Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha a villamos még tud állni...

Ha a villamos még tud állni akár faleveleken is, a metrónak miért okoz gondot ugyanez?

Figyelt kérdés
2016. dec. 12. 22:38
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert a villamos megfelel a magyar szabványoknak, van például sinfékje is, ami akkor is megállítja, ha tükörjég van ráfagyva a sinekre. Sínfék: baromi erős elektromágnes a villamoskocsi súlyánál nagyobb erővel tapad a sínre, ha beletenyerel a vezető, akkor rakásra borulnak az utasok, csak vészfékezésre használják.

Az alstom metrő viszont kormányzati nyomásra megkapta a nemzeti közlekedési hatóságtól a mentesítést a vonatkozó magyar szabványok alól, ennyi.

2016. dec. 12. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%
A leglényegesebb különbség, hogy a villamosokon van homokszóró berendezés a tapadás elősegítésére, míg a metrószerelvényeken nincs. Ha láttál már villamossínek között homokozóra emlékeztető lerakódást, és nem tudtad, miért van ott, akkor most már tudod.
2016. dec. 12. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
91%
Eleve tévedés maga a kérdés is. Ha megnézed a KBSZ honlapját, láthatod, mennyi utoleréses baleset van a magyar villamosüzemeknél, ezek többsége ősszel következik be. Egyszerűen a fém-fém kapcsolatnak nem tesz jót, ha csúszós masszát raksz a két felület közé. A homokszóró jó megoldás, de ha nincs megcsúszasvédelem az adott szerelvényen, az sem mindig segít.
2016. dec. 13. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
55%
Érdekes,a régi ruszki metrókocsik valahogy nem csúszkáltak a síneken..
2016. dec. 13. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Azé' vaaan, meeer' a metróhoz nem vették meg a téli szoftvert!

Ha azt hiszed ez vicc, akkor szólok, hogy nem az! Már a fékezéshez is szoftver kell, a vezető nem tud magától időben fékezni...

:(

2016. dec. 13. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Megmondom őszintén, nem értek ezekhez a rendszerekhez, de azért "nagy gratula" a tervezőknek, hogy ezekbe a méregdrága szerelvényekben a 21-ik században nem képesek egy hatékony fékrendszert beszerelni, mikor tudjuk, hogy a fék minden mozgó járműnek a legfontosabb része...
2016. dec. 13. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Fék van, ABS nincs...
2016. dec. 14. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Akárki akármit mond,nem demagógia de a régi metrók jobbak voltak,azért mert 40 alatt tönkrementek ekkora terhelés alatt ,az nem meglepő,bőven kiszolgálták és kiszolgálják az árukat. Ezzel a francia mocsokkal most több baj van már,örülnek ezek ha 10-20 évet menni fognak ezek a szarkupacok,ha meg baj van,rálehet tolni a legutolsó kis munkásra az egészet.
2016. dec. 15. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:

1, Villamos balesetek is voltak, nem is egy. Tehát a villamos sem tud minden esetben rendesen fékezni.

2, a villamos (szerintem) nem megy 60km/h-val..


Szerintem ha lett volna "ABS" akkor jobb lett volna a fékezése..

2016. dec. 19. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 10 deka farhát ***** válasza:
Van "ABS". De az azon alapul, hogy a tengelyek egymáshoz viszonyított fordulatszamát figyeli. Itt sajnos az összes kerék megcsúszott, így a szoftver tévesen azt érzékelte, hogy áll a szerelvény.
2017. febr. 12. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!