Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit szólnátok ilyen korlátozás...

Mit szólnátok ilyen korlátozások bevezetéséhez? Ha elleneznétek, miért?

Figyelt kérdés

1.) A személyautók teljesítményének korlátozása 18 kg/kW értéken.


2.) A személyautók végsebességének korlátozása 150 km/h értéken.


Ezek alól kivételek a mentő, tűzoltó, rendőrautók.


Amely autók ezt túllépik, csak traileren vagy útvonalengedéllyel közlekedhetnek (pl. telephely és versenypálya között).


3.) A gépjárműadó megállapításánál személyautók esetében is számítson a tömeg, mondjuk 1500 kg fölött 10 ezer forint minden megkezdett 100 kg után.


4.) A gépjárműadó megállapításánál fordítsák meg a jármű korára vonatkozó kedvezményt, vagyis az újabb autó adója legyen alacsonyabb, ahogy öregszik, egyre magasabb, azzal a kivétellel, hogy OT vizsgás autó új autóként adózik.


A közúthálózat közlekedő közeg, nem pedig versenypálya vagy élményautózó pálya. Még ezek a korlátozások is jóval nagyobbak, mint amit legálisan ki lehet használni az utakon, autópályákat is beleértve.


Emellett kezdenek komolyan terjedni az amerikai típusú SUV-ok és terepjárók. A nagyobb tömeg sokkal gyorsabban rongálja az utakat és baleset esetén sokkal nagyobb rombolást végez, pláne kisebb tömegű városi autóval ütközve. Azt is teljesen abszurdnak gondolom, hogy az öregebb, szennyezőbb, balesetvédelmi technológiák szempontjából is elavultabb 12+ éves autó adója közel fele egy új, kevesebb, mint 3 éves autóénak.



#Teljesítménykorlátozás
2023. júl. 6. 16:01
A kérdező szavazást indított:
Támogatom
Részben támogatom
Egyáltalán nem támogatom
14 szavazat
 1/10 anonim ***** válasza:
69%
Hülyeségeket beszélsz, konkrétan a fele értelmetlen azoknak amiket leírtál, de köszönjük a fáradozást.
2023. júl. 6. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
A 4-es ponttal nagyon nem értek egyett. Épp az amúgyis gazdagok tamogatása okozza mindig a legnagyobb felháborodást, hiszen csak azok tudnak új, vagy pár éves autót venni, de a többség csak a 16+ osak árát tudja kinyögni.
2023. júl. 6. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

#2:

Az addig rendben, de attól azoknak az autóknak a műszaki színvonala nem lesz jobb, hogy valaki csak azt engedheti meg magának. Plusz aki ennyit nem tud kigazdálkodni, az egyébként sem engedheti meg magának az autó fenntartását.


#1: Nem én tehetek róla, hogy nem tudsz szöveget értelmezni.

2023. júl. 6. 16:20
 4/10 anonim ***** válasza:
42%

Ez teljesen hülyeség. Az autókat "bünteted" azért, mert a sofőr idióta? Hol van ebben a logika? A Kyle Rittenhouse eset jut róla eszembe, kb. 2 éve volt egy (a sok közül) történet, hogy az USA-ban egy fiatal srácot megtámadtak és önvédelemből lőtt, két támadó meghalt. Persze mivel a támadó fekete volt, jól meghurcolták a gyereket, hogy biztos rasszista, csak aztán előkerültek a térfigyelő kamerák felvételei.

Na mindegy, a lényeg az, hogy később jött a hír, hogy elrendelte a bíróság az általa használt fegyvert megsemmisítését és nagy mém lett belőle a neten, mondván "a fegyvert ítélték halálra".


Szóval ez nem megoldás. 18kW/kg? Nekem egy 116 lóerős autóm van, ami a legkevésbé sem számít erősnek és épphogy belefér ebbe a limitbe. Viszont annak ellenére, hogy nem erős, simán kipörög 200-210-et. És a probléma pont ebben rejlik: az erő és a végsebesség nem összeegyeztethető. És erre nem megoldás az sem, hogy "ha 116 lóerővel lehet 200-at menni, akkor legyen a korlát 80 lóerő", mert akkor meg ott tartunk, hogy egy normális 130-as sebességhez az autópályán 6 ezret pörög a motor és ez nevetséges. Nem opció továbbá az sem, hogy elektronikusan korlátozzuk a végsebességet, mert mi van akkor, ha kimész külföldre, vagy például szeretnél a poén kedvéért kimenni a Hungaroringre egy pályanapra? Ilyet nem lehet csinálni.


Megoldás van egyébként. Én régóta ebben hiszek és rettentő kézenfekvő megoldás, konkrétan létezik is. Úgy hívják, hogy KATEGÓRIÁK! Motoroknál van 4 különböző kategória. Autóknál miért nincs? Motoroknál azért vezették be, hogy aki levizsgázik pl. egy 125-ös motorral, az ne nagyon tudjon utána felülni egy ezres gixerre, hanem maradjon szépen a 125cc-nél. Ha ezres motort akar, akkor lehet szépen tenni egy új vizsgát, ahol erősebb motorral tanul és megtanulja tisztelni az erőkülönbséget. Ez kellene autókhoz is. Továbbá motorokhoz hasonlóan életkorhoz is kötni, annyival változtatva (és ezt a motoroknál is változtatnám), hogy az egyes kategóriák hiányát ne lehessen életkorral kiváltani. Pl. az A korlátlan motoros jogsit kapásból megcsinálhatja bárki, a kisebb kategóriák átugrásával, ha már betöltötte a 24 évet. Ez idiótaság szerintem. Én úgy változtatnám, hogy kötelező legyen a kategória-lépcsőt végigjárni és legalább 2 évnek el kelljen telni, mielőtt mehetsz a következő lépcsőfokra.


