Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Támogatnátok a közúti jelzőlám...

Támogatnátok a közúti jelzőlámpáknál, és a fénysorompóknál, ha bevezetnék az alábbi plusz jelzéseket?

Figyelt kérdés

1. Közúti jelzőlámpáknál a sárga jelzés előtt, de a folyamatos zöld után lenne villogó zöld is. (Ausztriában így is működik.)

2. Fénysorompóknál a villogó fehér után, a piros jelzés előtt lenne folyamatos fehér jelzés is.



2022. júl. 13. 15:13
A kérdező szavazást indított:
Igen.
A fénysorompóknál támogatnám, a közúti jelzőlámpáknál indokolatlannak tartom a plusz jelzést.
Nem tartom indokoltnak egyiket sem.
22 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
52%
Plusz infók, szóval mindig jól jól jön.
2022. júl. 13. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
66%

A zöldről sárgára történő bárminemű előjelzéssel az a probléma, hogy sajnos vannak akik azt úgy értelmezik, hogy nekik már az előjelzés alatt bele kell taposniuk a fékbe, ezért indokolatlanul feltartják a forgalmat vele, sőt, a kiszámíthatatlan viselkedés miatt balesetet is kockáztatnak. Ameddig nincs meg a közlekedési kultúra ehhez az országban, addig nem látom indokoltnak.


A fénysorompónál pedig szimplán felesleges, akárhogy nézzük, mert a pirosra váltás után nem azonnal csukódik le a sorompó. Semmilyen plusz segítséget nem ad az előjelzés.

2022. júl. 13. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 krwkco ***** válasza:
53%

Egyik sem indokolt. Egy jelzés elég arra, hogy a meg fog szűnni az áthaladási lehetőség. Magyar viszonyok között ennek az lenne az eredménye, hogy a sofőrök jelentős része messziről beletaposna a gázba, hogy még átérjen.

Inkább azon kellene változtani, hogy a sárga megpillantásakor ne az legyen az első gondolat, hogy "átférek-e még", hanem az, hogy "meg tudok-e állni a lámpa előtt" hirtelen és erőteljes fékezés nélkül. Ezt a gondolati átállást egyébként minden olvasónak jószívvel ajánlom. :-)

2022. júl. 13. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
66%

2-essel ellentétben én pont fordítva látom, sokan még a sárgát is zöldnek értelmezik, ezért nem látom értelmét. Fénysorompónál esetleg, bár biztos sokan bosszankodnának miatta, ha valaki már nem menne át előttük, ők viszont igen, de inkább ez, minthogy meghaljon valaki.

Én azt szeretem, ha valahol pirosnál van visszaszámláló óra, hogy hány mp múlva lesz ismét zöld. Engem valahogy megnyugtat, nem vagyok annyira türelmetlen várakozás közben. Nem is emlékszem, itthon mikor és hol kísérletezgettek ilyesmivel, legutóbb Erélyben láttam ilyeneket, és nekem nagyon bejön.

2022. júl. 14. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
85%

Közúti jelzésben nem látom értelmét. Ezzel felkészülünk a sárgára? És a villogó zöldre hogy fogunk felkészülni?

Vasúti átjáróban pedig csak azért lenne érdemes, mert a rendőrség olyan drónfelvételekre veri a mellét, ahol autósok úgy hajtanak át a tilos jelzésen, hogy kb. nem is tudja, hogy már vörös, mert már az átjáróban van, mikor hirtelen átvált.

2022. júl. 14. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
#4 Az meg a másik véglet. Én tanulóvezetésbe látok bele, ott a kezdőknél gyakoribb, hogy még zöld van, de beletaposnak a fékbe, mert látják, hogy pl. 0-nál érnének a lámpa alá, ha visszaszámláló is van a lámpa mellett. Holott a még a 0 után jön csak a sárga jelzés.
2022. júl. 14. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
44%
A másodperc kijelzés a legjobb és értelem szerű.
2022. júl. 15. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
7-es, nem jó az, mert a lámpát megelőző szakaszon gyorsításra sarkall, ha tudod, már csak néhány másodperc van hátra a zöld jelzésből. Igazából csak annyi a különbség , hogy a sárgát megpillantva gyakorlatilag a kereszteződésBEN kezdesz gyorsítani vagy már a kereszteződés ELŐTT. Utóbbi még rosszabb is, mert még nagyobb tempóval érkezel oda, ahol esetleg egy másik , mindjárt leketyegő piros miatt már érkezik lendületből egy másik idióta. Szóval nagyon-nagyon nem támogatom ezt.
2022. júl. 15. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
A vasúti átjáróknál ez tök fölösleges és mocsok nagy befektetéssel járó akció lenne, ugyanis a behatási pontot át kellene helyezni ehhez távolabbra, mert úgy lehetne időt nyerni a folyamatos fehérnek, ugyanis a villogó piros (elővillogás) nem lehetne miatt rövidebb, annak a minimális hossza biztonsági okokból elő van írva. Az elővillogás épp ezért van ráadásul, hogy biztosan legyen idő megállni az átjáró előtt vagy teljesen áthaladni rajta, mielőtt odaér a vonat.
2022. júl. 16. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!