Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Budapest Zuglóban a Mexikói...

Budapest Zuglóban a Mexikói út és a Mogyoródi út kereszteződésébe miért nem építenek körforgalmat vagy legalább egy rendőrlámpát? Nagyon balesetveszélyes hely!

Figyelt kérdés
Aki ismeri, tudja, hogy a Mexikói útról (a Kerepesi út felől jövet) alig lehet belátni a kereszteződést. Ráadásul a Mogyoródi út ott válik osztott pályássá. És ha még ez nem volna elég, biciklisáv is van a járdán. Tiszta életveszély biciklisnek, autósnak egyaránt! Már jó pár baleset történt itt. Mikor lesz valami változtatás végre??? Szerintem egy körforgalom lenne a legjobb.
2011. szept. 23. 14:29
 1/9 anonim ***** válasza:

Nos igen, főleg a biciklisekre a legveszélyesebb, mert a kanyarodó autósok elfelejtik, hogy a járdáról kell számítani bringásra. Főleg ha ritkán vezet arra. Volt is már ott baleset...

Jobb lenne, ha az úton menne a biciklisáv, úgy az autósnak sem kéne még hat helyre figyelni.

Így csak annyit tehetek, hogy megvárom míg tiszta a terep, vagy látom az autós tekintetét, hogy látott, s csak azután tekerek... Az arra gyakran autózók is talán megszokták már. Viszont aki ritkán jár arra...

2011. szept. 23. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Az tényleg nagyon durva hely, reggelente a vonatból szoktam nézni, mi folyik ott, hát nem embernek való...
2011. szept. 23. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Ahogy a közlekedészervezéssel foglalkozók ezt nyíltan fel is vállalják:

"Ha jogszabályban foglaltaknak megfelelő minden, akkor az emberélet nem számít, szarnak bele magasból!". Vagy híres embernek, vagy a táblázásért felelősnek kell ott meghalnia (vagy családtagjának) ahhoz hogy változás történjen (lsd. lágymányosi híd).


Ha (bár durva ezt így leírni) végre lesz egy ilyen baleset, akkor majd tesznek érte, addig nem. Ezt én most 2011.09.23-án megírtam. Évek múltán az archívumból pedig majd elő lehet keresni, hogy "én szóltam előre!..."

2011. szept. 23. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nagyon rossz duma volt az utolsóé.

A lágymányosi hídnál nettó hülyék voltak a fiatalok. Én is sajnáltam őket, mert minden érző mber sajnálja azokat akik értelmetlen halált halnak. De a fenti állításom mereven vállalom: nettó hülyék voltak. Egyértelmű kereszteződés, ugyan nem vigyorgott a pofádba 8 behajtani tilos, de ha be is nézi, akkor annak már (!!!) feltűnőnek kellett volna lennie, hogy szembe mutatnak a nyilak, annak, hogy balra kanyarodik az út jobboldali közlekedésnél majd végül az út bal oldalára vitte őket a "felhajtó" szintén jobbra tarts mellett... Ők felhajtottak majd ütköztek is.

Ezután ki lett téve pár "ne hajts be hülye" tábla, a közvélemény megnyugtatására... Mert másra nem jók.


Amúgy az említett kereszteződésben magam is naponta elbringázok, és az autósok a tábla ellenére szarnak bele a bringások közlekedésébe. Ha meg rácsengetek fel van háborodva, és mutogatja az ujjával, ami a lába között csökevényesen fejlődött ki... Nyáron frissen fújták ott a sárga kockákat, az sem hatotta meg az autósokat. Nem körforgalom kell ide, nem 8 tábla, ahnem figyelem.

Jah, a közeli benzinkúttól is úgy jönnek ki, mintha vakok lennének. Bámulnak mint az ökör, nézik ki tud-e hajtani a Mogyoródira, de hogy közben elémhajt: na az nem számít...


Ugyanez a Praktikernél a Mester utcánál. A birkája elémfordult se szó se beszéd se index.

Elrántottam a kormányt, lánc leugrott, hátsó tengelytörés.

Aztán se szó se beszéd fogta magát és elhajtott.

Persze senki nem látott semmit nem hallott semmit, a kamerák sem rögzítettek.

Hello, Magyarország.

2011. szept. 25. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ucsó előtti vagyok.


