Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Láttok ti durrdefektre utaló...

Láttok ti durrdefektre utaló jeleket a busz jobb első kerekén?

Figyelt kérdés

Sokan azt mondják ez okozta a balesetet. De én a jobb első keréken nem látok semmi "hibát" a képek alapján.

Ezen a képen egyértelműen látszik hogy nem defektes mert van benne levegő:


[link]


Itt sem látszik semmilyen roncsolódás:


[link]


Nem akarom járszani az nagyokost, csak nekem volt már részem autópályán durrdefektben és az egyértelműen látszott.


Hátul meg 3-3 gumi volt emiatt ha az egyik felrobban a többi tartja a súlyt.


2021. aug. 17. 14:00
 1/10 anonim ***** válasza:
27%
De, pont azt játszod.
2021. aug. 17. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
63%

Fotelpistike szakért. Persze az összes szakértő, aki a helyszínen vizsgálta nagyítóval, az mind hülye, de ő megmondja egy rossz felbontású képről. A következő az lesz, hogy ő még a buszt is megfogta volna, mert a sofőr volt a hülye, mert túl keveset /túl sokat kormányzott ellen a defektes keréknek. Mindenesetre a durrdefektet nem véletlenül állapították meg. Hanem például egy-kétszáz méterrel a baleset helyszíne előtt az aszfalton talált gumicafatból. Mondjuk ebből:

[link]

Amit persze te is láttál volna, ha nem csak a bulvársajtó szalagcímei melletti egy darab képet nézed meg.

2021. aug. 17. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
75%

A bal elsőt is látod?

Ha bármelyik durran el, oda viszi a buszt ahová akarja.

Tehát ha a bal durran ki akkor is lemehet jobbra a busz.

2021. aug. 17. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Azért írtam jobb elsőt, mert amit mutogatnak animációt ott azt a kereket mutatják defektesnek. És igen a bal első simán kaphatott defektet. De a kérdésem a jobb oldalira vonatkozott.
2021. aug. 17. 16:20
 5/10 anonim ***** válasza:
63%

Pusztán a videók-fényképek és a google térkép összevetése alapján.

Az eddig tv-ben beadott összes animáció kuka.


A jobb elsőnek és a hátsóknak igen jól láthatóan abszolút semmi bajuk nem lett, ahogy a sofőr alatti pótkeréknek sem. A busz alján se nagyon látszanak lehasalásra utaló nyomok. Olyannyira semmi baja nem lett a jobb elsőnek, hogy a visszafordításkor azon állt a busz, sőt a hátsó kerekein vontatták el utána felemelve.


Az a durrdefekt amit hallani vélnek (állítólag aludt mindenki, pedig 30-45 perccel korábban megálltak pisálni és cseréltek a sofőrök) az a bal első kerék kidurranása lehetett amikor kb 25 métert hosszában végigment a szalagkorláton és annak tartóvasain. (Az 50 méterenkénti útjelző oszlopnak semmi baja a híd előtt, azon nem ment át a busz. Végigment a korláton, így nincs szántásnyoma a fűben, van viszont a többi kerék által letaposott fű a jobbra dőlő árokban. Aztán megakadt a hídalap sarkában, a bal első kerék kiszakadt, elrepült valahová (csend van erről hova lett, hogy néz ki) a híd alatti terület sincs szanaszét szántva, pedig az oszloppal találkozott a busz a sofőr mögötti részen, majd továbbrepült az árokba a hídláb és a töltés között a fásba. A töltés se engedte korábban a buszt kifutni, ez is hiányzik az animációkról, de más is rossz azokon.


Ha ott klasszik durrdefekt lett volna 100km/h-ról akkor az korábban a bal oldalon lenne, (a többi keréken egészen biztosan nem volt) az úton még jóval a híd előtt kellene, hogy legyen mindenfelé guminyomnak-kasztnidaraboknak lennie, és nagyon soknak. A busznak is baloldalra be kellett volna fordulnia, guminyomoknak is kellene lennie, mintha a bal első fék bekapott volna. De nem ez történt. Semmi erre utaló nincs semmilyen felvételen, az aszfalt a híd előtt teljesen tiszta. Sehol egy bűnjelzászló, sehol semmi. (Aki fent linkelte azt az akármit ami valahol pontosan ott van ahol van és nem egy hasraütött 1-2száz méteren, az ott volt a helyszínen, vagy csak linkelt valamit és nagyarcúan bekamuzott olyat amiről fogalma sincs hol feküdt és biztosan a buszról van?) Egy teherautós-buszos igazi durrdefekt egyébként irgalmatlan hangos, arra mindenki felébredt volna azonnal.


Van viszont egy nagy ívű balkanyar a híd előtt, amit ha valaki középről kezd kiegyenesíteni 100km/h-ra belőtt tempomattal, akkor kb a hídnál köthet ki.


Továbbá az állítólagos durrdefektre piszkosul emlékszenek, közvetlenül utána a rázkódásra is, de senki se említette még, hogy ordított, káromkodott, kvaányázott, vagy a másik sofőrt szólította volna ösztönből a sofőr. Hallaniuk kellett volna, a nemrég leváltott másik sofőrnek és aki körülötte ült, mindenképpen, de talán még a busz végében is... Ha az úton kaptak volna durrdefektet akkor meg főleg. (de ott nem kaphattak olyat amitől utána jobbra leszáguldott)


Várjuk ki a végét. Egy korábbi, a kanyar vége körüli szívroham nem lepne meg.


A busz kameráiról is nagy kuss van. Lehetetlen, hogy ne lett volna rajta minimum egy, de inkább több is. Utastérben is. Lehet, hogy még mindig azt gereblyézik a fűben, de egy kamera elég jól láthatott-hallhatott mindent. Hajnalodott és fényszóró is bevilágítja a területet. Pont egy ilyen buszon ne lenne ami minden biztonsági szirszarral már fel van szerelve ígyis-úgyis?

2021. aug. 17. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
67%
Ez a kérdező akkora "szakértő", hogy még egy rohadt képet sem tud rendesen belinkelni...
2021. aug. 17. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
#1 Inkább te játszod mindenféle kérdésnél, pedig hozzáértés nulla.
2021. aug. 19. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem volt semmiféle durrdefekt. Semelyik hátsón és a jobb elsőn se. A bal első pedig elrepült, de azon se volt duddrefekt, ugyanis semmilyen nyoma nem volt a durrdefektnek az aszfalton és a fűre kerülést megelőző útszakaszon. Egy karcolást és egy gumifoszlányt se. A szalagkorlát durranthatta ki amin végigszáguldott, majd jó messzire elrepült a kerék. Nem is mutatták sehol.
2021. szept. 9. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem vagyok szakértő, de sokat vezetek, így sok durrdefektet láttam már (nem a defet pillanatában, hanem később). Kivétel nélkül minden esetben a defekt bekövetkezésének helyén (tehát jóval a leállósávban/padkán/útszélén álló jármű előtt!) láthatóak voltak gumidarabok. Ha nincsennek szétszórt gumidarabok, akkor nem volt durrdefekt.
2021. szept. 9. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Itt nem volt semmi nyom az úton, és az út se volt összedarálva a hasraesett busztól, mivel nem esett hasra (felnire). És ha a bal első el is durrant volna, az balra rántotta volna mindenképpen a buszt.

[link]

[link]

2021. szept. 9. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!