Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az analóg és digitális sebessé...

Az analóg és digitális sebességmérő (autó) azonos sebességnél mást mutat, hogy a 20 éves kocsimmal hiába megyek főúton 100-al mégis mindenki le akar tolni?

Figyelt kérdés

Azt hittem, hogy - mivel a sebességmérő amúgy is csal és van egy tűréshatár a traffipaxban így - a legtöbb ember ennek ismeretében 100-105 körül megy 90-es táblánál (legalábbis amit nekem a mutató jelez a speedometer-en).


20 éves kocsim van amiben a műszerek analógok szóval én is legtöbbször, ha tudom hogy nem traffiveszélyes szakaszon járok tartom a 100-105-öt főúton.


Mégis mindenki 120-150-el érkezik meg mögém. Jobb esetben lendületből előz aztán tolja neki tovább, rosszabb esetben viszont beleáll a s***embe és ilyenkor húzódok jobbra, hogy jobban kilásson és minél hamarabb takarodjon mögülem egy előzéssel (amit legtöbbször pofátlan módon levág a saját sávomban).


És a legtöbb ilyen autó mégcsak nem is idegbeteg BMW-s vagy Audi-s, hanem 5-10 éves hibrid Toyota-k, Renault-k vagy Opelek szóval kommersz kocsik amelyeknek már feltételezhetően modernebb digitális műszerfala van. Pl.:

[link]


Létezne, hogy azért tolnak le az útról (hiába én se tartom a 90-et), mert a digitális sebességmérő az újabb kocsikban mondjuk 90-et mutat, amíg én 100-at látok az analóg kijelzőn?

Vagy tényleg ennyi őrült szabályszegő rohan az utakon akiket agyba-főbe lehetne traffizni?



ápr. 26. 22:16
 1/10 anonim ***** válasza:

Hát, előfordulhat. De ennek a kérdésnek nem sok értelme van. Egyedül is el tudod dönteni.


Egyébként gondolom a legtöbben azért tolnak, mert ha 90 a limit, akkor 105-től büntetnek (kivéve helyszíni igazoltatásnál, de azért elég ritka), szóval lehet még menni.

ápr. 26. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

"mert ha 90 a limit, akkor 105-től büntetnek"


Pont ezt írom, hogy én sem 90-nel megyek ebből kifolyólag, hanem 100-105-tel... amit a mutató mutat. Kérdés, hogy ha én 105-tel megyek akkor az újabb autó digitális műszerfala vajon lehet, hogy csak 90-95-öt mutat...?

ápr. 26. 22:49
 3/10 anonim ***** válasza:
A digitális műszerfal pontosan mér (max akkor csal, ha nem gyári gumiméret van fent, de akkor is 1-2 km/h-t).
ápr. 26. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Az autó sebességmérője kerékátmérő függő. Hasonlítsd egy GPS által mért sebességhez.
ápr. 26. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Attól, hogy neked mutatós műszereid vannak, még lehet elektronikus vezérlésű, mert a gyártók szerencsére régóta elhagyták a bowdenes megoldást. Innentől meg majdnem mindegy, hogy egy digitális panel, vagy mutatós műszer mutatja a sebességet

Nincs tapasztalatom modernebb autókkal, de a gumikerék átmérője, terhelés, és nyomás függvényében változik, viszont Uniós előírás, hogy a sebességmérő nem mutathat kevesebbet mint amennyivel ténylegesen megyünk, itt ez elég jól leírják:

[link]


Tehát ha csak nem GPS alapom mér sebességet az autó, úgy a mostani digitális műszerfalak sebességmérője sem 100%-ban pontos.

Az meg, hogy miért akarnak letolni kérdező, az a magyar vezetési kultúrában keresendő, tisztelet a kivételnek, de itt egyszerűen rohannak az emberek, nem indulnak el időben, vagy csak pusztán élvezik a sebességet, plusz van akinek nem visszatartó erő a pénzbüntetés sem. Az, hogy szerinted 120-150-el érkeznek mögéd, az bőven túlmutat a kilométeróra megengedett tévedésén.

