Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan kell manuális váltós...

Hogyan kell manuális váltós autót vezetni?

Figyelt kérdés
Szóval csak vizsgáztam eddig manuálissal, vizsgabiztos is mondta, hogy kicsit rángatom 1-ből 2-be váltásnál az autót, vettem is egy automatát, de most az pici nekem meg kombit kéne vezetnem, sajna az manuális, és én mindig bólogatva tudok csak haladni velük, ha sokáig tartom a kuplungot , hogy ne rángasson kattog a kuplung, bármilyen manuálist is vezetek. 1-ből kettőbe váltásnál lelassul az autó mondjuk, 25-nél váltok kettőbe mire elvégzem a váltást már 15-el megyünk és erőlködik az autó. Próbálok nagy gázt adni de akkor meg csikorog valami. Nem tudok mást megkérni, hogy vezessen sajnos nekem kell szenvedni, és forgalomba, ami elég ciki. Meg nem nagyon tudom összehangolni a lábam mozgását se...
2017. ápr. 17. 11:18
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Elindulsz 1-es, aztán egyből kettes, 25-nél már a 3-ast szoktam tenni. 40 körül 4-es, aztán 60-nál mehet az 5. De autója válogatja. Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni.
2017. ápr. 17. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Tessék, tanulj a mestertől:

https://www.youtube.com/watch?v=8By2AEsGAhU


bár szerintem a viszgabiztos meglepődne ha így váltanál :D

2017. ápr. 17. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
15 ezer km-t mentem manuálissal mire meguntam, hogy szinte 0 vezetési élmény, rángatás büdös kuplung szag után vegyek egy automatát. Sőt még 5.-et se tudok váltani, mert mindig 3-ba megy és ez nem az autó hibája volt. Volt, hogy majdnem megpusztultam amikor traktort előztem és nem ment 3-ba 60-nál az autó szembe meg jöttek. Más érdekes módon el tudta azt az autót vezetni. Akkor megfogadtam ,hogy vagy nem vezetek vagy automatát fogok. Ha lenne 2 éves tapasztalatom, hogy vezethessek utánfutót és lenne vonóhorgom hozzá nem nyúlnék a manuálishoz. Bérautó meg drága. meg ha baja lesz még ki is fizethetem. Egyszer ismerősömbe belementek a parkolóba, otthagyták és 250 ezret kellett fizetnie mert nem hitték el, hogy nem ő okozta...
2017. ápr. 17. 11:38
 4/13 A kérdező kommentje:

2-es! Ez jó! Meg volt valami finn f1-es is aki megmutatta, hogy hogyan vált. Nem tudom a nevét... Évek óta azt a videót keresem, még kisiskolás voltam amikor láttam egy bevágást a tv-be, aztán bekötötték a netet, azóta is keresem.


A vizsgabiztost már nem érdekli szerintem :) azon túl vagyok.

2017. ápr. 17. 11:42
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem tudsz előzni az nem az autó hibája hanem a Te hibád mert nem a nyomatékgörbének megfelelően vezetsz...
2017. ápr. 17. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
78%

A váltást meg gyorsan kell végezni, nem kell tökölni...


Én amikor nyomom befele a kuplungot már húzom is ki a sebességből (érezni hol old a kuplung, nem kell megvárni hogy tövig nyomd)

amikor már koppan a kuplung már bent is van a következő sebességben, elkezdem felengedni a kuplungot és azzal egyidőben elkezdem nyomni a gázpedált és kész is.


Persze ezt egy ismeretlen autón nem olyan egyszerű mert még nem tudod, hogyan viselkedik...


Amúgy nem tudom mi lehet olyan marha bonyolult egy autó vezetésben... tök egyszerű dolog a váltás.

mondjuk én a kemény, rövid utas váltókat rühellem


az a jó ha jó hosszú és laza a váltó, úgy gyorsabban tudok váltani is.

2017. ápr. 17. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Mit tudom én, hogy mi az a nyomatékgörbe, azt tudom, hogy kettőbe mentem 40-el trakesz mögött úgy 50 méterrel mikor láttam tiszta a terep már a másik sávban voltam nyomtam volna hármast erre nem fog és megjelent egy autó közben.Visszatettem üresbe majd háromba... szerintem 4 méteren múlt kb. a dolog.
2017. ápr. 17. 12:15
 8/13 A kérdező kommentje:
Nálam a legfárasztóbb ha manuálist vezetek, hogy mikor váltsak és mit, 50 km alatt úgy elfáradtam mintha automatával elmentem volna Münchenbe kb. 650km..
2017. ápr. 17. 12:19
 9/13 anonim ***** válasza:

Az érdekes...

nekem meg autópályán van minden bajom, hogy csak gáz fék gáz fék semmi váltás...


bocs, hogy ezt mondom de nem lehetsz valami IQ bajnok ha még váltani sem tudsz és nem tudod mi az a nyomatékgörbe :)


az a fordulat ahol a motor leadja a maximum forgatónyomatékot, ez főként diesel-nél számít


benzinnél inkább lóerőről kell beszélni


dízelnél pl. hiába váltasz vissza mondjuk 3-asból 2500-as fordulaton 2-esbe, csak rosszabb lesz mivel fel fog ugrani úgy 3500-ra a fordulat ahol már lefele megy a görbe a kocsi meg csak lassulni fog, hiába pörög jobban a motor

2017. ápr. 17. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Enyhén szellemi fogyatékos vagyok ha már itt tartunk. Komolyan. De szerencsémre nem IQ-ra adják a jogsit. Egyszer kénytelen voltam 4-be menni autópályán 100 körül mert nem tudtam 5-be váltani, vagy 7 percig szöszöltem vele. Amikor felébredt a utasom őt kértem meg, hogy váltson 5-be... na.
2017. ápr. 17. 15:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!