Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Autó vs. Tömegközlekedés...

Autó vs. Tömegközlekedés vitában van ellenérv arra, hogy az autó sokszor jelentősen GYORSABB?

Figyelt kérdés

Amikor egy ilyen vitában azzal érvel az ember, hogy az autó hétvégén és csúcsidőn kívül (de néhány viszonylaton csúcsidőben is) az autó jelentősen gyorsabb, erre általában nem érkezik válasz.


Idő.

Az idő pénz, közhely, de igaz.

Több időt szeretnénk hatékony munkával, szeretteinkkel, alvással tölteni. Egy dolgozó embernek ma így sincs sok szabadideje.



2018. márc. 2. 14:25
1 2 3 4
 1/31 A jó édes ***** válasza:

Több érv is van rá:


1) Az igaz, hogy az idő pénz, na de azt a pénzt ki is lehet fejezni konkrét számokban (forintban, dollárban, euróban - amiben akarod). Egy beosztott, vállalati ranglétra alsó felében dolgozó embernek általában nem éri meg autózni, mert nem hogy nem nyújt tőle jobb teljesítményt munkában, de még negatívan is jön ki anyagilag. Ha 1000 forintos órabérben dolgozik, s mondjuk 40 kilométert autózik a munkahelyére, akkor általában már a 8 órában megkeresett pénze 30%-át autózásra költi (30-40 forint/km díjjal lehet számolni egy átlagos autó fenntartása esetén). De fordítva is fel lehet tenni a kérdést - vajon hajlandó lenne valaki letenni az autót, ha 30%-al többet kereshetne? Egy ilyen összegnél azért már elgondolkozik az ember azon, hogy biztos megéri-e az a gyorsaság. Általánosságban az autózás óriási pénztemető azon szint alatt, amikortól céges autót is vágnak az emberhez munkája mellé.


2) Oké, hogy esetleg egyes időpontokban gyorsabb az autó - na de ez nem lehet, hogy azért van, mert a többi közlekedő inkább választja a tömegközlekedést? A magyar közúthálózatban nincsenek 6 sávos autópályák, mint az USA-ban, korlátozott az utak átbocsátóképessége. Léteznek viszonylag egyszerű szimulációk, amikkel lehet kutatni, hogy mi lenne mondjuk Budapesttel, ha néhány tízezerrel több autós indulna útnak minden reggel. Az eredmények általában totális káoszt és több órás dugókat jósolnak. S ilyen esetekben valószínűleg előbb festenének fel buszsávot mindenhova, mint hogy az autósoknak szánt útfelületet bővítsék.


3) A mai napig az autózás még mindig tulajdonviszonyt igényel, nem túl elterjedt a bérlés vagy autómegosztás. Ez azzal is jár, hogy a tulajdonosnak kell helyt állni a járművéért minden adminisztrációs ügyben, neki kell gondoskodni arról, hogy megfelelő legyen a gép műszaki állapota, s saját tulajdona védelméért is ő maga felel. Azaz ha autód van, akkor aggódhatsz azért, hogy el ne lopják, neked kell szervizbe hordani, okmányirodába járni ügyintézni, a közlekedési szabályok betartására ügyelni, satöbbi. Ezeket a szintén időigényes feladatokat a közlekedési társaságok leveszik az utasról, függetlenül attól, hogy busszal, vonattal vagy repülővel utazik valaki.

2018. márc. 2. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 A kérdező kommentje:

A zöld rendszámos kölcsönözhető autó rendszeresen ott áll a házunk előtt és máshol is az utcánkban. A munkahelyemnél is gyakorta látom, de a MOL-ét is. Egyik se belváros.



A teljes csúcsidőn kívül negyede annyi idő autóval, amikor minden módon viszonylag kevesen közlekednek.

Csúcsidőben sok ismerősömnek ugyanannyi idő. Vagy épp reggel negyede annyi, délután picit lassabb autóval.

