Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerinted nem lenne jobb ha...

Szerinted nem lenne jobb ha csak x idő után vezethetne valaki nagy teljesítményű autót?

Figyelt kérdés

Szemtanúja voltam amint egy Chevrolet Camaro hátulról belekoccant az előtte haladó autóba.Megálltam én is,hogy segíthetek e, vagy szükség van e rám, az autóban pedig egy nagyon fiatal srác ült a volánnál, akibe belekoccant az meg is kérdezte,hogy van e jogosítványa, aztán megmutatta és éppen,hogy 18 éves volt.

Végül abban egyeztek meg,hogy a rendőrség nélkül elintézik a dolgot, így én tovább is álltam.


2013. júl. 17. 11:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Eleve most nem tudom a leíráshoz hogy kapcsolódik egyáltalán a kocsi teljesítménye...

Egy kis teljesítményű autó is tud gyorsan menni, azzal is lehet 130-cal menni városban, szóval teljesen értelmetlen dolog amit akarsz.

2013. júl. 17. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 petizacc ***** válasza:
100%
Kis teljesítményű autóval nem lehet belekoccanni a másikba?
2013. júl. 17. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
52%
Egyáltalán nem értek egyet. Sőt. A nagyobb teljesítményű, drágább autóknak általában jóval erősebb a karosszériájuk is, így még életmentők is lehetnek egy tapasztalatlanabb, kevés rutinnal rendelkező vezető esetében. A felelőtlenség meg más kérdés, ha valaki agyilag éretlen ahhoz, hogy részt vegyen a közlekedésben, egy Trabanttal is bőven tud kárt okozni.
2013. júl. 17. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
7%
Én azt vezetném be, hogy 24 éves kor alatt senkinek se lehessen 2 milliónál drágább autója!!! Sok gazdag köcsög rohadtul irigy vagyok mindre, dögöljenek meg. Fullos 30-40 milliós autókkal szaladgálnak. Persze szarnak is mindenkire.
2013. júl. 17. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
87%

Motornál korfüggő, miért ne lehetne autónál is?


Érvelés: erős autó nem jelenti azt, hogy gyorsabban fog vezetni.


Gyakorlat: erős autó igenis azt jelenti, hogy gyorsabban fog vezetni.

Nagy különbség van aközött, ha kettesben még száznál boldogan gyorsul az autó vagy már ötösben is kiköpi a lelkét.


Nagyobb teljesítmény mellett sokkal könnyebb kísértésbe esni és gyorshajtani.

2013. júl. 17. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Motornál is hülyeség az a korhatár.

Autónál megint nincs értelme bevezetni, nem hinném, hogy sok olyan baleset történik, ahol 18-19 éves vezető a hibás, és az autó mondjuk 150 lóerő felett van. És ilyenkor is mi bizonyitja azt, hogy egy 50 lóerős kocsival nem ugyanúgy megcsinálta volna azt a balesetet?

Aki meg csak irigykedik azokra a fiatalokra, akik drága autókkal járnak, azokra inkább nem mondok semmit...

2013. júl. 17. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Arról nem beszélve, hogy az esetek 90%-ban az autó nem is a fiatalé, hanem apucié. Akkor mostantól mindenki, akinek nagy teljesítményű autója van, vegyen mellé egy Suzukit is, hogy a gyerekeinek legyen min gyakorolniuk? Az x idő pláne értelmetlen kitétel. Nekem 12 éve van jogsim, és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor vezettem. Más meg húszévesen már rutinos vezető. Nem az számít, hány éve van meg az a jogosítvány, hanem hogy mennyire gyakorlott a vezető.
2013. júl. 17. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Azért az erősebb autót vezetők általában jobban nyomják gázt és néhány szempillantás alatt 100-on vannak, nemhogy 50-en. Egy ezres suzuki is tud menni gyorsan, de nem fog, mert nem érez késztetést a sofőr, hogy tapossa neki. Nem lehet kor alapján behatárolni, hogy ki vezethet. Nem lenne fair.

A teljesítményadó rendszerét kellene átvariálni, megemelni a 150 le feletti autók után fizetendő összeget (a 150le alattiaknak meg csökkenteni), leginkább a régiekét. Műszaki vizsgán kötelezővé tenni a teljesítménymérést is, mert akkor kiderülne sok autóról, hogy chiptuningolt és ezek kaphatnának új forgalmit a valós teljesítmény adatokkal és fizethetnének az után adót.

Ha valakinek ezután is lenne kedve betyárkodni az utakon, annak ilyesformán meg kellene fizetnie az árát is.

Hanem ez sem lenne teljesen igazságos, mert lehet, hogy egy nehéz autót a 150le motor is alig mozgat és ugyanúgy megy, mint egy könnyebb, 100 lóerős autó. Az adó számításakor figyelembe venném az autó önsúlyát is, amivel már közelebb lennénk a realitáshoz. A múlt a súlyadó, a jelen a teljesítményadó, valahogy a kettőt össze kéne hozni a jövőben.

2013. júl. 17. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Persze, nem elég magasak így is a teljesítmény adók. Angliában nincs is ilyen hülyeség.


Szüleim nyugdíjasok, szeretnék venni nekik egy 1400 kg körüli autót, hogy ne szemétkedjenek velük az utakon, és hogy előzni is lehessen vele az országúton, egyből kell 150 ló. Hülyeség a teljesítmény adó. Súly/kg arány után kellene fizetni inkább. Másrészt az erős motor a tartósságra is hatással van. (nincs erőltetve)

2013. júl. 17. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

150lovas autó, a nyugdíjas szülőknek csak hogy ne szemétkedjenek velük? Majd másfél tonnás autót? :)

1.6-os 100le körüli astrák, focusok, golfok is nagyon tempósan mennek. Kb. 11 másodperc alatt vannak 100-on, ez a nagy átlag. Ehhez képest egy 1.4 tonnás 140 lovas benzines volvo s60 meg 10 másodperc alatt. Kell ennél nagyobb, gyorsabb autó?

Persze, aki gazdag, vegyen nagyobbat, erősebbet, gyorsabbat. Mert biztos telik benzinre, vagy gázolajra bőven, de akkor teljen az adóra is.

Akinek telik arra, hogy eltartson egy hasonló autót, attól elég visszatetsző azt hallani, hogy mert milyen magasak az adók.

Nem személyeskedni akartam, csak szerintem ez egy vicc.


Angliában meg vannak más dolgok, amik miatt elég drága egy autó fenntartása, ne hasonlítsuk össze a két országot.

2013. júl. 17. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!