Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Most akkor mennyivel lehet...

Most akkor mennyivel lehet maximum hajtani az autópályán?

Figyelt kérdés
Van egy bizonyos tábla az autópálya mellett, ezen arra hívják fel a figyelmet a közlekedőknek, hogy nem érdemes gyorsabban menni, mert nem nyer vele sokkal több időt az ember. Ezen a táblán 160 km/h-tól van pirossal jelezve a sebesség. Tehát van rajta egy sebességmérő (kilométeróra), és 160-tól vannak pirossal a számok rajta. Mennyi akkor jelenleg a tűrés?

2018. szept. 20. 18:18
1 2 3
 11/28 D. Brasco ***** válasza:
78%
Az autopályán annyival lehet menni amennyivel akarsz vagy amennyit az autod bír......az már mas kerdes hogy ez veszelyes es hogy 132-től is büntetnek már érte,de altalaban csak a fix trafik fenykepeznek azok meg kicsivel 150folott
2018. szept. 20. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
95%
Mondjuk annak aki reklám táblák alapján választ sebességet nem sok keresnivalója van a volán mögött...
2018. szept. 20. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
100%

Most nem az a divat, hogy 100km/h alatt 15-el, 100 felett pedig 20-al lehet gyorsabban menni?

Én az autópályák mellé inkább azt plakátolnám ki, hogy nem mindegyik oszlopon lévő kamera VÉDA!! Mert megy ám a sok paraszt, de amikor odaér egy súlymérő kapuhoz, akkor lelassít 120-ról 95-re. Nehogy már megbüntessék. Biztos, ami biztos. Egy ilyenbe fogok egyszer jól belemenni.

2018. szept. 20. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
89%

„Ugyan 2016-os cikk, de szerintem máig érvényesek az adatok:” [7-es komment, 2018-09-20 18:49] ← Tévedés. 2016-ban sem voltak érvényes adatok.


A cikk szerint: „Figyelembe vettük a számításoknál a Véda kamerák mérési hibahatárát, ami 100 km/h alatt 3 km/h, 100 km/h felett pedig 3 százalék. Ha tört számot kaptunk, kerekítettünk.” ← Nos, valójában, nem vették figyelembe a mérőeszközök mérési hibahatárait. Ők úgy számoltak, mintha pontosak lennének. Vagyis, ha magasabb alsó határra állítják azokat, akkor magasabb lesz az a tényleges sebesség, amitől bírságolnak. Hát, közel sem feltétlen.


A Véda rendszerben a fixen telepített sebességmérő eszközök radarosak, a mobil sebességmérő eszközök pedig lézeresek. A megengedett mérési hibahatárok azonosak, a mérési távolságban van nagy különbség.

Van a HE 62/7-2011-es HITELESÍTÉSI ELŐÍRÁS KÖZÚTI ELLENŐRZÉSRE SZOLGÁLÓ JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐ BERENDEZÉSEK, RADAROS JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐK címmel. És van a HE 62/6-2014-es HITELESÍTÉSI ELŐÍRÁS KÖZÚTI ELLENŐRZÉSRE SZOLGÁLÓ JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐ BERENDEZÉSEK, LÉZERES JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐK címmel.

Mindkettő szerint, hiteles az a mérőeszköz, amelynek hibahatára legfeljebb

• ±3 km/h 100 km/h-s sebességig, és ±3 % 100 km/h sebesség felett; álló üzemmódú mérés esetén;

• ±5 % 100 km/h-s sebességig, és ±5 % 100 km/h sebesség felett; mozgó üzemmódú mérés esetén.


A közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklete 3. sorszáma szerint, 100 km/h megengedett legnagyobb sebesség felett a) 30 000 Ft a bírság kötelező összege, ha a sebességtúllépés 20 km/h feletti és legfeljebb 35 km/h. ← Tehát, a kormányrendelet szerint, általános autópályai személygépkocsis sebességhatárnál (130 km/h), akkor kezdődik a közigazgatási bírság, ha a sebesség nagyobb mint (130+20) 150 km/h.


