Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasúti alagút hogy lenne...

A vasúti alagút hogy lenne jobb szerintetek?

Figyelt kérdés
A Nyugati és Déli között a Szél Kálmán érintésével vagy közvetlenül a Nyugati és Kelenföld között.

2019. nov. 1. 20:00
 1/8 anonim ***** válasza:
28%

Egy ilyen ténylegesen tervben vagy vagy csak elméleti kérdés, amit te találtál ki?


A Nyugati és Déli közötti jobban tetszene.

2019. nov. 1. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Volt róla szó néhány hónapja Nyugati és Déli között (tudom csak ígéret). Régebben meg Nyugati-Kelenföld. Szimplán csak arra vagyok kíváncsi, hogy melyik lenne a jobb megoldás.
2019. nov. 1. 20:03
 3/8 anonim ***** válasza:
46%
Szerintem Déli-Nyugati-Keleti összeköttetésben lenne értelme. Kelenföldre ott van már az átkötés a Délibe, vagy a Nyugati-Keleti viszonylatra.
2019. nov. 1. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
31%
Az egész alagút értelmetlenül drága és felesleges.
2019. nov. 1. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Nyugati-Délinek több értelme lenne, meg talán olcsóbb is lenne. Persze a Déli megszüntetésével, és egy új megállóval a Moszkva alatt.
2019. nov. 2. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Dehogy lenne olcsóbb.

Közvetlenül a Nyugati és a Déli között nem kivitelezhető az alagút. Mindenki úgy beszél erről, mintha csak úgy dobnánk egy portálkaput mindkért állomásra és készen is vagyunk.


A Nyugatiban a pályaudvar alapja és a metró közé nem fér be egy vasúti alagút, a metró alatt kell elvezetni. Ahhoz, hogy ott olyan mélyen legyen az alagút és bármilyen vonattal bejárható legyen ahhoz az alagút bejáratát ki kell vinni egészen Rákosrendezőig. Ha a Dózsa Gyögy útnál kezdik el a pálya süllyesztését akkor 20-25 ezreléknél nagyobb lejtésre van szükség amin a vonatok már korlátozottan képesek csak feljönni ( lásd a MÁV gépészeti táblázatait). Ugyanez a helyzet a Déliben is.

Ahhoz,hogy ne legyen hullámvasút ez az alagút Rákosrendezőtől Kelenföldig tartana, ami baromi hosszú, hosszabb mint a 4-es metró, annak a költségei meg ugye ismertek.


Egy ilyen alagút önmagában nem nem old meg semmit. Egy ilyen akkor hatékony ( lász Zürich HB) ha a két végén megfelelően meg van támogatva a szükséges vasúti infrastruktúrával. Ez a mi esetünkben erőseb hiányos. A budai oldalon most épülgetnek dolgok, de ettől függetlenül fehérvár irányában -főleg nyáron- napi szinten borul a menetrend. Ugyanez megesik Vác felé is ( a monorit ne is említsük). Ha bevezetjük az átlós személyeket vagy zónázókat és az egyik oldalon gáz van akkor borul mindkét oldal közlekedése és csak a káosz lesz nagyobb. Jó lesz az nekünk?


Ha az átlós közlekedés a cél akkor első körben át kellene gondolni a déli-összekötő híd problémáját, nem ennyire elszállt költségvetéssel simán büvíthető a Kelenföld-Fradi szakasz, Kőbánya-felső felújításra és megálló áthelyezésre vár, a körvasút simán haladós. Ha ez elkészülne akkor Kelenföldön adott a metró, egy megálló áthelyezéssel Ferencvárosban a villamos és a hév, Kőbányán 3/28-as villamosok, Rákospalotán pedig a tervezett 3-as metró. Igazából töredék áron nem sokkal lassabban körbe lehet vinni az átutazókat - már ha vannak egyáltalán.


Először az elővárosi infrastrukturát kellene olyan módon fejleszteni hogy arra rá lehessen építeni valami komoly ojjektumot, pl egy ilyen alagutat. De egyelőre a 80-ast is csak szétboozizták ott sem lesz 4 vágány befelé, a 100a simán sz@r ott sme várható a közeljövőben 4 vágány - mivel a kínaiak a saját vasutukat tolnák... - Rákospalotát egy-az egyben el kellene dózerolni és a 71 felé bújtatásos keresztezést, befelé pedig 4 vágányt behúzni. A Nyugatit, Keletit át kell építeni.


Ha ezek mind készen vannak és van már olyan fővonali hálózatunk amin nem okoz problémás és rendszeres borulást a vonatok gyors és párhuzamos leközlekedtetése na akkor lehet majd előhúzni a fiókból az ilyen brutáldrága átkötéseket.


Egyelőre még a fejlett alapstruktúra is hiányzik, a jelenlegi nem kihasznált területekkel sincsenek komoly tervek, mindenhova olcsó félmegoldásokat terveznek. Ilyenek mellé teljesen felesleges egy baromi drága 7-8-10 kilométeres alagutat behúzni a városba.

2019. nov. 3. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Nyugati és Déli között. Jobban lefedné a várost hogy megmarad a Déli helyén is egy állomás, kevesebb alagutat is kellene fúrni, a kettes metrót sem kellene kereszteznie alatta vagy felette. A Keleti környékét pedig kiszolgálná Zugló, persze ettől függetlenül a Keleti szerintem megmaradhatna az elővárosi (pl. Gödöllői/Hatvani, Sülysápi/Szolnoki meg a Kunszentmiklósi) vonatok számára kevesebb vágánnyal.
2019. nov. 3. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
62%

marhaság.

még a 4-es metrót is alig sikerült megcsinálni.... a vasútnak jóval nagyobb alagút kell. és ahogy előttem már leírták nem is kivitelezhetó túl egyszerűen.

kéregvasútként meg lehet csinálni értelmes összegből, de ennyire mélyre lehetetlen levinni.


Ha mégis létezne az a mennyiségű pénz akkor Kelenföldről kellene indítani az alagutat.

De onnan meg már megy a 4-es metró, szóval inkább azt kellene teljes hosszban kiépíteni.


Az lenne a jó ha minden állomás megközelíthető lenne bárhonnan Fradiból közvetlen lehetne menni a Nyugatiba körüljárás nélkül pl. , stb.

milyen érdekes, hogy pont a Nyugatiból nem lehet nyugatra menni...

Kelenföld is el van cseszve, kics a kapacitás.

Déliben ott a város közepén a tárolóvágány rengeteg, azt ki kellene vinni legalább Kelenföldig

Fradi is lehetne egy normális személyvonatos állomás.

2020. jan. 17. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!