Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A sávváltást gyakorlatilag...

A sávváltást gyakorlatilag úgy kell kivitelezni mint egy előzést?

Figyelt kérdés
Még csak most fogok elkezdeni majd vezetni és csam egy kis info szerzés miatt irom a kérdést. Tehát a sávváltást úgy kell kivitelezni mint az előzés befejezését? Ha látom a középső tükörben, az autó elejét, amely abban a sávban halad ahova én akarok kanyarodni, és a holttérben nem látok autót akkor lehet kovitelezni? Vagy érdemes várni kicsit, nem-e gyorsít a mellettem levő? Nyilván majd megkérdezem az oktatót is, de szívesen venném ha kapnék néhány tanító jellegű választ. Köszönöm.
2022. szept. 21. 16:12
 1/8 A kérdező kommentje:
"mellettem lévő helyett mögöttem haladóra gondoltam.aki a másik sávban halad de mögöttem.,
2022. szept. 21. 16:13
 2/8 anonim ***** válasza:
91%
Amúgy lényegében az előzés is sávváltás.
2022. szept. 21. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
89%

Kirakod az indexet a manőver előtt 2-3 másodperccel, hogy lássák, mit akarsz csinálni. Ha gyorsít, elengeded, ha nem, akkor besorolsz elé.

Persze ezek előtt felméred a környezetet (záróvonal miatt főleg),tükörbe nézel és holtteret csekkolsz.

2022. szept. 21. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
54%

Technikailag igen, de adok egy tanácsot: igen, így oktatják, hogy "amikor a középső tükörben látod a másik autó orrát", de ez egy marhaság. Csináld így, amíg tanulsz, hisz azt kell csinálni, amit kérnek tőled. De a való életben ennek semmi értelme. A középső tükörből való kilátás hátrafelé erőteljesen változó a tükör kialakítása (látószöge), illetve az autó hátuljának kialakítása (holttere) révén. Az első autóm egy szedán F Astra volt, amiből pazar a kilátás hátrafelé: alacsony a hátulja, üveg mindenhol, keskeny C-oszlopok. A középső tükör pedig nagy látószöget biztosított, így láttam kb. mindent hátrafelé, beleértve az oldalsó üveget. Ismétlem: az OLDALSÓ üveget. Azaz az előzött autót már akkor megláttam a középső tükörben, amikor még bőven mellettem volt. Ha követem a tanultakat és kitérek a külső sávba, mert "látom a középső tükörben", akkor úgy elvittem volna az elejét, mint a szél. Ellenben a mostani autóm egy 3 ajtós H Astra: magas a hátulja, picikék az oldalsó ablakok, keskeny a hátsó ablak és baromi vastag a C-oszlop, azaz hatalmas a holttér. Ez társítva egy jelentősen kisebb látószögű középső tükörrel. Itt már vagy 5 autótávval előrébb kell lennem, mire meglátom a középső tükörben azt, akit éppen előzök. Ez mondjuk főúton/autópályán nem gáz, nagyobb sebességnél jó ha hagysz előzés után magad mögött követési távolságot, de egy zsúfolt belvárosban lehetetlen így vezetni. Ha addig nem mersz kitérni, amíg nem látod a középső tükörben a másikat, akkor 10-ből 9 kanyart elbuknék, mert kb. soha nem tudnék kiautózni ekkora távolságot a másikhoz képest és bent ragadnék a belső sávban. Vagy pedig kizárólag a külső sávot kellene használnom és soha nem bemenni a belsőbe.


Na de egy szónak is száz a vége: a lényeg, hogy ezt a "szabályt" ezt csak addig használd, amíg tanulsz, utána felejtsd el, mert a való életben alkalmazhatatlan.

2022. szept. 21. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
91%

Autópályán én mindig csak akkor sorolok vissza jobbra, amikor már látszik az oldalsó és a középső tükörben a mögöttem lévő orra. Ebben már van bőven ráhagyás is. Városban az oldalsó tükörből már látod, hogy hol van a te seggedhez képest a másik.

Ami szerintem fontos: kérdezd meg az oktatót, hogyan kell jól beállítani a tükröket, illetve nem hiába tanítják a hátranézést. A tükörben ne bízzál. Holttér mindig van, pláne ha több ember használja a kocsit, és elállítgatnak mindent. Simán lehet, hogy ha csak a tükröt nézed, akkor egyszer nekimész a melletted lévőbe.

2022. szept. 21. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
89%

Holttérre vigyázz vagyis figyelj mert mai napig képesek benézni az emberek még gyakorlott vezetőként is.


Pár napja az M0 bp felé vezető oldalán a szigetszentmiklósi felhajtónál jött be mellém egy komolyabb suv audi.

Nem mentem be a külsőből a belsőbe mert jöttek is meg mentem kemény 90-nel kb... ott meg majdnem 2km a gyorsítósáv mert lehajtó is lesz utána nemsokára....


Mit csinált az emberünk? Simán rámhúzta a kormányt, nem sokon múlt :D

Ha valaki jött volna mellettem akkor baleset lett volna.


99%, hogy holttérben voltam amit tükörből pont nem lát de gondoltam csak elnéz a válla felett, vagy odalép annak az audinak hogy ha lát és 3 másodperc alatt legyorsul a francba!!!


Szóval a holttérrel csak óvatosan :)

Kezdőként főleg, de 10 év és 150e km után is nem kell sajnálni a nyakad és hátranézni a vállad mögé egy pillanatra.


De hogy a kérdésedre is válaszoljak kicsit:

Megelőzöd, meggyőződsz róla, hogy tuti nincs a holtteredben akkor menj is be elé, mert vannak barmok akik elkezdenek gyorsítani jobbról és ha nem figyel a másik autós akkor lehetnek bajok.

2022. szept. 21. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. 🙂
2022. szept. 21. 19:42
 8/8 anonim ***** válasza:
73%

A sávváltást gy kell kivitelezni, mint a sávváltást.


Legjobb ha nem kezded el keverni a szezont a fazonnal és nem akarsz mindent egymáshoz kötni. A sávváltás nem előzés, és főleg nem KANYARODÁS.


A sávváltás előtti irányjelzésnek lényege pont az lenne, hogy tudatod a többi közlekedővel, hogy mi a szándékod, tehát nyilván megvárod, mit reagálnak a jelzésre.


És ahogy írják, holttér, szomszédos sávok, mert ha több sáv van lehet valaki pont a te "helyedre" pályázik, illetve nem csak 1-1 autónyira "tapogatjuk" a forgalmat, hanem figyeljük a többieket is, mert bármikor érkezhet például egy motoros is.

2022. szept. 21. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!