Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi lesz a mellékvonalakkal?...

Mi lesz a mellékvonalakkal? FMK, Jenbacher vagy Bz?

Figyelt kérdés
Lesz valami belátható időn belül (jópár év) az FMK-008ből esetleg további Jenbachereket bérel, vásárol a Start? Vagy még egy évtizedig velünk lesznek a Bz-k és társaik?

2020. ápr. 17. 21:39
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Marad a Bz. Olcsó, bevállt..
2020. ápr. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Bz marad, Berényit elvileg átvehetné a MÁV mindet ha szeretné, de eddig csak 2 van.
2020. ápr. 17. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
58%

A legvalószínűbb verzió érdekel?

Az a megszüntetés.

2020. ápr. 18. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Ameddig csak lehet, mqrad a Bz. Keveset fogyaszt, igénytelen, könnyű (a sz*r pályaállapotok miatt ez is szempont), alacsony komfortú, de azzal a pár utassal elzötyög. Szerintem még legalább 10 évig maradnak.

Az egyetlen fejlesztési lehetőség a Bz-k korszerűsítése lenne, amivel már próbálkoztak. Ott vannak az IP-k, illetve az egyetlen darab csuklós Bz. Mindkettő klímás, az IP-ben az IC kocsik ülései vannak, a csuklósban pedig a Desiroké, tehát a kényelemmel sincs probléma.

Vannak olyan vonalak, ahol szinte csak IP-k járnak (pl. Nyíregyháza-Mátészalka), még sincs több utas, mint ott, ahol hagyományos Bz van.

Nyilvánvaló, hogy azért nincs, mert lehet akármilyen kényelmes egy vonat, ha ugyanúgy 30-cal megy, és a lehető legtávolabb áll meg a települések központjától.

A jarműpark fejlesztésének csak akkor lenne értelme, ha azt a vonalak teljes felújításával kombinálnák, ezek viszont valószínűleg soha meg nem térülő beruházások lennének.

Összegezve tehát a legjobb megoldás az, ha minél tovább maradnak a Bz-k.

2020. ápr. 18. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Nem túl szép jövő..


De talán ezek csak a mellékvonalak többségére igazak. Biztos akadnak kivételek, ahol a településektől nincsenek távol a megállók és a fejlesztések ha nem is térülnének meg, de nem értelmetlenek.


Ahol van jelenleg kb. 110.000 fős hivatásforgalom évente és jelentős turistaforgalom + még a 2 Jenbacber is jár arra, a megállók elhelyzekedese pedig nem rossz, nem lehet reménytelen vasútvonal. A 11-es vonalról van szó. Vélemények?


További Jenbacherek és jobb menetrend pedig tovább javíthat a helyzeten.

2020. ápr. 18. 19:52
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Gazdasági megtérülés nélkül is lehet nemzetgazdasági szinten fontos egy vasútvonal - de én is egy előfeltételnek tekintem az adott vonal felújítását, hogy legalább a busszal legyen versenyképes (pontosabban jobb legyen a busznál menetidőben), na meg az alibimenetrendek helyett csúcsidőben órás követést.

A Bz-ket is fel lehet újítani, a szlovákoknál és a cseheknél is van példa arra, hogyan lehet ezt 21. századi módon csinálni.

2020. ápr. 18. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
81%
Még egy lehetőség a magánvasutak megjelenése Magyarországon - bár ez egyrészt a liberalizáció ismételt elhalasztása miatt még hosszú évekig nem opció (de talán addig kibírják a Bz-k), másrészt szintén szükség van normális pályára.
2020. ápr. 19. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nem a Bz-k, vagy azok színvonala a legnagyobb gond a magyar mellékvonalakon. A gond a pályaállapotokkal van. Lehet oda a legszuperebb járgányt megvenni, ha a vmax 30-35 km/h, akkor ott nem lesz utas.
2020. ápr. 19. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Amíg működnek, maradnak a BZ-k a legtöbb helyen, ahol most is azok vannak. Ha pedig selejtezni kell őket, akkor nagyon nagy gondban lesznek a mellékvonalak, ugyanis Magyarországon új dízel járművek beszerzése 2007 óta nem történt (Desiro), és nincs is tervben. Tehát a BZ-s vonalak nagy része meg fog szűnni a járműhiány és rossz állapot eredményeként. A fontosabbakon pedig marad az Uzsgyi és a Desiro, ha egyszer odajutunk. A legfontosabbakat pedig talán villamosítani fogják, amennyiben nem kerül sor nem villanyjármű beszerzésére.
2020. máj. 8. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Bz-k azért még fognak maradni egy jó ideig, ha nem terveznének velük akkor a légkondissá átalakításokat sem végeznék el rajtuk. Szóval egy 10-15 évet biztosan lehet velük számolni.


Idővel meg talán Desirok amik kiszorulnak pár helyen felválthatják őket. Például a Balaton északi partjáról is fognak felszabadulni idővel ha leér végig a drót, ami elvileg 5 éven belül elképzelhető, fele már 2021-ben át lesz adva.

2020. máj. 8. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!