olyat, hogy valakinek szobát vettek ki? És olyat, hogy átküldték egy olyan országba, ahol ezért még nem szólnak? :D


A legegyszerűbb trükk, hogy a 45 óra megléte előtt átdobja a tachográfot munkára egy kicsit és onnantól már csökkentett heti pihenőidőnek számít a móka, amit a kocsiban is lehet tölteni.


Igazából nem szegény cégeket kell sajnálni, mert ezt a belgák azért kezdték el, hogy megszűnjön a kelet-európai sofőrök piaci árlenyomó hatása a rendszeres 4-6-8 hetes kint létekkel ( lásd Waberer's ) amikkel szétqrták a helyi munkaerőpiacot is. Igaz ezzel a bekeményítéssel betettek a saját nagy cégüknek a H.Essersnek is, nálunk is rengetek kelet-európai dolgozott a genki bázison úgy, hogy 4-6 hetet volt a fülkében.


Igazából, ha nem szoktak volna rá a kelet-európai melósok a 3-4-6 hetes uniózásra, akkor most ezzel sem foglalkozna a kutya sem...

2015. febr. 19. 02:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Nem rég óta vagyok a szakmába nagyon, de a aetr szabályaival nagyjából tisztában vagyok. Van 1-2 ismerősöm aki kamionozik, a szoba kivételről még nem hallottam, a másik országba való átküldést igen, de véleményem szerint előbb utóbb mindenhol bevezetik, mivel jó pénzforrás lesz. A nagy cégeket nem sajnálom egyáltalán se, de belelátok egynek a vezetésébe, és hiába szeretnék hazahozni a sofőrt ha nincs magyar fuvar, x ezer km-t meg ne jöjjön üresen.
2015. febr. 20. 16:50
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem tudom mennyi lehet az a nem rég, de úgy 7,5 éve már nem az AETR szabályai szerint kell dolgozni Európa nyugati részén. Hiába küldik át egy olyan országba, ahol ennek a szankcionálásával nem nagyon foglalkoznak, attól még ez nem szabályos.
2015. febr. 21. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Azt tudom hogy nem szabályos, de mégse volt ennyi ellenőrzés a pihenőidőre tekintettel.
2015. febr. 21. 16:30
 7/10 anonim ***** válasza:
59%

Nagyon sokat nem tudunk tenni, kivesszük a pihenőt Belgiumon és Franciaországon kívül. Ez egy teljesen idióta, kivitelezhetetlen szabály. Hova menjen a sofőr? Lesz bármikor, pl. nyári szezonban elég szállodai kapacitás? Meg is lehet ott állni kamionnal? Mi lesz a kajával? Ki fizeti? Vagy viszem fel a gázfőzőt a szállodai szobába? Rekesz sört, zsák krumplit, laptopot, mindent? Ugyan már. Ez egy szívatás a kelet - európaiakkal szemben.


Nagyon cégek letesznek majd konténereket, olyanokat mint építkezéseken a melósoknak és annyi, ott szagolhatod a tömegszálláson a többiek lábát. Akkor már jobb a fülkében, ott minden kézre áll.


A nyugati sofőr meg kapja be, 3000 ezer euróért sem akarja azt csinálni amit mi, csak nyavalyog. Nálunk (külföldi cég) van olyan albán - makedón sofőr aki fél évig sem száll ki a kocsiból, de ez az ő döntése. Ez egy ilyen szakma, senkit nem kényszerítenek rá, hogy elvállalja. Nincs sofőr egész Európában, a németeknél már filippínó sofőrök is vannak, találkoztam ilyennel.

2015. márc. 15. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Meg kell álni kerülni ezeket az orszagokat! Ha össze tartas lenne 1 hét alatt meg gondolnak magukat erre fogadni merek!
2017. nov. 25. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Nos, a kérdés óta eltelt egy kis idő, azóta a friccek is bevezették ezt a bölcs szabályt.


Szóval egy kis update: semmi nem változott, mi dolgozunk, csak kicsit több lett a számolgatás, agyalás. Kicsit megint nehezült az életünk. Aztán csodálkoznak, hogy nincs ember. Napi 85 - 90 eurót keresek nettó, és nincs ember, 300 euró prémiumot kapok, ha idehozok egy havert.


Vannak partner cégek, tartálymosók (én élelmiszer tartállyal járok) ahová be tudunk állni hétvégére, van ahol van bérelt helyünk is. Így cégen belül, kisebb az esély egy kontrollra. Nem ütöm be a végző országot a tachográfon, aztán bizonyítsa be utólag, hol voltam.


Eddig nem volt gond, és ahogy járom az utakat, azt látom ugyanúgy állnak minden parkolóban egymás hegyén - hétén a kocsik hétvégén.


Egy kicsit kellemetlenkednek, egyet - egyet megbüntetnek, aztán annyi.


Mindenki tudja, hogy ez nem betartható szabály, ennyi hotel férőhely nincs és a többi dolog, amit már korábban soroltam.


Ha ezt elkezdenénk betartani, valóságos paradicsom lenne a bűnbandák számára, kiváló préda a sok szabadon hagyott kamion.

2017. nov. 27. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nyilván nem az a céljuk, hogy mindenki otthagyja a kamionját a pálya szélén, hanem az hogy helyreállítsák az árversenyt, amit a keleti fuvarozók elbaszcsiztak a 3-4-6-8 heteléssel.
2017. nov. 27. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!