B1: minimum 18 év, max 70kW

B2: minimum 20 év és B1, max 120kW

B3: minimum 22 év és B2, max 160kW

B4: minimum 24 év és B3, korlátlan

Vagy valami ilyesmi, nyilván a teljesítményhatárokat csak véletlenszerűen írtam, nem túl megalapozottan, szóval lehetne némi módosítást eszközölni, de szerintem többnyire megállja a helyét.

2023. júl. 6. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
45%
Nem támogatom f@szság és nagyrészt egyet értek azzal amit a 4es, én viszont úgy gondolom, ha elég szigorúan lennének büntetve a sofőr(nem az autók) mert autó pont annyira vészes csak mint a vezetője, akkor nagy mértékben csökkene az ilyesféle balesetek száma.
2023. júl. 6. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

#4

Tudtommal Rittenhouse egyetlen feketét sem lőtt le, a támadói is fehérek voltak.


Egyébként a fegyvertartásnak és viselésnek is vannak szabályai. Egyes helyeken szigorúbbak, máshol engedékenyebbek. Nálunk például elég szigorúak, meg van határozva, hogy milyen fegyvereket vásárolhat civil, nem pedig csak az, hogy hogyan kezelheti.


"Viszont annak ellenére, hogy nem erős, simán kipörög 200-210-et."


Ezért lenne szabályozva mindkettő.


"Nem opció továbbá az sem, hogy elektronikusan korlátozzuk a végsebességet, mert mi van akkor, ha kimész külföldre"


Mi van akkor? Melyik országban illegális autópályán 150 km/h-nál nem gyorsabban menni? Hány országban legális ennél gyorsabban menni?


"vagy például szeretnél a poén kedvéért kimenni a Hungaroringre egy pályanapra?"


És az autósok hány százaléka is teszi ezt? Mindenesetre ahhoz is komoly előírásoknak kell megfelelni, hogy a pálya üzemeltetője kiengedje az autódat.


De a legtöbben, akik fölöslegesen erős és gyors autókat vesznek, nem járnak pályanapozni, hanem a forgalomban használják őket.


"Megoldás van egyébként. Én régóta ebben hiszek és rettentő kézenfekvő megoldás, konkrétan létezik is. Úgy hívják, hogy KATEGÓRIÁK!"


Attól, hogy valaki nem 18, hanem 24 éves és letett egy magasabb kategóriás jogosítványt, még lehet hülye.


#5

"úgy gondolom, ha elég szigorúan lennének büntetve a sofőr(nem az autók) mert autó pont annyira vészes csak mint a vezetője, akkor nagy mértékben csökkene az ilyesféle balesetek száma"


Tegyük fel, telerakjuk az országot trafipaxos kamerákkal és garantált, ha a tűrési tartományon túl is túlléped a megengedett sebességet, 100%, hogy repül a büntetés. Tegyük fel a büntetések még szigorodnak is. Akkor nem mindegy, hogy 100 lóerős 150-et menő autód van vagy 350 lóerős, aminek 280 a vége? A szabályok betartását így is úgy is rád erőszakolják. Csak az egyik módszer jóval költséghatékonyabb, mint a másik.

2023. júl. 6. 17:53
 7/10 anonim ***** válasza:
Na és a mentő, túzoltó miért menne gyorsabban?
2023. júl. 8. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Alex Fly ***** válasza:
@4: a járműkategóriák nemzetköziek, ezeket szerződések szanályozzák. Ha be akarsz vezetni a szgk.-kon belül.újabb kategóriákat, azt ugyanúgy nemzetközi szinten kellene szabályozni...
2023. júl. 8. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8 Egyáltalán nem igaz, vannak eltérések országok között. Például Olaszországban B-vel nem 50cc, hanem 125cc a felső határ motorra. Továbbá a különböző korhatárok sem mindenhol egyeznek.


Persze azt elismerem, hogy a kategórián belüli eltérések nem vethetők egy kalap alá azzal, hogy új kategóriákat vezessünk be, de:


1) Nem mondtam egy szóval sem, hogy ezt kizárólag itthon kell bevezetni, elő lehet terjeszteni az EP-ben is.

2) Habár EU-ban vagyunk és közös EU szabályok vannak, az országok továbbra is autonómok. Ha például mi megszavaznánk egy ilyet egy népszavazáson és a Parlament is elfogadná, akkor azt az EU nem utasítaná vissza. Gondolj bele mekkora PR hiszti lenne, ha az EU azt mondaná, hogy nem vezethetünk be egy emberéleteket mentő törvényt, arról nem is beszélve, hogy a népszavazás figyelmen kívül hagyása a demokrácia szemen köpése lenne és az EU tulajdonképpen öngyilkosságot követne el.

3) Az angol font egy jó példa a szabályok alóli kivételekre, amit kérvényezhetnek a tagállamok. Bőven elég erős volt az angol gazdaság, így euróra kellett volna váltaniuk, de maradhattak az angol fontnál, mert ők így akarták, az EU pedig engedett.

2023. júl. 8. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

#7

Azoknál úgy gondolom, egy vészhelyzet indokolhatja. A megkülönböztető fény és hangjelzés jóelőre figyelmezteti a forgalmat.

2023. júl. 8. 09:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!