Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Településen kívül elegendő e...

Denon kérdése:

Településen kívül elegendő e a nappali fény használata, vagy a tompított fényt kell bekapcsolni?

Figyelt kérdés
2013. febr. 10. 18:11
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nappali menetfény? Ha megfelelően van felszerelve és bekötve akkor jó látási viszonyok mellett világosban használható fényszóró helyett.
2013. febr. 10. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Nappal, jó látási viszonyok között elegendő az előírásoknak megfelelő menetfény használata. Éjszaka viszont tompított kell, sőt rossz látási viszonyok (szakadó eső vagy hó, sűrű köd) esetén még nappal is fel kell kapcsolnod.
2013. febr. 10. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
39%
mi az a nappali fény? a nap?
2013. febr. 10. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Nem, a nappali menetjelző fény, avagy DRL. A Škodák ködlámpája mellett világító kis lámpatest vagy az újabban terjedő LED-es fények tartoznak ide. Ezek a helyzetjelzőnél nagyobb fényerejűek, nappal messziről is jól láthatóak, jelzik, hogy jön az autó, a tompított fényszórónál viszont jóval kevesebbet fogyasztanaj. A motor indulásakor bekapcsolnak, majd a tompított fényszóró felkapcsolásakor elalszanak.

Sajnos az "éndzsölájz" után ez lett a következő divat, amit átvettek a tanyasi tuning-kóklerek, ezért újabban mindenféle gyanús műszaki állapotú telepi csajozós verdán megjelennek a LED-es karácsonyfaizzók, néha egészen ízléstelen színben és elrendezésben. Talán ez a leginkább szembetűnő alkalmazásuk, bár az ilyenek általában szabálytalanok.

2013. febr. 10. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Tudod miért hülyeség ez?

Bírom amikor (főképp a Skodások) nem kapcsolnak világítást a világ minden kincséért. Pedig hátul nincs helyzetjelző.

Mindegy, hogy szakad a hó, vagy az eső, esetleg már szürkül az ég ő kemény a DRL-jével.

Gratulálok nekik, ezúton is!

2013. febr. 13. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos a többi autóipari fejlesztéshez hasonlóan a DRL sem véd a hülyeségtől. Az ABS, EBD és fékerőasszisztens nem tud mit kezdeni azzal, aki jeges úton 160-nal repeszt, aztán meg akar állni az előtte árokba csúszott kamion előtt. Az ESP nem tudja az úton tartani a kifényesedett burkolatú hegyi szerpentinen lejtmenetben fékezés híján begyorsuló marhát, a sávtartó nem tudja helyettesíteni a huszonsok órát egyhuzamban levezető nagyokost, aki saját megítélése szerint nem fáradt, mert nyolc kávét is megivott.

Ugyanígy nem képes a DRL sem arra, hogy magától átkapcsoljon tompítottra, ha a sofőr gyenge képességű és ez magától nem jut eszébe.

2013. febr. 13. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

A másik, mostanában elkezdtek olyan autókat gyártani, amiben alapból van műszerfal világítás.

Én ezt úgy tanultam, hogy csak a helyzetjelzővel kapcsolódhatna fel. Ha este nem kapcsolják fel az emberek, akkor ez is jelezné, hogy hahó valamit elfelejtettél.

Ez is jellemző, főleg az idős nők körében. Villogsz, akkor integet, mert azt hiszi trafi van. -.-

2013. febr. 13. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!