Nem rossz duma, sajnos ez ma a magyar valóság. Több közlekedéssel komolyan foglalkozó emberrel is beszéltem már ezügyben, és mindenki egyetértett a fenti állításommal. A lágymányosi hídi kereszteződés abszolút nem volt egyértelmű, a totalcaron van róla több kép is, még hosszas nézés után sem világos mi hogyan is van pontosan...


Az hogy te megszokásból közlekedsz, azt ne keverd már össze azzal, hogy valaki életében először van valahol, és csak a nem létező táblákra és útburkolati jelekre tud hagyatkozni. Bringával tök más közlekedni, mint autóval. Nem tudom van-e jogsid. Autóvezetésnél sokkal több dologra kell egyszerre figyelni, mint bringázásnál és számtalan olyan hely van, hogy te bringáról ülve láthatod az autóst, az autós viszont nem fog téged látni.


A bringa sokkal kisebb mint az autó, és a bringával nagyon gyorsan lehet közlekedni. Ha éles a szög (nagyon sok iylen hely van) az autós max 10-20m-t lát be. Ha te egy kicsit nagyobb tempóval jössz, az autósnak nincs esélye észrevenni téged, mert mire észrevenne, már előtte vagy.


Aztán akkor a takaró tényezőkről még nem is beszéltünk: út melletti fák, hirdető oszlopok, villanypóznák, stb.... Ezektől te a nagyobb autót látod, de az autós a kisebb bringát nem.


Ezzel nem azt akarom mondani hgoy üssenek el az autósok. Persze figyelni kell, csak azt mondom hogy egyszer ülj autóba is, hogy lásd az érem másik oldalát!


Aztán azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy vannak olyan "rejtű színű" bringák, amik beolvadnak a környezetbe, még nehezebbé téve az észlelését.


Ezért tessék felvenni a láthatósági mellényt. Azt messziről lehet látni, egyértelmű hogy közeledsz. Igazából én a bringások részére kötelezővé tenném a viselését mindenhol, városon belül is (ugyanúgy mint az autósoknak a tompított lámpát).

2011. szept. 25. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A lágymányosi hídi eset tényleg a figyelmetlenség műve volt. Az egy dolog, hogy valaki benézi a táblákat (ugye kötelező haladási irány + behajtani tilos), de hogy az sem tűnik fel, hogy először egy vastag "megállás helyét jelző vonal"-on hajt át, majd szembe mutató nyilakon halad. Aztán tényleg felkanyarodik a híd bal oldalára, na ne már... Itt nem a megszokáson van a hangsúly, aki ilyeneket néz be sorban, annak a kezébe nem való autó, és nem értem, miért kapott jogosítványt.

Ez a kereszteződés más téma, ide tényleg kellene egy lámpa, nem is csak a baleset miatt, hanem azért, hogy az alsórendű útról is belátható időn belül keresztezni lehessen.

2011. szept. 25. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A tragédia idején sötét volt és esett az eső.

[link]


Ebből a képből annyira nem látszik, de az a nyíl ami a jobbról jövők felől mutat, éppen olyan irányban állt, hogy nem volt egyértelmű potnosan hova is matat. A híd alá, vagy a rossz felhajtó irányába. Az útburkolati jelek már ezen a képen is alig láthatóak. Szorozd ezt be éjjel esővel.


A képből továbbá az is látszik, hogy a behajtani tilos előtt ott egy villanyoszlop. Ha a jobbról jövő elindul a behajtani tilos irányába, a táblát épp takarni fogja a pózna, tehát nem látható...


Ezt a kereszteződést annak idején én is benéztem, és majdnem felhajtottam szembe, de még idejében rájöttem hogy nem vagyok jó helyen. Ugyanígy este volt, egyedül voltam ott, esett az eső, életemben először vezettem arra... Nem megszokásból vezetek, hanem táblák és útburklati jelek alapján, ahogy a kresz is írja. Azaz csak ezek alapján vezetnék, ha így nem lenne életveszélyes.


Sajnos sok helyen rá van az ember kényszerítve a szabálytalan besorolásra, stb, mert ha szabályosan akarnád csinálni, akkor életveszélyes helyzetbe kerülnél (a kétkedőket szívesen elviszem a kedvenc helyeimre demonstrálni...)


Mo-n a fogalomszervezés (vagy legalábbis pesten, de vidéken se jobb) katasztrófa. Most nemrég voltam Londonban.


