Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Automatán közlekedő metróban...

Automatán közlekedő metróban milyen megoldások garantálják a biztonságot?

Figyelt kérdés

Az elmúlt időszakban balesetekről szóló felvételeket nézegettem és azokból kiemelnék néhány esetet:


- Részeg illető leesett a vágányra és utána vergődött a síneken. A közeledő metrót úgy állították meg, hogy a peronon álló várakozók vadul integettek, amit a vezető észlelt és még éppen sikerült megállítania a szerelvényt.


- Induláskor fél lábbal beesett egy személy a kocsi és a padló közé. A metró megindult, de azonnal meg is állt, mert a vezető a tükörből észlelte a helyzetet.


- Egy személy leesett a peronra, ami után ugrott egy másik is segíteni neki. Épphogy sikerült kimászniuk az érkező szerelvény előtt. A balesetet az kerülte el, hogy a vezető észlelte az utasokat és berántotta a vészféket.


Egy automatán közlekedő metrószerelvény ezeket az eseteket hogyan tudja elkerülni?


+Bónusz kérdés: Miért alakult ki az, hogy metró esetén a vágány métereket be van süllyesztve a peronhoz képest? Sokkal nehezebb kimászni onnan, ha valaki véletlenül beesik.



márc. 21. 15:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%
Ha meg síkban lenne a peronnal a sín akkor meg az lenne a baj, hogy fel kéne lépni a peronról a metróra
márc. 21. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
88%

"Miért alakult ki az, hogy metró esetén a vágány métereket be van süllyesztve a peronhoz képest?"


Nem tűnt fel, hogy így síkban van?


"Sokkal nehezebb kimászni onnan, ha valaki véletlenül beesik."


Eleve nem kell beesni.

márc. 21. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
A 4-es metró minden állomásán érzékelők vannak, amik azonnal megállítják a szerelvényt, ha valaki beesik vagy a vonat és a peron közé kerül valami (ami amúgy esélytelen, olyan kicsi a rés). Ebből a szempontból biztonságosabb, mint a vezetős metró, mert jobb a reakcióideje és mindig figyel.
márc. 23. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
Azt nem értem én sem minek a nagy árok. Ha tudnak alacsonypadlós buszt csinálni akkor metrót is tudnának, ha akarnának.
márc. 24. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Alacsonypadlós buszt is csak úgy tudnak csinálni, hogy a motort és mindenféle egyéb gépészetet elköltöztetik a hátuljára vagy épp függőlegesre állítják. A légkondikat meg a tetőre teszik. A metróban minden keréknél van egy motor és a metrókocsi tetejére nem lehet feltenni semmit, mert nem fér be az alagútba. Ha alacsonypadlós lenne az ajtóknál, belül lenne tele lépcsőkkel, hogy a gépészet elférjen alul.
márc. 24. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
#3 Köszi, ez érdekelt a legjobban. És ilyenkor ha beriaszt a szenzor, akkor mi történik? Az érkező metro gondolom vöröset kap, ezért megáll az állomás előtt? De akkor a mögötte lévő metronak is vöröset kell kapnia, különben egymásba futnának. Ilyenkor az egész metróhálózat leáll akkor? Manuálisan indítják újra a forgalmat?
márc. 24. 16:53
 7/11 A kérdező kommentje:

> "Nem tűnt fel, hogy így síkban van?"


Villamosnál meg a sín van síkban és a kocsit alakították hozzá... Nem jó érvelés.

márc. 24. 16:54
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
6: természetesen az egész vonal megáll, hiszen be van állítva, hogy a szerelvények milyen közel mehetnek egymáshoz. Ha egy megáll, a többi sem fog belemenni. Az újraindítás egy ilyen után szerintem csak manuálisan történhet, de ennyire nem látok bele.
márc. 24. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
80%

Nem automata metró üzem esetén sem a vezetőnek kell integetni ha probléma van, hanem meg kell nyomni a peronvész kapcsolót.

[link]

Abban a mély vágányban van életmentő árok is, be lehet feküdni a két sínszál közé, ha már végképp nincs más megoldás a baleset elkerülése érdekében. Másrészt a metrószerelvény gyakorlatilag egy nagyvasúti kocsi, aligha lehet a forgóvázat máshová tenni, az "alacsonypadlós" Flirt vonatok esetében is mélyebben van a vágány a peronhoz képest.

Az ajtókat nem említetted meg, de ha az automatika nem tudja bezárni, akkor kétszer is visszanyit. Ha harmadik alkalommal sem tudja bezárni, akkor már emberi beavatkozás szükséges, azaz ha - a legrosszabb esetet nézzük - pont az ajtóban esel össze és senki nem lát, akkor sem fog elindulni a metró.

márc. 27. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Justinianus ***** válasza:
71%

Alavsonypadlós metró... :)

"Villamosnál meg a sín van síkban és a kocsit alakították hozzá... Nem jó érvelés."

Azért alakították hozzá, mert -kapaszkodj meg - hülyén mutatna az egy méter magas peron a villamasmegállókban.

De a metróban felülről jössz, ott megállhatsz két méterrel a sínkorona szintje felett is, sőt, annál rövidebb lehet a mozgólépcső. :)

márc. 30. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!