Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Melyik a jobb kocsiba, Ültetőr...

Melyik a jobb kocsiba, Ültetőrugó vagy Lengéscsillapitó?

Figyelt kérdés
Most gondolkozom hogy kicsit újitsak, a kocsi már meg van 10 éves, nagyon kileng kanyarba, főleg hátul. Mit lenne érdemes , s mennyire dobna a teljesitményen, Ültetőrugó vagy lengéscsillapitó ? és ha mind 2 van ? mi a tapasztalat ?
2015. jún. 16. 10:11
 1/8 anonim ***** válasza:
Semmit nem dob. Vegyél bele gyári cuccot!
2015. jún. 16. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
ó Cimbi még gondolkozzál egy kicsit, mindkettő kell abba szar kocsiba de én a lengéscsillapítót sürgősen cserélném!a teljesítményen meg az ég egy adta világon semmit nem fog dobni!
2015. jún. 16. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Na és ha lent van az orra ? az ültetőrugó ? parkolásnál vigyázni kell mert a patka súrolja. Kicsit mondjuk megemelném az elejét
2015. jún. 16. 10:51
 4/8 anonim ***** válasza:
kérdező,te alap dolgokkal nem vagy tisztában!!!a menetteljesítménynek mi köze az ültetőrugóhoz!?!?maximum kanyarban tudsz kicsit gyorsabb lenni,mert stabilabban áll az autó de ennyi!!!!egy rendes ültetőrugó szetthez meg van hozzá való kemény gátló is!!!
2015. jún. 16. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A megfáradt, szétvert futóművet nem ültetéssel javítjuk. A gyárinál jobb hangolást egyébként is nehéz kitalálni: azt épp eleget csiszolgatták, minden várható felhasználási területre megfelel. Nem nagyon tudsz rajta úgy alakítani, hogy valahol ne kelljen kompromisszumot kötnöd.

Ha lóg a futómű, lehet trükközni új lengéscsillapítókkal és rugókkal, de általában nem ezek okozzák a gondot. A kiverődött szilentek, gömbfejek, toronycsapágyak szokták bizonytalanná tenni az úttartást. Ilyenkor a lengőkarok, csonkállványok önálló életre kelnek, mindenfelé mozognak, te meg csak azt érzed, hogy az autó imbolyog, mint a tankhajó a viharos tengeren. Ezeket kell először kicserélni, a végeredmény meglepően jó szokott lenni utána.

A következő alkatrész a lengéscsillapító. Ez is megadja magát egy idő után, nem tart örökké a dugattyú és a henger illesztése, elfáradnak a szelepek, csökken a gáztöltet vagy eltűnik az olaj. Csere után jobban csillapítják a lengéseket, stabilabbnak tűnik az autó.

A rugókat csak a legvégső esetben kell cserélni, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy ezek bírják legtovább a futóműben. Persze nem örökké: egy idő után elfáradnak, tekercsrugó esetén csökken a nyugalmi hossz és a rugóállandó, a lap- és torziós rugó deformálódik, de általában tíz évet ki szoktak húzni. Ha elöl nagyon alacsony az autó, akkor viszont lehet, hogy a két első rugó már elfáradt. Ilyenkor párban kell őket cserélni, lehetőleg olyanra, ami közelebb áll a gyári karakterisztikához, mint a benne lévők. Ez magától értetődőnek tűnik, de nem az: láttam már olyat, aki három garnitúra bontóból óccsóér' szerzett, lefingott első rugó után jött rá, hogy minden 10-15 éves autón ugyanúgy vannak elfáradva a rugók, ha tehát valódi eredményt akar elérni, újabb rugót kell keresnie.

Természetesen a felújítás után újra be kell állíttatni a futóművet és nem árt, ha a gumik is jók az autón. Sokan szoktak a futómű beállítása után nagyon meglepődni azon, hogy a jól ismert autójuk tud egyenesen is menni, kanyarban pedig nem törvényszerű, hogy 30 km/h fölött csikorog a gumi és nyúlóssá válik a kormányzás.

2015. jún. 16. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Hmm Értem! akkor igazábol ezeket a kisebb alkatrészeket kéne először cserélni:, Toronycsapágy, Szilentek, gömbfejek, aztán első 2 ültetőrugó, s 4 lengéscsillapitó. Biztos nem 1-2 ft lenne ez mind. nézegetem ilyen Peugeot tuning oldalon az alkatrészeket, ahhozképest belefér az árba.. csak nyilván a beszerelésért is elkérnek valamennyit mert biztos nem kis munka. De ezt akartam tudni legalább már igy tisztában vagyok hogy mi kell pontosan. Köszönöm a hasznos Választ!
2015. jún. 16. 12:26
 7/8 anonim ***** válasza:

NEM.

El kell vinni egy futóműveshez, aki megmondja hogy PONTOSAN mi és hol lóg. Azokat ki kell cseréltetni egy autószerelővel, és utána a futóművessel beállíttatni.

2015. jún. 16. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Logikus hogy elso a lengescsillapito csereje ha leng az auto ossze vissza.Az ultetorugo meg szerintem Magyarorszagon felesleges,csak akkor erdemes ha gyorsulasira jarsz vagy tuningshowkra de kozutra felesleges a katyuk,fekvorendorok,elhullott allatok miatt.Egyik haverom Seat Cordobaja is le volt ultetve rendesen az aszfalttol par centire volt a lokharito,mindig elkapott vele valamit es vitte magaval a kocsi elejen az orszaguton,a hutoracsot meg allandoan javitattni kellett.
2015. okt. 16. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!