Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem csökkentik a benzin...

Miért nem csökkentik a benzin árát?

Figyelt kérdés

Na az egyszerű kérdés után kifejtem jobban. Szóval ugye a dízeleket igyekeznek minél jobban kiszorítani mindenhonnan, tiltásokkal stb.

Viszont miért nem próbálják máshonnan megközelíteni a dolgot, és próbálnák meg arra ösztökélni az embereket, hogy vegyenek benzines autót.


mert ha megnézzük az átlag autóst, a legtöbben azért vesznek dízel, mert egy normál méretű, teljesítményű darab kényelmesen elmegy 5-6 liter körül, míg egy hasonló méretű átlagos benzines autó inkább a 6-8 literes átlagot hozza.

Átlagosnak itt az 1.6-2.0 közötti dízeleket és az 1.0-1.8 közti benzines motorokat nézegettem, talán ezekből van a legtöbb főleg nálunk.


De most ha például csökkentenék a benzin árát 50-100Ft közötti összeggel, az már kényelmesen elegendő ösztönzés lenne a benzines autóhoz az embereknek.


Mert a jelenlegi tiltásos rendszer ami van, illetve lehet lesz előbb-utóbb itt is, épp azokat érinti a legrosszabbul akiknek régebbi autójuk van, tehát valószínűleg fontos számukra, hogy ne fogyasszon sokat. Így jóformán mindenki jól járna, persze az államnak ezt el kéne fogadnia, bár igaz, egy nyugatibb országtól még kivitelezhetőnek látnék egy hasonló lépést itt kicsit nehezebben.


De szerintem valami ilyesmi lenne a jó vonal, nem tiltani, hanem próbálni az embereknek segíteni, hogy váltsanak a kevésbé környezetszennyezőre.



2019. jún. 10. 02:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
78%
Felmegy az olaj ára és a benzin is vele együtt. Ha csökken az olaj hordónkénti ára, cöskken a benzin is.
2019. jún. 10. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
27%
Aha, csak ha túl olcsó lenne a benzin, életbe lép az extra adó, nehogy már jól járjunk. Jó ez a kormány.
2019. jún. 10. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
86%

A benzin és a gázolaj is kőolajból készül, alapvetően az határozza meg az árát. Különböző adókulccsal lehetne a benzint előnybe helyezni, de nem lenne jó ötlet. Miért?


1. A teherfuvarozás szinte kizárólag gázolajjal megy, a drága dízel beépül mindennek az árába, és általános drágulást okoz. A benzin inkább privát autózásra használatos. Az olcsó benzin, drága gázolaj növelné a szociális különbségeket, mert a gazdagok olcsóbban tudnának többet autózni, a szegényeknek viszont drágulna a kenyér.

2. A dízel vs. benzin megkülönböztetés környezetvédelmileg nem is egyértelmű. Energiahatékonyság, tehát klímaváltozás szempontjából a dízel a jobb, viszont a szennyezőanyag-kibocsátás, tehát szmog szempontjából a benzines a jobb. Ahol a dízel igazán sok kárt okoz, azok a városok, itt viszont jellemzően kis távokat tesznek meg az emberek, nem az üzemanyagköltség befolyásolja elsősorban az autóhasználatot (a fenntartási, akár a parkolási költségek is nagyobbak lehetnek). Ha a hosszabb távokon, autópályán közlekedők benzinesre váltanának, akkor az autópályák környezetében tisztulna kicsit a levegő, cserébe adnánk egy pofont az éghajlatnak. Inkább fordítva kellene (városban kevesebb dízel, autópályán kevesebb benzines), de üzemanyagárral ezt nem tudod elérni. Jobb ötlet lenne pl. a dugódíjat differenciálni.

3. Merre akarod végrehajtani a változtatást? A dízel legyen drágább, vagy a benzin olcsóbb? Ha a dízel drágul (pl. adóemeléssel), akkor a szállítási költségek miatt minden drágulni fog, a fuvarozók számára versenyhátrányt jelent, kitör a lázadás. Ha a benzin lesz olcsóbb, az még több embert biztat a még több autózásra. Ez pedig jelenleg kerülendő, mert a jelenlegi viszonylag drága üzemanyag mellett is tízezrével veszik az emberek az autókat, az útjaink túlterheltek, sem az úthálózat, sem a közlekedési kultúra nem tart lépést a forgalom bővülésével. Az eredmény: dugók, légszennyezés, átlagosan naponta 13 (!) közlekedési baleset és évente egy kisvárosnyi halott Magyarországon.

