Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ilyen lassúak a vonatok?

Miért ilyen lassúak a vonatok?

Figyelt kérdés

Rengeteg a 80 kilométer per órás korlátozás, de átlagban olyan 100zal mennek a vonatok, a 120 az már jó, ugye egyedül Győr Pest között van a 160as megengedett sebesség

Miért van az hogy itt ennyivel mennek a vonatok egyes országokban például Kínában meg öt-hat százzal is mennek, de németeknél is legalább 200 kilométer per óra sebességgel mennek a vonatok. Mi ez lassúsák ebbe az országban?


2019. aug. 21. 07:05
 1/10 anonim ***** válasza:
38%
A hazai vasúthálózatban főleg pályaoldalon komoly az elmaradás, mert az 1980-as évektől a 2000-es èvekig alulfinanszírozott volt az infrastruktúraépítés és -fenntartás. Aztán az uniós tàmlgatàsok megjelenèsével ez vàltozott, dől a pènz a szektorba. Azonban ezek kimondottan a TEN-T hálózatba eső fővonalak fejlesztését célozzák meg és a hálózat hazai szakaszainak ma már a nagyobbik része megújult vagy épp dolgoznak rajta. Amit te látsz, az a maradék, ahol meg nem indult be a felújítas vagy nem is lesz rá ilyen forrás, mert nem TEN-T vonal.
2019. aug. 21. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
73%
Kína 100x akkora ország, mint Magyarország. Oda kell ekkora sebesség, ide nem. Nem indokolná semmi ezt a befektetést.
2019. aug. 21. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
36%
Ha viszont elkezdenének építeni hasonlót, sose érne véget a libsi nyígás, hogy most miféle pénzeket lopnak és úgysincs szükség azokra a vonatokra. Ugyanaz a fos, amit most a metrófelújítások alatt szórnak mindenfelé azok, akik metrót csak képen láttak. Senki se akar azért fizetni, amit úgysem használ sosem. Miért érdekelné az a kaposmérőit, hogy a pesti ötszázzal vonatozhat Bécsbe?
2019. aug. 21. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

A nagy sebességű pályát semmi nem indokolja, a 160-as is már necces. Egy vonat felgyorsításához hosszú út kell, lelassításához úgyszintén.

Az állomások sűrűn vannak, mire itt elérné a vonat az utazósebbésséget, már kezdhetne is fékezni.

Nyilván csak expresszvonatok jöhetnek szóba, de akkor mi legyen az ugyanazon vágányon közlekedő személyvonatokkal? Irányonként egy vágány esetén hogyan lehetne megoldani? A lassú szerelvényt sem átugrani, sem kikerülni nem tudja, a személy mehet csak ki mellékvágányra, leginkább állomáson.

Biztosítás:

Rákosligeten lakom. A vasúti átjárótól Pest irányában nyíl egyenes a pálya, látom a kb. 2 km-re lévő átjárót is.

Amikor ott felbukkan a személyvonat, az után néhány másodperc után itt már a fénysorompó tilosra vált, pedig az a vonat kb. 60-nal szokott jönni (látom a monitoron).

Ha ugyanitt 160-nal is közlekedne vonat, a Cinkotai útnál járó gyors miatt már Isaszegnél is zárni kellene. No de nincs olyan rendszer (nem tudok róla), amelyik tudja, sebes jön, lassú, vagy szupergyors. Így esetleg Isaszegen akár negyed óra is eltelhet úgy, hogy sehol semmi nem jön (mert sima személyvonat jön).

Az pálya íve, bedőlése stb. is más kell legyen, mint egy alacsonyabb sebességre tervezetté.

2019. aug. 21. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
A németeknél sem megy minden vonat 200-al,az átlag ott is lassú. Kína meg teljesen más kategória.
2019. aug. 21. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nem mindenhol lassú.

Szolnok-Debrecen között átépült a pálya uic60-as sínek vannak, két állomás még szét van szedve de a nyiltvonal kész. Szolnok - Debrecen között szinte folyamatosan 120-szal megy csak a Tisza hídon van egy 100 -as, Millérnél, és Karcagnál egy 100-as lassújel, több nincs csak munkavédelmi ahol èpítkeznek. De ott van a csabai vonal, Szolnok-Békéscsaba között is folyamatosan 120-szal megy ,kevés a lassújel.

Lassú vonatok a Debrecen-Mátészalka, Mátészalka -Nyíregyháza, Bp-Lajosmizse és egy jó néhány.

Mellékvonalon teljesen normális a 80-as tempó, de a 40-es már tényleg nem.

2019. aug. 21. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

80-as értéken már mosolyogtam. Mátészalka-Nyíregyháza vonalon 40-es átlagtempó van, csomó 30-as táblával fűszerezve. nyár elején kipróbáltam és megértettem miért buszozik inkább majdnem mindenki ezen a szakaszon. tehát át lehet értékelni kinek mi számít gyorsnak.

(azt viszont értékeltem hogy olyan hűst csapott az InterPici hogy a végére már szabályosan fázott kezem, na ezt nem tudja egy volánbusz hiába van ott fél órával hamarabb)

2019. aug. 21. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Győr és Pest között 160? LOL 7 évig jártam rendszeresen azon a vonalon, egy helyen mentünk fel 100 környékéig. :DDDD

Amúgy nálunk városnéző kisvonatok vannak általában, amik minden bokornál megállnak, így nem fognak felgyorsítani. Nekem pl a vonatom átlagsebessége 30 km/h. Településenként 3-4-5 megállóval hogy gyorsítana fel?

Sokat segítene, ha a vonatot nem házhoz menő taxinak képzelnék el, hanem működne úgy, mint máshol: a vonat hasít, és mindenhol lokálisan meg van oldva a ráhordás busszal. Jelenleg lótusz összehangoltság van a két jármű között, vagy egészen egyszerűen nincs, nem létezik busz, ami elvigye az embereket a nagyobb állomásig, így "muszáj" minden kavicsnál megállnia a vonatnak, 2 perc haladás miatt meg nem nagyon fogja megközelíteni a hangsebességet.

2019. aug. 22. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Az 1-es vonalon nem végig 160-as. Vagyis végig H.halomig lenne az, de csak Tata-Hhalom között, de még addig sem. Budapest Tata között 140-nel mennek maximum csak. Személyvonat nem is fog ott sem annyival menni, mert elindul mindjárt meg is áll. Csak az ic, ec és railjetek szoktak annyival menni.
2019. aug. 22. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert pályakarbantartás sincs a MÁV-nál. Folyamatosan romlik a hálózat állapota, és nem tesznek semmit ellene.
2019. aug. 23. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!