2018. márc. 2. 15:24
 3/31 anonim ***** válasza:

Node tényleg csak az időnyereség az egyetlen szempont?


Nézd az én példámat: én csúcsidőben járok dolgozni és akkor is megyek haza, ilyen a munkaköröm. Vidáman suhanok el a masszív kocsisorok mellett villamossal.


Aztán jön az este és nem kell szódàt szürcsölgessek egész este, ha egy kedves barátomnak születésnapja van, mert hát a kocsi... 10-15 percenként még az éjszaka közepén is hazajutok, pedig kertvárosban élek.


És hétvégén mi van? Igen, olyankor hàromszor annyi idő meglátogatni a szüleimet, mintha lenne autóm. Cserébe viszont havi 8000 Ft-ból lefedtem a mobilitási igényeim 95 százalékát, a maradèk pedig úgyis valami szabadidős tevékenység, amihez vagy eleve nem praktikus az autózás (pl teljesítménytúrázás) vagy nem elèg gyors (külföldi utazgatások). És ha nagyon muszaj, tudok autót kölcsönözni, teljesen elviselhető áron.

2018. márc. 2. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:
Ha az érved miatt mindenki átállna autóra már is nem lenne gyorsabb. Nekem pl tömegközlekedéssel kb 15 perccel több beérni a melóba, no de a tömegközlekedésen végig olvashatok, az autót meg vezetni kell, így inkább tömegközlekedem.
2018. márc. 2. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 A kérdező kommentje:

Most az időről, mint szempontról szeretnék elsősorban érveket ütköztetni. :)



Én amúgy az összes többi szempontot figyelembe véve is egyéni közlekedés párti vagyok.

Cipekedés, hétvégi kirándulás (egynaposak), beteg ember szállítása...

A tömegközlekedés kellemetlensége: idegenek az intim szférádban, elhasznált levegő, sokszor összenyomódva állás, sok átszállás (ahol a tömeg szinte sodor, olyan sűrűn vagytok), 40-50 perc alatt 7-8 km, amikor is a sok átszállás és a tömeg miatt elfoglalni se tudja magát az ember, de a tömeg, a kényelmetlenség és a sok átszállás miatt még a gondolataiba mélyedni se.



Autós vagyok és néha bringázom is.

Az én véleményem: hétköznapi munkába járás, pláne ha a parkolás nem megoldott ezért vagy azért, vagy csúcsidőben kellene menni (így ugyanannyi idő, mint BKK-val és nem gyorsabb) :D : Tömegközlekedés, de ha csak lehet, bringa.

Hétvége és kirándulások: autó, esetleg bringa.

2018. márc. 2. 16:06
 6/31 anonim ***** válasza:
Beszélhetünk csak és kizárólag az időről, de minek? Természetesen csúcson kívül a legtöbb viszonylatban gyorsabb az autó, mert akkor indul, amikor te akarod, a leggyorsabb útvonalat járja be és nincs dugó, ami hàtráltatná, továbbá jó eséllyel a parkolással sincs gond. Ez világos. Csak nekem akkor is kevés érv ez ahhoz, hogy ekkora befektetést vállaljak, hiába tudnék akár még ma egy vadiúj kocsit venni.
2018. márc. 2. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 anonim ***** válasza:
Én megértem a kérdezőt. Van olyan, hogy az ember szubjektív komfortérzete (vagy éppen diszkomfortérzete a tömegközlekedési eszközön) felülír bármilyen racionális (vagy éppen financiális) érvet. Ilyenkor azt kell mérlegelni, hogy az autózás jelentette pluszkényelem (valamint időnyereség) megéri-e a többletkiadást.
2018. márc. 2. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 A kérdező kommentje:

Szerintem családnak, de akár kirándulni szerető párnak megéri teljesen a kocsi.

Akinek meg nem, ott az egyre terjedő telekocsi ill. az autókölcsönző rendszerek.