ápr. 27. 05:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A sebességmérő senkinek se pontos, mindig kevesebbet mutat kicsivel. A gps se pontos mert egyrészt maga a jelvétel nem stabíl kihagy, másrészt a jelvétel időköze és az út vonalvezetése is bezavar a pontosságba. Egyszerűen megérthető ha egy kanyar ívén mész és másodpercenként van jelvétel akkor a helypontok összekötése egy sokszögű egyenesekből álló szakaszt fognak kiadni amit összekötve más távot adnak ki mint az íven befutott valós táv, ezt persze becsléssel matematikai számítással lehet korrigálni, lesimítani a sokszöget, de az sem lesz tökéletes. No meg autóban tényleg nem is fontos a pontos sebességmérésre sokat áldozni.


Szóval nem azért előznek mert rossz a mérőd hanem mert gyorsabban akarnak hajtani a megengedettnél :)

ápr. 27. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
53%
Amikor nálad 100-at mutat az óra, az a valóságban kb 95. Nyiss meg majd egy GPS-t (pl Waze), és úgy is hasonlítsd össze
ápr. 27. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 dirtboy ***** válasza:

Ez hozzá tartozik a magyar közlekedési kúltúrához. Nagyrészük paraszt és mellé gyorshajtó. Én jelenleg szabadságon vagyok itthon németben élek és a haza vezető út is már vicces volt. Németben is osztrákban is normálisan közlekedtek nagyrészt az autósok,átértünk Magyarországra hát nem semmi váltás volt.Ja és mellesleg 19edikén jöttem amikorra bevolt harangozva hogy az összes trafi üzembe lesz helyezve (többi országban is). Ennek ellenére is sok embernek kevés volt a 138-140km/h,cikáznak össze vissza,bent ragadnak a belsősávban,a türelmetlenebbek jobbról előzgették az autókat cikázva a sávok közt. Volt ahol egy román rendszámos audi q3 meg egy tranzit forma szopatta egymást,szerencsére nem lett baleset belőle. Az m3 ason a javításoknál is 80-as táblánál kb 120-al közlekednek.Besorolni az istenért sem akarják hagyni a többi autóst.

A vezetési kúltúra a béka segge alatt a nagyrészüknél. Megjegyzem azért találkoztam rendesekkel is csak nagyon ritka.

ápr. 27. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Az a röhej, hogy egyesek fejében annyira be van kattanva az, hogy ő GPS szerint megy, meg ott is a határon, hogy még a trafit látva se lassít. A napokban jól láthatóan kinn voltak a háromlábúval, Székesfehérvár bevezető részén, ami 4 sávos, jó hosszú egyenes. Oké, hogy a másik oldalon álltak a rendőrök, de ugye mindkét oldalt tudja nézni a kamera, de ennek ellenére, én hiába mentem óra szerint 50-el, akkor is úgy húztak el mellettem a belső sávban mintha nem is mértek volna.
ápr. 27. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Borzasztó a közlekedési kultúra, a legtöbben egoból vezetnek és mindenkit le akarnak tolni, mit képzel bárki is, aki a belső sávban nem megy legalább 150-el, de ha annyival megy, akkor is letolja egy újabb egosystem emberke, mert ő meg 160-al akar menni. Nulla türelem, nulla veszélyérzet, belemegy a seggébe, villog.


És nagyon látszik a pszichológiai hatás is. Ha jobb, nagyobb autója van valakinek, le akarja tolni a másikat. Ha a Cliommal megyek, akkor ez van, még szinte a külső sávban is le akarnak tolni, mikor 100-110-el megyek a 4-esen. Az utolsó pillanatban megy csak be a belsőbe. Ha viszont a sportautómmal, akkor mindenki olyan szépen betartja a követési távolságot, mert tudja, hogy esélye sincs, ha odalépek.

ápr. 27. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!