A mérőeszközök közül, álló mérőeszköz esetén, még éppen hiteles az, amelyik 3%-al többet mér, mint a valós sebesség. 130 km/h 3%-a 3,9 km/h; egész számra kerekítve 4 km/h. (Legyen a cikk közölt elve szerint számolva, számoljunk egészre kerekített értékkel.)

Ha a mérőeszköz alsó érzékelési határát úgy állítanák be, hogy a 150 km/h-t túllépőkről készítsen dokumentumot, akkor a 146 km/h-t túllépőkről is indulna a közigazgatási bírságot megalapozó felvétel; hiszen a 4 km/h-val többet mérő eszköz 150 km/h felettinek mérné. Persze, le lehet vonni minden mérésből 4 km/h-t, de lennének felesleges felvételek. A felesleges felvételek elkerülésére, 3%-kal, azaz 4 km/h-val magasabbra állítják az alsó határt, azaz 154 km/h-ra.

És itt van a cikk logikai tévedése.

Ha pontos lenne a műszer, és például a 150 km/h-t 150 km/h-nak mérné, és a 155 km/h-t 155 km/h-nak mérné, akkor miért állítanák a kormányrendeletbeli határtól magasabbra?

Azért állítják magasabbra, mert többet is mérhet. Vagyis, ha úgy állítják be a műszert, hogy a 154 km/h-t meghaladó mérésnél készítsen dokumentumot, és a műszer 3%-kal többet mér, akkor a ténylegesen 150 km/h-t túllépőket már fényképezi. Viszont, a 150 km/h-t meg nem haladókról nem készül dokumentum. Vagyis, ilyen eszköznél, nincs engedmény, hiába állítják magasabb értékre.

És mi van, ha a műszer a másik hibahatárnál van, és 4 km/h-val kevesebbet mér? Akkor 154 km/h-s beállításnál csak a ténylegesen 158 km/h-t túllépőknél „jön izgalomba”, azt méri a beállított 154 km/h-t túllépőnek.

És mi van, ha a hibahatár a két szélső érték közt van? Kinek, mi jut. 150 km/h tényleges sebesség túllépésétől 158 km/h tényleges sebesség túllépéséig valahol levő tényleges sebességnél van az az alsó határ, amitől jöhet a 30-ezres bírság.

És helyszíni bírságolásnál is ezeket az eszközöket használják, tehát – a mérőeszköz miatt – ott sem biztos az a 134 km/h. Ott inkább a belátás van, hogy annyira pontosan nem könnyű tartani a 130-at. Persze, az sem biztos, hogy van belátás: [link]

2018. szept. 20. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
Szerintem sokaknak jobb lenne ha a felüljárókon az "adj utat a segítségnek" feliratot nézegetné nem a hülyeséget, hogy ki mennyit nyer az adott sebességgel. A korlátozás egyből megragadja mindenki szemét, ellenben a mentősáv kialakítása eszébe nem jutna senkinek, mert azért nem büntetnek...
2018. szept. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:

130-cal.

130 felett helyszíni bírságot kaphatsz,

150-től jöhet közig bírság, amit az üzembentartónak kell befizetnie.

2018. szept. 20. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 A kérdező kommentje:
Tehát akkor megegyezhetünk, hogy még most sem annyira egyértelmű ez a téma, azért itt is születtek olyan válaszok, amelyek némiképp ellentmondásosak.
2018. szept. 20. 21:36
 18/28 anonim ***** válasza:
100%
#14-es tökéletesen leírta miről van szó
2018. szept. 20. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
100%
Barátom, egy reklámtábla mióta számít KRESZ táblának? De ezek szerint magát a felhívást sem érted: Egy állóképen nem lehet azt megjeleníteni, hogy valaki éppen a sebességhatárt jócskán átlépve száguldozik a pályán, ezért van grafikusan odatéve a 160-at mutató kilométeróra. Ennyi, semmi több. Ha a grafikus úgy akarta volna, akkor 200 km/h-át ír rá, attól az még nem fogja azt jelenteni, hogy neked annyival kell menned.
2018. szept. 21. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
100%

19

Igen, így van, elsőre nekem is nagyon jó kampánynak tűntek ezek a hirdetèsek, de mint láthatjuk, a hülyék ezeket sem értik meg.

2018. szept. 21. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!