Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A törvény miért csak 9 forint/...

A törvény miért csak 9 forint/kilométer autós költségtérítést támogat?

Figyelt kérdés

Azt a 9 forintot 15-20 éve határozták meg.

Viszont, a törvényhozók azóta nem jártak benzinkúton vagy nem tudom.

Mivel, az üzemanyagárak jelentősen növekedtek.A 9 forint nincs összhangban a mai benzinárakkal.


Olyan 15-16 forint lenne a reális.


A másik amit nem értek:

Például, egy 20 kilométeres buszbérlet olyan 14 ezer körül van.

Viszont, ha autóval jár valaki 20 kilométerről, az a cégnek kevesebbe kerül, mintha busszal járna.

Miért nem mindegy a cégnek, hogy azt a 14 ezret rárakja egy benzinkártyára utalja a fizetés mellé, vagy kifizeti a volánnak?

Ebben nem látok logikát.


Egy cégnek jobban kellene, hogy érdeke legyen az, hogy a dolgozók kocsival járjanak, mivel, akkor kipihentebbek, tudnak túlórázni is, nem rohannak a buszra mindig.


Magyarországon, ez a buszhoz való görcsös ragaszkodás valami szockomcsi örökség lehet az előző rendszerből.



2015. szept. 26. 18:29
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Amikor a 9 Ft-ot bevezették, akkor ez még bőven több volt, mint a benzinköltség. Nem tudom már, de valahol 180 körül járt a benzin.


Az a helyzet, hogy a cégekre az utóbbi években orrba-szájba vetik ki az új adókat és járulékokat (kivéve a "baráti" cégek), így arra már nem kötelezik őket, hogy még a dolgozóknak is fizessenek benzint - ez nem érdeke senkinek, esetleg a dolgozóknak, de hát az nem számít. Ettől nem a kormánypártra haragszanak az emberek, hanem a cégükre, mert ők nem fizetnek többet.


Ugyanezt az elvet követik a bankoknál is. Rájuk is kivetettek új adókat, és hogy mégis meglegyen a hasznuk, az állam mesterségesen alacsonyan tartja a jegybanki alapkamatot és lefelé hazudja az inflációt, hogy a bankoknak gyakorlatilag ne kelljen kamatot fizetni a betétekre - ki lehet próbálni, a kezelési költséget se feltétlenül futja a kamat.

De még lehetne példákat hozni erre a logikára az utóbbi évekből.

2015. szept. 30. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 Alex Fly ***** válasza:
És miért csak a helyközi bérlet árának egy részét térítik? A helyit miért nem? És ha valaki kerékpárral jár, az miért nem kap rá egy fillér támogatást sem? Lehet feltenni kérdéseket, csak éppen felesleges. Ez a jogszabály. Mellesleg aki olyan jól áll, hogy autóval jár dolgozni, azt nem hinném, hogy az a pár forint fogja földhöz vágni. És az egyéb költségeket sem neki kell fizetnie...
2015. okt. 1. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!