Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az EU be akarja vezetni a...

Az EU be akarja vezetni a 30km/h-t lakott területen, vélemények?

Figyelt kérdés
Én nem vezetek, de szerintem ez tökéletes módja egy nagyváros megbénításának. Másrészt az 50 és a 30 között van átmenet is, pl a 40.

2021. okt. 8. 19:05
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
68%

Ez csak egy javaslat....


Lakott területen veszélyesebb helyeken pl. iskola zebránál teljesen jó ötlet amúgy...

Vagy falu központjában.

2021. okt. 8. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
77%

Már maga a kérdésfeltevésed is félinformációkból kiinduló baromság.


1. Nem "az EU", hanem a közvetlenül választott(!) Európai Parlament fogalmazott meg egy állásfoglalást (nem jogszabályt!), miszerint jó lenne, ha a tagállami kormánydelegáltakból álló Európai Bizottság fontolóra venné ...


Na de mit is?


2. Nem, nem a magyar nyelvű médiában valamiért tévesen végigfutott 30 km/h általános sebességkorlátozást lakott területen. Ugyanis az eredeti szöveg residential zone-t említ, tehát kimondottan lakóövezetet, ami nyilván jóval szűkebb fogalom, mint a lakott terület, ahol pl. ipari vagy akàr beépítetlen területek is lehetnek. Gyakorlatilag újra fel akarják találni a Tempo 30 és lakó-pihenő övezeteket, ezeket esetleg jobban kiterjesztenék. De az állásfoglalásban a gyűjtő- és átmenő főútvonalakra már nem is vonatkozik a 30-as limit.


Szóval van miről beszélni??

2021. okt. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
66%
Csak javaslat, amúgy szerintem meg marhaság. Korlátozhatnák egyből 5 km/h-ra akkor még annyi baleset sem történne mint 30-nál.
2021. okt. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
1, persze, ott igen, jogos, de nekem az jött le a hírekből, hogy kötelezően minden lakott terület minden részén, ami nem indokolt. Sokkal jobb lenne, ha pl konkretizálnák, hogy zebra előtt hány km-re kell lassítani, nem csak a homályos "kellő óvatossággal" szöveg lenne.
2021. okt. 8. 19:13
 5/14 anonim ***** válasza:
66%

Valószínűleg megint csak a média agymenése. Mindenütt hatalmas hülyeség lenne.

Én azt gondolnám át a helyükben, hogy 30-as övezetben/zónában csak egyenrangú kereszteződés lehet. Szerintem sokkal egyszerűbb az elsőbbségadás kötelező tábla megoldás, mint a jobbkéz szabály.

2021. okt. 8. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 Beviz Elek ***** válasza:
0%

#2

Egy értelmes, gondolkodó ember az oldalon aki nem csak elkezdi böfögni a hülyeségeit a nagyvilágba hanem informálódik. Ilyenből kellene több!

2021. okt. 8. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
37%
Mindegy, mit vezetnek be, mert sajnos, a többség úgysem tart be semmilyen sebességkorlátozást.
2021. okt. 8. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

#2-nek van igaza. Ez nem általános sebességkorlátozás lenne, viszont az egésznek semmi értelme nincs. Ahová be akarják vezetni, ott egyébként is őrültség gyorsan menni.


Ez a döntés általánosan legalább akkora hülyeség lenne tőlük, mint az ellehetetlenített belső égésű motorok, vagy a nappali menetfény. Vagy a Volvo 180-as limitje.


Ezzel csupán azt erősítenék meg, hogy a hülyék is, mint fogyasztók, ugyanúgy beülhessenek a volán mögé, csupán ne öljék meg egymást, amennyiben lassabban mennek. Ha netán időszakosan vezetéstechnikára küldenék az embereket, akkor rögtön kiderülne kik azok, akik alkalmasak. Vagy hozzuk szóba a csúszópénzből levizsgáltatott gépjárműveket, amik biztosan növelik a biztonságot az utakon.

2021. okt. 9. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
43%

Hülyeség a Volvo 180-as limitje? Miért? Ugyan milyen élethelyzetet tudsz elképzelni, amikor szükség lenne rá, hogy ennyivel menj? Gyakran keveredsz talán autós üldözésbe?

Én MINDEN márkánál bevezetném ezt, és nem is 180-nál, hanem alább.

Nem mindenki alkalmatlan a vezetésre, aki nem teper az autópályán, sőt. Én azoktól venném el a jogosítványt, akik 180-nal mennek, mert ők a hülyék. Lehetnek akármilyen tehetséges autóvezetők (de nem is mindegyik az!), ennél a sebességnél már bármi előfordulhat, tehát veszélyeztetik magukat, családjukat, a többi közlekedőt.

Azzal viszont egyetértek, hogy vezetéstechnikai oktatásokat tartsanak, csak sajnos, sokan ezt is kijátszanák, mint ahogy a kötelező műszaki vizsgáztatást is.

2021. okt. 9. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
0%

2-esnek igaza lehet. Vannak falvak, ahol a településtáblánál 80km/h sebességkorlátozás van kitéve, máshol falun belül 70km/h korlátozás.

A menetfény nem hülyeség, sokat segített előtte a bekapcsolt tompított is, előzés lehetőségét így jobban föl lehet mérni.

A 180km/h végsebesség bőven elegendő, főleg a magyar utakon, beleértve az autópályáinkat is. Közülük több menetirányban csak 2 sávos, naponta történnek rajtuk balesetek. Én már nem is használom őket, mert beleszaladva egy balesetes pályalezárásban sokkal több időt veszítek, mintha az "országutat" választanám. Az elektromos autók hatótávja is akkor a legjobb, ha nem hajtják őket 130-as sebességtől magasabban.

2021. okt. 9. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!