Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a rendőrság kötelező...

Mi a rendőrság kötelező teendője személyi sérült nélküli de, súlyos anyagi kárú közlekedési baleset helyszínelésénél? Kötelező-e nekik pontosan felvenni a helyszínrajzot?

Figyelt kérdés
2007.dec.27.este 21:45kor haladtam át Budapesten az Árpád hídon Budára a középső forgalmi sávban 70 kmh-val egy Astrával. Eurocenter irányába tartottam, így a középső sávban maradtam ami kétfelé ágazik a Szentlélek térnél. Közben csökkentettem sebességem, mivel 50-es tábla van a szentlélek téri buszmegálló végében. Időközben láttam bekapcsolódni a forgalomba egy Suzuki-t, amely a szentlélek téri megállóból indult - gyorsított, a külső sáv szabad volt, ő rövidesen kb. 20 méteren belül átcsorgott az én sávomba és ütköztem vele, 2x is mert vészfékezés közben - tartva a kormányt, nekimentem a padkának és ismét súroltam a Suzukiját. Utána ő nem ismerte el felelősségét, mondva, hogy én mentem neki nagy sebességgel. Volt egy tanú arccal a Vörösvári út irányába a buszmegállóban, ő a Suzukishoz beült a kocsijába és később a rendőrségen mellette tanúskodott, mondva, hogy én nagy sebességgel az enyhén csúszós úton okoztam a balesetet. Mellettem ült a haverom, aki a valóságot elmondta a rendőrségen a későbbi tárgyaláson. A helyszínelők készítettek vmi skiccet, felvették a vallomásainkat de nem végeztek féktávmérést, fényképet és mint utóbb kiderült - a helyszínvázlatuk totál pontatlan: ezt később a műszaki igazságügyi szakértő is megállapította. A végén már a bírósági szakaszban engem gyorshajtásért elítéltek és ránk (a baleset résztevőire) sózták a szakértő 80 ezres díját. Úgy érzem ha nem vészfékezek, akkor is megtörténik a baleset. Szerintem a Suzukis nem látott a tükrében, mert ahogy ő beindult – én épp a holtterébe kerültem. A bíróság helybenhagyta a rendőrség határozatát, hivatkozva arra hogy 2 éve volt 50%-ot elérő gyorshajtásom, ezért valszeg itt is gyorsan hajtottam…Ráadásul senki sem tisztázta a hídon a megengedett sebességhatárokat: végig az Árpád hídon 70 kmh a megengedett, ők arra hivatkoztak, hogy én a rendőrségi tárgyalóban azt diktáltam a vallomásomban, hogy „amikor észleltem a Suzukit, akkor csökkentettem a sebességem 60 kmh-ra”! Ez igaz, de nem a másik autó miatt, hanem mert a híd végétől korlátozás van érvényben – tudatosan emiatt. Ráadásul kicsit csúszós is volt, tudtam, hogy ilyenkor egyenletesen kell fékezni, amikor észleltem a Suzukist, kb. 50-60 méterre voltam a buszmegálló végében az 50-es táblától. Szóval teljesen vétlennek érzem magam, nem szeretem a procedúrát, ha benne lettem volna, a helyszínen aláírom a betétlapját hogy én okoztam, de tiszta a lelkiismeretem. Vigyázzatok, ti is merülhettek, ha valaki oldalról szabálytalanul átsorol. Sok tanulmányt olvastam ehhez kapcsolódóan, a szabálysértésekről, az elsőbbség értelmezéséről és minden irányból úgy tűnik, hogy itt nem korrekt módon járt el a jogipar.
2009. ápr. 7. 11:56
 1/6 anonim ***** válasza:

Még szamélyi sérülésnél sem megfelelö a helyszinelés.


tapasztalat, 3 év után akarták hogy menyjek ki és mondjam el a helyszinen mi hogy volt. 3 év után. mikor abalesetnél voltam akkor senkit nem érdekelt. A rendörök cigiztek azt ennyi.

2009. ápr. 7. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
ha csúszós út is volt semmi esélyed hivatkozni a megengedett sebességre, mert a Kresz szerint így nem az útviszonyoknak megfelelő sebessséget választottál.
2009. ápr. 7. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Ok, köszönöm a válaszokat, de ha megengedett a 70 kmh, én ezt tartottam, nem állt szándékomban sávot váltani, akkor miért varrnak be engem is?! Szerintem teljesen egyértelmű a szituáció, a Suzukis vallomásba adta, hogy a Lajos u. felé szándékolt haladni, ezért mindenképp sávot kellett váltania, mert ugye ott balról van kikanyarodás a Lajos u. felé! De hát ő praktikus volt...egyből kettőt...
2009. ápr. 8. 09:05
 4/6 anonim ***** válasza:
Arra ilyen esetben nem hivatkozhatsz, hogy 70 km/h a megengedett sebesség. Ha csúszik az út akkor olyan sebességet kell választani, hogy biztonságosan meg lehessen állni! (Azt nem lehet elvárni, hogy az időjárás szerint cserélgessék a táblákat!) Inkább azt kellett volna firtatni, hogy a suzukis miért vágott be eléd (igaz, hogy ez még nem mentene fel téged a gyorshajtás alól).
2009. ápr. 15. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Ok. Teljesen egyértelmű, de ha megyek stabilan mondjuk az útviszonyoknak megfelelően 50 kmh-val (szerintem ez ebben

az esetben sem lett volna kivédhető, mivel elkapta a

Suzukis a kocsim bal elejét, kb. 20 méteren belül történt az eset a buszmegálló végétől), akkor is megtörténik

a baleset, mert nem én váltottam sávot, nem én szegtem meg az előzésre vonatkozó szabályokat. A címkérdésem meg arra vonatkozott, hogy előírások szerint mi a rendőrség kötelezően elvárható teendője az ilyen súlyosságú esetnél. Jogos-e, hogy a helyszínelők szerepét nem vizsgálják a balesethez vezető körülmények pontos leírásában? Szerintem korrekt helyszíneléssel megoldható lett volna, hogy tisztázzák a felelősséget. Legkönnyebb a kármegosztás...meg a felelősség szétterítése...leginkább a biztosítónak.

2009. ápr. 16. 09:18
 6/6 A kérdező kommentje:
Másfél év elteltével sikerült a bíróságon tisztázni magam, a bíró felmentett a gyorshajtás alól. Tanulság, hogy ha a rendőr helyszínel, pontos munkát kell kérni, mert különben félremagyarázzák az ügyet!
2009. ápr. 22. 11:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!