Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Biciklivel mennyi idő alatt...

Biciklivel mennyi idő alatt állsz meg 30 km/h-ról?

Figyelt kérdés

Nekem:


Száraz úton száraz fékkel:


Hátsó fék: 7-9m

Első fék: 3-4m

Együtt: 2-2.5 m


Vizes úton fékekkel:

Hátsó: 10-12m

Első: 4-5m

Együtt: 4-5m


Szárazon a hátsó kerék nagyon csúszik, így többnyire az elsőt használom, ami jól fog, igaz a végére már a hátsó kerék 20-30cm-t elemelkedik az úttól. Ha "vészhelyzet" van

(pl kirohan elém egy kisgyerek) akkor használom mind a 2-t azzal elég gyorsan megállok. anélkül, hogy a felemelkedne a hátsó kerék.


Vizesen nyilván mondanom sem kell, a fékek vizesek, plusz a felni is, így az első pár fordulat azzal telik, hogy a vizet a fékpofák leszedjék a felniről, de van amikor meg amint hozzáérnek a pofák a felnihez fél másodperc és a kerék már áll, vagyis csúszik. Első féknél már jobb a helyzet, ott nem tud csúszni a kerék így azzal hamarabb megállok. Együtt pedig még jobban.



2014. febr. 15. 20:00
 1/5 anonim ***** válasza:

Sosem mértem még.

De egy jó fékkel nedvesen is elég fékhatást lehet kifejteni. Legalábbis nekem a hidraulikus tárcsával nem volt még olyan hogy nem fogott volna. Mechanikus tárcsa volt már hogy befagyott. Abroncs fék meg egy kisebb sártól is elkoszolódik.


Egyébként a fékút akkor a legrövidebb ha az első fékkel csak annyira fékezel hogy a hátsókerékkel is tudj fékezni. Természetesen anélkül hogy az megcsúszna.

Na meg minél szélesebb, laposabb a kerék(egy bizonyos mértékig)

2014. febr. 15. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Én se mértem még. De a hidraulikus tárcsák sosem hagytak cserben. Valamint a patkófékes bringám is remek.:)
2014. febr. 16. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
elsőnek! Csak az a gond, hogy szinte nem lehet úgy meghúzni a fékkart, hogy ne csússzon a hátsó. Ha csak a hátsóval fékeznék, és úgy, hogy nem csúsztatnám meg akkor a fékút lenne vagy 20-25 méter. Ha mind 2-vel fékezek, akkor az első szinte teljesen le van terhelve, a hátsó scúszik rendesen, és a teleszkóp pedig lent van. Caprine Forest kerékpárom van, így elég vastagak a gumik
2014. febr. 16. 12:23
 4/5 anonim ***** válasza:

Abroncsfékesnél tényleg nehézkesen megoldható a fékerő finom szabályzása.

Hidraulikus tárcsával sokkal finomabban lehet fékezni. Meg persze ott nem probléma az sem ha egy kis nyolcas van a felniben.

2014. febr. 16. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Alex Fly ***** válasza:
A fékerőt leginkább a gumi és az úttest közti tapadás határozza meg. Az, hogy pata-, V-, vagy hidraulikus tárcsafék van felszerelve, semmit nem jelent ebből a szempontból. Minden normális fékkel állóra lehet fékezni a kereket -a maximális lassulás közvetlenül ez előtt érhető el. Ha mindkét féket használja az ember, akkor a fékhatás 80-90%-át az első fék adja. Gyakorlatilag a hátsó fék csak arra való, hogy kontrolláld a fékerőt (ha a hátsó kerék megcsúszna, vegyél vissza)...
2014. febr. 17. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!