Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha egy lámpás kereszteződésnek...

Ha egy lámpás kereszteződésnek csak az egyik ágában nem működne a lámpa, akkor egy ebből származó balesetnél kit vonnának felelősségre?

Figyelt kérdés
pl. A járműnek tábla szerint elsőbbsége van (csak az ő lámpája nem világít), B-nek viszont zöld lámpája van. Egy balesetnél ki lenne a hibás?

2016. szept. 9. 12:40
 1/8 anonim ***** válasza:
77%
Leginkább a lámpás kereszteződés kivitelezője vagy üzemeltetője lenne a hibás. A vezérlőnek ugyanis érzékelnie kell a meghibásodást, és ennek megfelelően átkapcsolni villogó sárgára vagy lekapcsolni a lámpákat.
2016. szept. 9. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha a piros jelzés kiesik valahol, műszaki szempontból nagyon valószínűtlen, hogy zöldet tudjon adni bármelyik irány is. Sárga villogóra vagy sötetre vált az egész kereszteződés. Ha mégsem, akkor valóban az üzemeltetőt vehetik elő.
2016. szept. 9. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Nyilván ő lenne a hibás, de vajon akkor az emberekben és járművekben esett kárt is megtérítené a kivitelező/üzemeltető?

(Egyébként hasonlót már láttam, ott egy gyalogátkelőnél nem világított az egyik oldalon a gyalogoslámpa.)

2016. szept. 9. 12:59
 4/8 anonim ***** válasza:
Ilyen eset nem fordulhat elő, ha a kereszteződésben bármelyik lámpa meghibásodik, a többi sem működik tovább, a jelzőtáblák utasitása szerint kell közlekedni.
2016. szept. 9. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos volt példa rá, hogy a kiégett piros ellenére nem váltott a rendszer villogó sárgára..és volt egy kis kavarodás..szerencsére sebességkorlátos hely volt, amúgy azt erőltette az út kezelője, hogy a tábla a mérvadó...csakhát annak akinek telezöld van, nem figyeli, hogy a másiknak nem világít a piros..hogy mi lett a vége nem tudom...de vigyázni kell, mert az automatákat is emberek kötik be...elég kihagyni egy reteszfeltételt, oszt annyi..


amúgy nem tudom ki lenne a hibás.

2016. szept. 9. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Egyértelműen az üzemeltető lenne a hibás, minden felelősségével.


Én a vasútnál kimondottan a biztosítóberendezésekkel foglalkozom, elvileg ott sem fordulhat elő ilyen helyzet, de különféle zárlatok vagy kontakthibák miatt mégis előfordul. Persze, nagyon ritkán, mert általában duplán vagy triplán van minden biztosítva, vagyis több egyszerre fellépő hibának és/vagy emberi figyelmetlenségnek kell egyidejűleg fennállnia.

Biztos mindenki látott már a híradóban olyan felvételt, hogy megy a vonat, a fénysorompó meg fehéret villog. Na, itt is mindig több hiba áll fenn egyszerre.

2016. szept. 10. 05:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%

Az "A" jármű, mivel , ha nincs lámpa , akkor jobb kéz szabály van érvényben + az utak alsóbb -felsőbbrendűsègét is figyelembe kell venni (fő út/mellék út)! :)

Szimpla KRESZ

2017. júl. 18. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

#7

Egy jó tanács a továbbiakra: Egy kérdésnél mindig olvasd el szép lassan, tagoltan a leírást.

Ha úgy érzed megértetted és ezek után még mindig úgy érzed, hogy értelmeset hozzá tudsz szólni, akkor szólj hozzá. Ellenkező esetben tartózkodj válaszolástól. Köszi.

2017. júl. 19. 06:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!