Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A "védás csekk" hány nap...

A "védás csekk" hány nap alatt ér ide, ha ma szaladtam bele a trafiba? 50-esnél mennyi után büntet?

Figyelt kérdés
Mondjuk a navi bemondta a sebességhatárt átléptem szöveget, de utólag láttam, hogy nem volt beállítva rendesen. A sebességhatár elérésének 100%-nál jelzett és nem 110%-nál. Az is lehet, hogy nem fogok csekket kapni?

2018. máj. 15. 18:03
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
32%

Istenem...

100 km/h alatt 15 km/h + 3 km/h

100 km/h felett 20 km/h + 3 km/h

Az a + 3 az minden esetben + 3, ezt a határozatban is írják meg talán jogszabályban is, tehát 68-tól jön a csekk. Az hogy az óra mennyit mutat az függ az autó típusától is. Ha a navit nézed, az valószínű pontosabb mint az óra. De szerintem nem fogsz kapni.

2018. máj. 15. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

"Az a + 3 az minden esetben + 3, ezt a határozatban is írják meg talán jogszabályban is"


Belinkelnéd ezt a jogszabályt? Köszi.

2018. máj. 15. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%

2018-05-15 19:34-es válasz írója! Hiába fohászkodsz, attól nem lesz úgy, ahogy állítod.


A +3 km/óra nem talán, hanem biztosan nem szerepel jogszabályban, csak a több mint 15 km/órával, illetve több mint 20 km/órával való túllépés; ami már közigazgatási bírságot „ér”.

Lásd: a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. mellékletét, illetve a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet 11/B. mellékletét.


A HE 62/7-2011 hitelesítési előírás a radaros járműsebesség-mérők, a HE 62/6-2014 hitelesítési előírás pedig a lézeres járműsebesség-mérők hitelesítési eljárását, értékeit tartalmazza.

Mindkét fajtánál a hitelesítési hibahatár

• álló sebességmérés esetén 100 km/h-s sebességig ±3 km/h, 100 km/h-s sebesség felett pedig ±3%.

• mozgó sebességmérés esetén 100 km/h-s sebességig ±5 km/h, 100 km/h-s sebesség felett pedig ±5%.


Ebből következően állítják az álló mérőeszközöket, például, átlagos lakott területi helyen (50+15+3=) 68 km/h-ra; vagy autópályán átlagos helyen (130+20+130*0,03=) 153,9 ≈ 154 km/h-ra. Ezeken a helyeken csak azokról a járművekről készül dokumentáció, amelyek a mérés szerint túllépik a 68 km/h-s sebességet, illetve a 154 km/h-s sebességet.

De éppen a mérési hiba miatt, ez nem jelenti, hogy csak azokról az esetekről készül dokumentáció, amikor, például, túllépi a jármű a 68 km/h-s sebességet. Akkor igen, ha teljesen pontos az adott mérőeszköz.

De ha az egyik hibahatár szélén van, és 3 km/h-val többet mér, mint a tényleges sebesség? Akkor bizony a 65 km/h-t meghaladó tényleges sebességet fogja 68 km/h-t meghaladó sebességnek mérni.

Ha pedig a másik hibahatár szélén van, akkor 3 km/h-val kevesebbet mér, mint a tényleges sebesség. Vagyis, 71 km/h-s tényleges sebesség esetén fog 68/km-h-t mérni.


Tehát, helytálló a 2018-05-15 18:51-es válasz.


A nagyon elterjedt „megengedett 50-nél csak 68 km/h túllépése esetén küldenek bírságot” állítás azért téves, mert egyenlőnek tekinti a mérőeszköz által mért sebességet és a tényleges járműsebességet.

Ami ésszerűtlen, ugyanis, ha úgy lenne, vagyis pontosan mérne minden mérőeszköz, akkor nem lenne szükség a 3 km/h-val, illetve 3%-kal magasabb működési határ állításra.

Azért van rá szükség, mert ennyivel többet is mérhet a műszer, mint a tényleges sebesség, és így elkerülhető, hogy közigazgatási bírságot kapjon, aki nem haladja meg az annak kiszabásához kellő sebességet.

2018. máj. 17. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!