Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Maihoz hasonló friss-havas...

Maihoz hasonló friss-havas időben ki mennyivel szokott menni?

Figyelt kérdés
Egy friss jogsis kérdése aki sosem vezetett hóban de most muszáj lesz, egyéb tipoeket is elfogadok. Ui nem célom senkit feltartani, sem tönkretenni idegileg.
nov. 28. 08:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
84%
Amennyivel biztonságosnak érzem.
nov. 28. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 Hovarju ***** válasza:
100%

Kerüld a hirtelen kormánymozdulatokat, tarts nagyobb követési távolságot.


Igyekezz elkerülni a hirtelen fékezést, lassan egyenletesen fékezz.

nov. 28. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
12%
nyomom neki rendesen, nem érek rá, tötymörögjenek a suzukisok
nov. 28. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
De számszerűen ez mennyi? Pl 50 helyett 30? Tudom, hogy ez sok mindenen múlik... Téli gumim új amúgy.
nov. 28. 09:08
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

#3 meg is látszik, hogy ilyen téli időben főleg a terepjárókat, egyterűeket, 4x4-eseket kell rendszeresen kihúzniuk az árokból a tűzoltóknak...


Kérdező, erre így konkrét választ nem lehet adni, függ attól, hogy mennyire van letakarítva az út, mennyire esik, milyenek a látási viszonyok, stb. Szerintem érezni fogod azt, hogy mennyi az amivel még biztonságos, és mi az ami már veszélyes lehet.

nov. 28. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Nem lehet számszerűsíteni. Attól függ.

Ha le van takarítva, akkor nagyjából ugyanúgy tudsz menni, ha nincs, akkor lényegesen lassabban. De itt sem mindegy, hogy egy gyér forgalmú, nyílegyenes, széles útról van szó, vagy egy zsúfolt, városi, lejtős, kanyargós útról, ami tele van parkoló autókkal.

nov. 28. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Én rendszeresen szoktam nyomni próbából féket, vagy egy rövid padlógázt (nyilván, ha ezzel nem zavarok senkit) hogy érezzem mennyire csúszik.

Ha fel van sózva, es ilyen meleg van, akkor kb pont olyan, mintha esőben mennél.

nov. 28. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
6%
50 helyett max 70-80, ilyen időben nyílván nem baszakszom még téligumival
nov. 28. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

Amennyivel szabad. Figyelmesen menj, semmi hirtelenkedés, sem a kormánnyal, sem a gázzal, sem a fékkel. Sokkal-sokkal hamarabb lassítunk, főleg motorfékkel, és kanyar közben nem engedjük fel a gázt teljesen, mert nagyobb hóban az a tökéletes recept arra, hogy fennakadj. Ha má előtted kitaposták a nyomvonalat, érdemes abban menni. A legfontosabb: elinduláskor FÉKPRÓBA, és nem úgy, ahogy forgalmi vizsga elején szoktak szerencsétlenkedni, hanem TÉNYLEGESEN próbáld ki. Ha nincs ABS-ed azért, ha van, akkor meg azért, hogy ne vészhelyzetben érjen meglepetés, milyen érzés aktiválni.

Bár most nincs akkora hó, hogy bárkinek problémája legyen.

nov. 28. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

Sok tényezős, nem mindegy mi van a hó alatt, lehet jég is.

Új téligumi és új téligumi között rengeteg a különbség. Nagyon nem mindegy mit vettél rá. A legolcsóbb kategória kb semmire nem való, a jobb közép kategóriás gumival pl hankook korrekten lehet közlekedni. A prémium kategória pedig egy teljesen más közlekedést eredményez.


A téli gumi kora sem mindegy, 10 évnél idősebbet egy gyártó sem ajánl. 4-5 évesen érdemes lecserélni, mert 3-4 szezonban megkezdődik a gumi teljesítményének az érezhető romlása. Én 5. szezon előtt mindig eladom. Nem kopik el, megveszik, de kb olyan lesz mint egy jobb középkategóriás.


Ezen kívül nem mindegy az autó elektronikai felszereltsége sem. ESP 20 éve teljesen más volt érzetre, mint egy viszonylag fiatal autónál. Ugyan ez igaz az ABS fejlődésére is. Sok 10+ éves autóban nincs esp!


Pl: 6 éves középkategóriás autó, új bridgeston LM005 gumikkal észre sem vette az utón az 5 cms havat. Az utcámba én indultam elsőnek dolgozni friss havon 40-ről 0ra stauztam, meg sem csúszott. De nem volt jég a hó alatt. Télen minden reggel csinálok egy fék tesztet induláskor, az alapján lelehet mérni a viszonyokat. Így Átlag 90-95el mentem dolgozni.

De, ilyenkor min 2-3x követési távolságokat tartok, kanyarok előtt korábban és jobban lassítok, finom egyenletes kormány mozdulatok, finom fékezések, és hirtelen lassításkor szakaszos fékezések.

Évi 20000 km-et megyek átlagba 2008 óta, még nem törtem össze a kocsimat.


Ilyenkor felettébb ideg őrlő nyárigumis autók között közlekedni... Ezeknek több csoportja van:

- csóró, olyan gumit használ amit szerzett

- nem vesz mert minek

- nem teszi fel mert nincs olyan idő még, nehogy kopjon

stb

nov. 28. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!