Én abszolút nem tartom nagynak Magyarország városainak légszennyezettségét és főleg nem az egyéni autózást, mint légszennyező forrást tartom a legsúlyosabbnak.

Hogy az éppen aktuális megelegedésben (ugye az éghajlat mindig változik, most épp melegszik) mekkora szerepet játszik az emberiség (és mekkorát maga a Nap tevékenysége, a vulkánkitörések,a vízpára stb), szerintem senki se tudhatja. De én vállalom az autózást, mert ha nagy szerepet is játszik az épp aktuális felmelegedésben az ember, ezt népességcsökkentéssel és a nagyhatalmakkal kellene kezdeni. Nomeg szerintem egy az egyben visszamenni a fára, halászni, vadászni és gyűjtögetni.


Szóval a környezetvédelem ebben nem játszik nálam. Lokálisan bírok csak gondolkozni (itt, most és nekünk) a környezetvédelemben, többek között mert abban érzem, hogy igazán tehetek. Ez azonban nem az autózás mellőzése, lásd fentebb.



Az autóellenesség forrása szerintem sok esetben irigység. Bezzeg Te megengedheted magadnak.

Amikor nem irigység, akkor nem tudom... Hisz abban, hogy az emberiség okozza a globális felmelegedést és az autó mellőzésével csodát tehet vagy pont az autók okozta légszennyezéstől fél.



Mert az autóellenesek legszívesebben megtiltanák mindenkinek az autóbirtoklást és -használatot, akik nagyvárosban, pl Budapesten élnek.

Akkor is, ha családdal egynapos kirándulás a jelenlegi MÁV-val, Volánnal szinte lehetetlen, akkor is, ha gyerekekkel végig kellene állni az utat a buszon, akkor is, ha időspórolásból az ember szívesen csinálna nagybevásárlást, akkor is, ha 40-60 perc BKV-val, autóval 15 hétvégén.


... és ilyenkor jövünk páran, leírjuk, hogy de pl. hétvégén tuti 15 vs. 45, 30 vs 90 perc az arány. Na, erre már valahogy senki se válaszol!!!

Ja, 14. kerület --> 11. kerület példának okáért állítólag csúcsidőben ugyanannyi autóval és BKV-val. Ennyit erről.

Én meg marha edzetlen, valamennyire "stréber" és félős bringásként a legtöbb viszonylatban gyorsabb voltam, mint BKV-val ugyanaz az út. A csúcs talán az volt, amikor lehagytam a velem totál ugyanazon az úton menő villamost. Ja, hogy nekem is meg kellett állnom (nemcsak neki) a lámpák miatt. Ja, hogy nekem át kellett mennem a Szabadság hídon, a járdán, a bringán maradva, de sétatempóban, 4-5 km/h sebességgel. Bocs.

2018. márc. 2. 18:03
 9/31 A kérdező kommentje:

#7

Na látod, például ehhez nem lenne mit hozzáfűznöm. Amit írtál, azzal így, ahogy van, egyetértek.

2018. márc. 2. 18:04
 10/31 anonim ***** válasza:

"Most az időről, mint szempontról szeretnék elsősorban érveket ütköztetni."


Erre két kérdésem lenne.


1: Akkor miért nem robogóval jársz? SOKKAL gyorsabb városban, mint az autó.


2: Miért gondolod, hogy lehetséges érdemi vitát folytatni egy komplex témában úgy, hogy csak a te szempontjaidat tekinted érdekesnek, az ellenérveket konkrétan félresöpröd azzal, hogy azok most nem érdekelnek?


A közlekedés - a tömegközlekedés is! - nem kizárólag az időről szól. Nem ez a lényege. Azért nincs értelme a te kérdéseden vitázni (bár szeretek vitázni), mert te alaptézisnek tekinted, hogy a közlekedés a gyorsaságról szól, pedig nem. Nagyon nem.

2018. márc. 2. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!