Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan kell trélerrel közlekedni?

Hogyan kell trélerrel közlekedni?

Figyelt kérdés

Nyíregyháza - Zalaegerszeg útvonalon mennénk autópályán és főútvonalakon.


Egy motort hoznánk el trélerrel a sógoromnak.


Egyetlen bökkenő van, hogy életemben nem vontattam még semmit autóval.


Mire kell figyelni üresen és rakottan? Nagy ívben kell kanyarodni, eddig oké? És a többi?



2020. okt. 11. 17:04
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
85%

#4! Nem utánfutó, hanem tréler. Méretben, fordulékonyságban elég nagy a különbség.

Kérdező. Mégis mit vársz tőlünk?

Menjünk oda, és fogjuk a kezed?

Írhatnám, hogy pl előzésnél (akár kerékpáros előzésénél) tarts nagyobb oldal távolságot, később menj vissza a saját sávodba stb...

De akkor meg azt kérdeznéd, hogy mennyivel nagyobb, mennyivel később...

Az első vontatás, ne egy tréler legyen.

Gondolom nem túl régi a jogsid, csak a sógornak most kapóra jönnél.

2020. okt. 11. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó válaszoló. Valamit benézel, mert a motoros tréler ehhez hasonlóan néz ki.


[link]


Nem nagyobb, mint egy hagyományos utánfutó. Ha jól gondolom, akkor annyiban különbözik csak, hogy magasabban van a rakomány súlypontja.


De örülök, hogy aggódsz értem, majd gondolok rád is az úton!

2020. okt. 11. 18:04
 13/19 A kérdező kommentje:
Mármint a tanácsaidra, úgy értem.
2020. okt. 11. 18:05
 14/19 anonim ***** válasza:
80%

Nem néztem be semmit, te írtál trélert, arról pedig nem ez jut az eszébe az embernek.

Így már más a helyzet.

Nehezebben fogsz gyorsulni, előbb kell fékezni, és lassan, az intenzív fékezés kerülendő, tolatás pedig fura lesz, mert ellenkező irányba kell tekerni a kormányt, mint amerre vinni akarod a motorszállítót.

A többit már írtam.

Sok sikert, és csak óvatosan.

2020. okt. 11. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
100%

Még egy dolgot ki felejtettem.

Az autópályát első vontatásnál ne használd.

Inkább lassan, de biztosan.

Nálam már kezdett el "sétálni" az utánfutó pályán (pedig akkor már nem voltam kezdő), és nem egyszerű kezelni a helyzetet.

#14

2020. okt. 11. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

#5 voltam!

Nem akartam elvenni a kedved, ha most meghátrálsz, lehet, hogy később még nehezebben szánod rá magad.

Alaposan gondold végig, és vidd el azt a motort. ;)

2020. okt. 11. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Súly elosztás mindenképp legyen megfelelő:

https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM


A többi meg adja magát, mert amúgy is óvatos leszel.

2020. okt. 12. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

A nagyobb ívet kapubejáróra meg ilyenekre értetted? Igen, ott jó erre figyelni. Mert kint az úton nagyobb ívben úgyse tudsz kanyarodni, mint az út... Hogy 100 m-es íven kanyarodsz, vagy 101 m-esen, annak meg nincs igazán jelentősége stabilitás szempontjából. Esetleg ha későn veszel észre valamit, akkor lehet ezzel játszani, hogy hátha így pont nem esel át a határon, amikor belelépsz a fékbe, előfordul ez is. De alapesetben elég annyi, hogy távolabbra nézel, és előbbre gondolkodsz, mint szóló autóval. Ha nem belátható valami, akkor motorfék, és lelassítasz annyira, hogy egy hirtelen manővernél se lehessen baj. De ez is főleg visszafelé fontos, mert üres trélerrel ha nem nagyon léped át a megengedett sebességet, akkor az szinte észrevehetetlen, hogy ott van a kocsi mögött az a kis vacak. A tolatás az egyetlen, ahol nagyon számít, de pályán meg nem nagyon akarsz tolatni, gondolom...

Ahogy írják, jól kell felrakni a mocit, hosszú belátható szakaszt tartani, és tényleg figyelni is, ennyi.

Azt a 6-os írja jól, ha a magas rakomány miatt elkezd kacsázni jobbra-balra, akkor véletlenül se szabad a fékre lépni, hanem inkább rálépni a gázra. Mivel az erő a mozgás irányába hat, ami áll főképpen az előre irányuló erőből, kisebb mértékben az oldalirányú erőből, a kettő eredője akarja borítani a trélert. Azaz, ha az előre irányuló erőt megnöveled, akkor az eredő erőt is előre irányítod. Aztán ha már lecsökkent a billegés, akkor motorfékkel lelassulsz, és megállsz gatyát cserélni. De ilyen azért nem nagyon fordulhat elő, ha nem nézel be valamit, meg nem száguldozol ész nélkül, csak nem árt tudni. Én már elég sok dolgot elvittem 5 mázsás, 2 m-es utánfutóval (Astrával, előtte meg 1200-as Ladával), de ijesztő mértékű kacsázás még nem fordult elő.

2020. okt. 12. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Így van , a 14. hülyeséget ír, nem nagyon érdekel senkit hogy te mire gondolsz.

Utánfutó vagy tréler egy ugyanaz a szisztéma.

CSak 1, 2 vagy 3 tengelyes mindegyikből van.

2020. okt. 12. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!