Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan használjátok az automat...

Hogyan használjátok az automata váltót?

Figyelt kérdés
Makón beteszed D-be, Jeruzsálemnél meg P-be vagy a pirosnál kiteszed N-be?

2013. jan. 9. 23:41
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Hát, én például holnap Zuglón beteszem D-be, majd Budán P-be. Nem kell hozzá nyúlni csak elinduláskor és parkoláskor. Az N üres akkor jön jól, ha árokba hajtasz és kikéne húzni például. A többi sebesség, 1,2,3,4 stb, szóval amennyi sebességes, azok a fokozatok extrém helyzetekben jönnek jól, például mikor vontatsz egy autót, kihúzod árokból, stb.
2013. jan. 9. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
És egy 10 perces vasúti pirosnál végig taposod a féket? Kinyomócsapágynak ez nem tesz rosszat?
2013. jan. 9. 23:52
 3/16 anonim ***** válasza:
álláskor természetes üresbe kell rakni, ha nem akarsz kellemetlen meglepetéseket...
2013. jan. 9. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Hát olyan hosszú álláskor persze berakom üresbe, vagy P-be.
2013. jan. 9. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
De sima pirosnál nem.
2013. jan. 9. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

"Kinyomócsapágynak ez nem tesz rosszat?"

Nem tesz rosszat, nem is tehet rosszat, mert az automata váltós autókban nincs a hagyományos értelemben vett kinyomócsapágy. Akár hidrodinamikus, "olajkavarós" váltóról, akár robotizált egykuplungosról, akár DSG-ről van szó, más a tengelykapcsoló működtetése, mint a kéziváltónál.

Én úgy szoktam használni, hogy induláskor beteszem D-be, megálláskor meg P-be. Viszont hosszabb állásnál (épp előttem pirosra váltó, hosszú ütemű lámpa, sorompó, stb.) kihúzom N-be. Nekem ugyanis kényelmetlen a féken állni és nem is szeretem, mikor az előttem álló automatás autó féklámpája kisüti a szememet (főleg az új LED-es lámpák jók ebben).

2013. jan. 9. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Kinyomoócsapágy? Akkor szerinted kuplung is van benne? :)
2013. jan. 10. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
Meg fogsz lepődni: az automataváltós autókban is van kuplung, avagy tengelykapcsoló. A belsőégésű motor sajátosságai miatt szükség van rá. Csak másképp működik, mint a kéziváltós autóknál.
2013. jan. 10. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Valaki azt mondta nekem, hogy van olyan automataváltós autó, amely csak akkor vált nagyobb fokozatot, ha egy picit visszaveszed a gázt. Ezen elcsodálkoztam. Tényleg van ilyen?
2013. jan. 10. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Előfordulhat ilyen is. Az automata váltók igyekeznek felkapcsolgatni, hogy ne pörögjön sokat a motor, de létezik bennük egy ún. "kick-down" funkció is. Ha hirtelen padlóig nyomod a gázpedált, mert mondjuk gyorsítani szeretnél (előfordul az néha), akkor visszakapcsolnak 1-2, vagy akár több fokozatot is (ebben a kétkuplungos váltók verhetetlenek) és így jobban meg tud lódulni az autó. Ezt még ki szokták egészíteni azzal, hogy ilyenkor tovább engedi forogni a motort a váltó, később váltja el a fokozatokat. Ezért például előzés előtt, ha padlógázt nyomsz, a váltó visszakapcsol és amíg padlózol, hagyja forogni a motort, későn kapcsol fel. Viszont mikor vége az előzésnek és visszaveszed a gázt, újból felkapcsolgat, hogy ne bömböljön a motor.
2013. jan. 10. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!