2019. jún. 10. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
9%
Hogy ne utazgassál, röghöz kötött legyél és ott rohaďj meg, ahova születtél.
2019. jún. 10. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
62%

Milyen kis naiv vagy, kérdező. Látszik, hogy még a tojáshéj a seggeden.

A kutyát nem érdekli, hogy te jól járj. A kutyát nem érdekli az sem (sajnos), hogy te a kevésbé környezetszennyező megoldást válaszd.

Ebben a mocskos kapitalizmusban, amit ti annyira szerettek, az van, hogy mindenki - így a tolvaj kormány is - azt nézi, hogyan tömheti még jobban a zsebét. Ezt pedig az szívja meg, aki ezt az egész mocskos rendszert megválasztotta és uralkodni hagyja: te, a kisember.

Világ proletárjai, egyesüljetek!

2019. jún. 10. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
0%
Látom nagyon sok itt a liberális okoskodó, értsétek meg, azzal, hogy drága az üzemanyag életeket mentünk, nem engedjük meg sok embernek, hogy autóba üljön és karambolódzé!!! Meg így a turistáskodás ami lényegében hobby migráció csökkentve van. Meg mind kettő környezet szennyező, vegyél elektromosat, még állami támogatást is kapsz ha vennél, meg ingyen parkolsz, látid, megéri gazdagnak lenni, ha csóró lennál max. kapnál szoc. segélyt, az meg nem környezetkímélő, szóval nem is értem felháborodásod netán Soros bérenc vagy? Azoknak van ilyen ötletük. -persze irónai, de van aki komolyan gondolja-. Sajnos nálunk nincsenek állami gyárak, nincs más bevételi forrás mint a üzemanyagból beszedett adó.. de bármelyik mocsokos párt lenne mind ezt csinálná.
2019. jún. 10. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim válasza:
0%
Mert fogy az olaj.
2019. jún. 10. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

Mondjuk annyi Eleg lenne hogy energia tartalomra fizetnenk a kutnal.

A liter elfogadhatatlan mértékegység amikor energiát veszünk és Diesel formátumban tobb energiát adnak ugyanazért a pénzért mint benzin formátumban..

2019. jún. 10. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
22%
Sok értelmetlen, logikátlan dolog van nálunk, ami a legrosszabb, hogy szabad használt autókat behozni, ami totál rossz minden szempontból.
2019. jún. 10. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
86%

#6

Kár ebből politikai hőzöngést csinálni, puszta racionalitás. Kikerestem néhány adatot:


- 2018-ban az előző évhez képest 5%-kal több üzemanyagot tankoltak a magyar kutakon.

- Az újautó-eladások 7%-kal bővültek.

- Figyelembe véve az új autók javuló fogyasztását, ez 5% feletti forgalombővülést jelent egy év alatt.

- A közúthálózat fejlesztése (a fenntartási költségeken túl!) 100 milliárdot emésztett fel, és nemrég jelentett be a kormányzat egy 3200 !!! milliárd forintos ötéves útfejlesztési tervet.


Fizetőképes kereslet tehát az üzemanyagra még ilyen árszint mellett is bőven van, viszont az utak kapacitása egyre szűkösebb. Az adócsökkentéssel még nagyobb lenne a közutak terhelése, de csökkenne a rájuk fordítható összeg. A legnagyobb hülyeség lenne ilyen körülmények között adót csökkenteni.


Majd ha felmegy az olaj világpiaci ára és/vagy jön egy gazdasági visszaesés, és elkezd a kitankolt mennyiség csökkenni, akkor lehet gondolkodni az adócsökkentésen. Addig gazdaságilag inkább az emelés lenne a logikus, de már így is olyan magas az adókulcs, hogy politikailag már nem lehet tovább feszíteni a húrt.

2019. jún. 10. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!