Ott a világvége kis faluban is ahol a zebrán kb. évente két ember kel át, úgy ki van emelve a zebra hogy b*szarsz. Előtte már a keresztbe sárga csíkok, a zebránál a záróvonal szaggatva, hullámozva, a zebra részen fényvisszaerő útburkolati jelek. Na azt ténleg nem lehet nem észrevenni. Kb. ezt hívom én forgalomszervezésnek és normális kitáblázásnak, útburkolati jelnek....


Ugyanígy kint minden korrektol van megcsinálva, nem ilyen "hát így is lehet értelmezni, meg így is.."


Visszatérve a lágymányosi képre: ha megnézed a hídről lehajtók terelővonalát, simán at lehetne hinni hogy a jobbról jövők útjába torkollik be, ugyanis az út közepén egyszer csak eltűnnek a jelek. Nos ez nem útburkolati jel, ez leginkább ló*f*sz. Útburkolati jelnek én azt nevezem ami látható és egyértelmű. Ez nem is látható, de nem is egyértelmű, részemről tehát nem útburkolati jel, hanem "valami, annak látszó".


Felháborító hogy néhány táblán és néhány útburkolati jelen képesek spórolni. Nem azt mondom hogy a vidéki kis 100 fős faluban is minden legyen jól látható. De legalább a fővárosban, ahol sok autó jár, mindenképpen.


Annak is fizetek egy sört, aki ezt elsőre átlátja:


[link]


És ebből már szépen látszik is, hogy a hídről lejövők terelővonala épp ott szakad meg hogy azt továbbgondolva simán lehet azt hinni, hogy az alsó rakpartról felfele jövőknek "van szánva". És ezt súlyosbítja az alsó rakpart felől abszolút nem egyértelmű kötelező haladási irány tábla, ami olyan mintha éppen úgy mutatna, mintha a hídra rossz irányba mutatna... Egyértelműen benézhető. A lejövők felőli szembe mutató nyilakat mondjuk valóban észre kellett volna vennie, csak úgy mint a k ötelező megállás helyét jelzőt, ezt nem vitatom. De addig a pontig a kereszteződés abszolút nem egyértelmű (én is csak a behajtani tilos miatt és a megállás heylét jelzőből vettem észre hogy para van....)

2011. szept. 25. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Ma is láttam egy érdekes esetet a kereszteződésben. A Mogyoródin a Stefánia út felől nagy lendülettel érkezett egy autó és a nagy sietségben az éppen onnantól osztott pályásként folytatódó út rossz (vagyis bal) oldalán ment tovább. Szerencséjére csak pár métert ment a rossz úton, a szemből érkező időben lassított, aztán rükverc és átment a saját oldalára. Továbbra is úgy látom, hogy életveszély ez a csomópont. Persze nem mondom, az autós is hibás volt, mert lassabban, nagyobb körültekintéssel kellett volna menni. De a forgalomszervezés is biztos, hogy helytelen itt. Miért? 1. Beláthatatlan a Mexikói út (Kerepesi út) felől a kereszteződés (táblák, növények, kerítés stb.). 2. Csúcsforgalomban szinte lehetetlen az alárendelt útról áthajtani a védett úton vagy rákanyarodni. Csúcsforgalomban nem tud kellően átvezetni ekkora forgalmat a kereszteződés. Ekkor aztán jön a stressz, ideg, elkésés veszélye, tolakodás, türelmetlenség, ami ugye plusz balesetveszélyt okoz. 3. Az sem előnyös, hogy a Mogyoródi út egyenesnek tűnő íve megtörik és ott válik osztott pályássá (Hungária krt. felől érkezve, takarás után, hirtelen). Az autók pedig ugye (szabálytalanul), nem csak 50-nel szoktak itt menni. Továbbra is a körforgalom lenne szerintem a legjobb megoldás, de minimum egy lámpa nagyon elkelne. (Mert még a bicikliútról és az át-átlopakodó gyalogosokról nem is beszéltem...)
2011. szept. 25. 21:54
 9/9 Antimod ***** válasza:
Igen, azzal kéne ott kezdeni valamit. Ráadásul az onnan érkezők behajtanak majdnem a kereszteződés közepéig, hogy lássanak valamit, a híd alól érkezők pedig lendületből kerülgetik őket... valami lassító cucc kellene oda legalább.
2011. nov. 22. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!