Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kell kivilágítani a...

Miért kell kivilágítani a kocsit nappal jó látási viszonyok között?

Figyelt kérdés

Kétség nem fér hozzá, hogy a mozgásban lévő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.

Korábban már felmerült ezzel kapcsolatban kérdés és én teljesen egyet értettem ezzel. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy kapcsold fel a lámpát a szobában napközben még akkor is ha besüt a nap az ablakon, mivel így még jobban fognak látni, hogy itthon vagy.

Én azon a véleményen vagyok, hogy aki fényes nappal, kiváló látási viszonyok között nem vesz észre egy érkező járművet, ott egészségügyi problémák vannak. Ráadásul ez nem más, minthogy mozogjon az izzópiac, legyen fogyasztás, miközben elhitetik, hogy ezzel lesz valaki "biztonságos". Tényleg ezzel lesz? Mert véleményem szerint nem.

Az utak manapság tömve vannak rutintalan vezetőkkel, olyanokkal akik részegen ülnek volán mögé, vagy akik nem tudják letenni a telefont a kezükből és lehetne sorolni.

További problémákat okoz, hogy némelyiknek kiégett a fele, vagy vakít az egész, netán félreáll és nem kapcsolja át helyzetjelzőre, megtévesztve ezzel a beérkezőket, ahelyett, hogy hagynák az egészet. Ez az egész nem más, mint az autósok szívatása...



2021. febr. 25. 18:57
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
89%

"Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy kapcsold fel a lámpát a szobában napközben még akkor is ha besüt a nap az ablakon, mivel így még jobban fognak látni"

Tudod a szoba nem szokott veled szemben menni 90-el, és te sem kilencvennel rongyolsz be a szobába, mikor hazaérsz.

Ezeket ha össze adjuk, az egy 180-as frontális, és a szoba nem 1-1,5 méterrel melletted halad el ellenkező irányba.

A kérdés második részét inkább hagyjuk. Bár azt nem is igazán értem...

2021. febr. 25. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
89%

Ez az izzó a mániátok vagy mi a fene? Konkrétan van egy 13 éves Toyotánk, anno, szalonból vettük, 1 jobb első fényszóró égett eddig ki belőle, semmi más. Úgy csináltok, mintha minden héten kiégne egy.


Az meg, hogy kit és mikor tudsz észrevenni, az nem egészségügyi dolog. Millió tényező van, ami miatt nem biztos, hogy észreveszel egy kocsit, de mivel valószínűleg vagy nem vezetsz napi szinten, vagy csak szimplán egyike vagy az átlag sötét parasztoknak az utakon, így úgyse érted meg.

2021. febr. 25. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
85%
Én azt tudom elképzelni hogy azért van ez így hogy a sok okos ne kezdjen el trükközni hogy biztos látni fognak nincs olyan sötét hanem ahogy kiérsz a vàrosból fel kell kapcsolni és kész.
2021. febr. 25. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

A rendelet előtt volt egy karambolunk zöld kocsival. A másik jármű sofőrje közölte, hogy az fák között későn látta a mi kocsinkat biztosan a zöld színe miatt.

Lámpával nagyobb eséllyel vette volna észre.

2021. febr. 25. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 kojee ***** válasza:
96%
Kezd el figyelni, hogy melyik közlekedő társadat veszed hamarabb észre az általad leírt helyzetben... Szerintem aki lámpát kapcsol hamarabb észrevehető, lehet fogyatékos vagyok :D . Következő: te nem tudhatod, hogy a veled szemben jövő vezető mit lát mert elég sok összetevős az ügy. Minden autóból más a kilátás, pl. holttér, ami az A oszlopnál is jelentős tud lenni, műszerfal tükröződése, Szélvédő tisztasága, stb. Az sem mindegy, hogy milyen lelki állapotban vezet valaki (sok esetben nem a vezetés öröme miatt ülnek az emberek volán mögé) siet a gyerekért, munkába, haza,vagy beteg valaki a környezetéből és éppen ez nyomasztja,esetleg ő beteg, szülinapi ajándék ötleten gondolkodik, üvölt a hátsó ülésen a gyerek, álmos. + fris jogsis is lehet (azt hiszi övé az út/ retteg mindenkitől), telefont nyomogat, telefonon beszél, lenéz a rádióra, a tükröt nézi, mert valaki 10cm-re követi, meglátja egy ismerősét az út túloldalán odanéz... . Rengeteg dolog van ami eltereli az emberek figyelmét, és ha ügyesen belekerülsz mondjuk egy holtérbe, és a te sebességed meg az övé úgy jön ki, hogy az ütközésig előttig megmarad az kellemetlen. Én inkább kapcsolok lámpát, és próbálok minél több esélyt adni a többieknek, hogy észrevegyenek (mondjuk egy szürke golf ráadásképp észrevehetetten), és ne rongyoljanak belém. Az izzó gyártókkal kapcsolatos aggályod nem igazán értem, az amúgy max pár ezer forintos egységek is éveket működnek, ha a te autódban nem, akkor érdemes, egy jó autóvillamossági szakembert felkeresned.
2021. febr. 25. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
93%

Én egyszer majdnem telibe rongyoltam egy kivilágítatlan autót előzés közben. Utolsó pillanatban vettem észre pedig nappal volt. Beleolvadt a környezetébe.


Hát ezért kell

2021. febr. 25. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
93%

Neked szívatásnak tűnik, nekem csak egy mozdulat volt régebben, manapság még annyi sem, mert automatára van állítva, nappal menetfény, rosszabb fényviszonyok között pedig a tompított világít.

Másik oldalról nézve: fényes nappal, ideális látási viszonyok között is sokkal messzebbről észre lehet venni egy felkapcsolt világítással közeledő járművet.

És mindennek semmi köze a részeg autósokhoz, vagy a mobiltelefonnal a kézben vezetőkhöz, kár belekeverni.

2021. febr. 25. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Az egy dolog, hogy te látsz, de egy autó nagyon sok esetben nagyon bele tud olvadni a környezetébe.

Egy élénk sárga autót messziről észre lehet venni, de egy feketét, szürkét már nem.

2021. febr. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
86%

Nappal csak lakott területen kívül kell fényyzóró, vagy ha van akkor menetfény. És igen, hasznos tud lenni.

Oké hogy alapból simán meglátsz egy autót fényes nappal, viszont ha például nappal szemben mész és elvakít a nap, sokkal könnyebben észreveszel szemből két közeledő fényszórót mint közvetlen előtted egy autót.

2021. febr. 25. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Azért kell kivilágítani, mert az amcsi kutatások ennek szükségét igazolták. Láss csodát, odaát már 15 éve csak led nappali menetfénnyel szerelnek minden új járművet. Olyan sikere van, hogy a régebbieket is felszerelik. Itt az unijóban 2012 óta kötelező az új autókat ellátni fehér fényű nappali menetfénnyel.


Európában eredetileg a svédek vezették be a hetvenes években, aztán nemsokára csak olyan volvót gyártottak, ami az indításkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat. Ott bizonyították, hogy a nappal is kivilágított kocsi jobban észlelhtő.


Ez van most a hidegfehér nappali led fénnyel.

2021. febr. 25. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!