Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kell kivilágítani a...

Miért kell kivilágítani a kocsit nappal jó látási viszonyok között?

Figyelt kérdés

Kétség nem fér hozzá, hogy a mozgásban lévő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.

Korábban már felmerült ezzel kapcsolatban kérdés és én teljesen egyet értettem ezzel. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy kapcsold fel a lámpát a szobában napközben még akkor is ha besüt a nap az ablakon, mivel így még jobban fognak látni, hogy itthon vagy.

Én azon a véleményen vagyok, hogy aki fényes nappal, kiváló látási viszonyok között nem vesz észre egy érkező járművet, ott egészségügyi problémák vannak. Ráadásul ez nem más, minthogy mozogjon az izzópiac, legyen fogyasztás, miközben elhitetik, hogy ezzel lesz valaki "biztonságos". Tényleg ezzel lesz? Mert véleményem szerint nem.

Az utak manapság tömve vannak rutintalan vezetőkkel, olyanokkal akik részegen ülnek volán mögé, vagy akik nem tudják letenni a telefont a kezükből és lehetne sorolni.

További problémákat okoz, hogy némelyiknek kiégett a fele, vagy vakít az egész, netán félreáll és nem kapcsolja át helyzetjelzőre, megtévesztve ezzel a beérkezőket, ahelyett, hogy hagynák az egészet. Ez az egész nem más, mint az autósok szívatása...



2021. febr. 25. 18:57
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
92%

Mert jobban látható.

Nincs mindenkinek olyan radar szeme, mint neked. Egy normális, egészséges ember is nehezebben észlel egy kivilágítatlan autót. Főleg, ha mondjuk szürke autó árnyékban, vagy ellenfényben, stb.


Régebben a munkahelyemen 10+ órákat autóztam napi szinten (kb. 60 ezer km/év), folyamatosan égettem a fényszórókat, 1-2 évet kibírtak általában. A saját autómon is minimum 5 évet kibír, szóval nem hiszem, hogy ezen fognak meggazdagodni az izzógyártók, főleg, hogy az új autókon már jó pár éve alapfelszereltség a drl.


A többi felvetésednek meg semmi köze ehhez a kérdéskörhöz. (rutintalanság, ittas vezetés, telefonozás, rosszul beállított fényszórók, stb.)

2021. febr. 25. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Nem leszek népszerű, de most is sok európiai ország van ahol nappal nem kötelező a világítás (pl Anglia). Nem tisztem eldönteni hogy nappal, jó látási viszonyok mellett mennyit számít a lámpa, de úgy gondolom hogy nagy különbség nem lehet hiszen akkor egyértelműen mindenhol kötelező lenne.


Amiben viszont szamít: ha indítás után automatikusan lámpát kapcsolsz, akkor biztosan nem fordul elő hogy elfelejted felkapcsolni amennyiben menet közben rosszra fordul az idő, de ugye itt már nem jó látási viszonyokról beszélünk.

2021. febr. 26. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, megjegyzéseket, csupán arra voltam kíváncsi ki, hogyan gondolja. Én továbbra is úgy használom, ahogy értelmét látom.

Mindenesetre elgondolkodtató, hogy azért, mert nekem más a véleményem bizonyos válaszolók egyből ösztönösen átmennek személyeskedésbe és sértegetéshez folyamodnak.


#12 igen valóban. Európában 14 országban nem nem kötelező és ha ehhez hozzávesszük az évszakhoz időzítettet, akkor 17-re emelkedik az arány.

2021. febr. 26. 16:35
 14/15 anonim ***** válasza:
72%

Sokkal nagyobb távolságból látszik a fényszóró, mint az autó. Az autót még nem látod, mert kisebb, mint amit a szemed észre tud venni. De a fényt már akkor is észleled, ha a szemednek akár egyetlen „pixelét” eléri. Kanyarban például ha bokrok takarják az utat, fogalmad sincs hogy ott egy autó. De ha a levelek közt akár csak egy pillanatra is a szemedbe villan egy fénysugár, tudodhatod, hogy ott jön valami. Lehet, hogy csak megcsillant valami, de a figyelmet már felkelti, és a sofőrök „értelmesebbje” ettől már óvatosabb lesz.

A csillagok túlnyomó többsége messzebb van, mint ahogy azt láthatnád. Mégis tele van az égbolt látható csillaggal, mert világítanak. Pislognak, mert ha éppen egyetlen fénysugár sem éri a szemedet, akkor eltűnik egy pillanatra. Ilyen az emberi szem.

2022. jan. 8. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

#14 értem az érvelést, viszont ez csak túlbiztosítása a semminek. Lakott területen belül nézd már meg, hogy indokolt esetben is hányan jönnek kivilágítatlanul, akár egy ligetes részen, vagy hosszabb egyenesben. Akkor ez így rendben van? Mert szerintem nincs.


Hiába megy a kötekedés fényes nappal, napsütéses időben nem a nappaliról vagy a fényszóróról veszem észre az érkező kocsit sebességtől vagy távolságtól függetlenül és nekem ezzel soha nem volt problémám. Egy előzésnél sem. Szóval nincs értelme semmilyen világítást kapcsolni.


Ez a területi alapú világítást kellene megváltoztatni időbelire, de ahogy láttam egy új kérdést, ezt más is felismerte.

2022. jan. 24. 19:34
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!