Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A (régi) vonatokhoz miért...

A (régi) vonatokhoz miért kell lépcsőzni? Miért nem a peron magasságában van a vonat padlója?

Figyelt kérdés
2020. máj. 10. 21:59
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Mármint miért nem a vonat padlója magasságában van a peron ? Ennek annyi az oka, hogy egy kellően magas platform megépítése költségigényes.


Maguk a vasúti kocsik szerkesztési elvük miatt nem voltak sokáig alacsonypadlósak és ez csak akkor kezdett változni, amikor az esélyegyenlőség mint társadalmi elvárás megjelent.

2020. máj. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Más volt a technológia és más volt a szempont.
2020. máj. 11. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Fordítva: az új vonatokhoz építették át a peronokat pár éve, hogy egy szintben legyenek. Akadálymentesítés meg minden.
2020. máj. 11. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
71%
azok a vasúti kocsik kb a 70-es évekből valók...
2020. máj. 11. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
82%

a régi járműveken a padló alatt voltak a gépészeti berendezések.

mára a technikai fejlődés következtében sok berendezés mérete és tömege annyira lecsökkent, hogy már elférnek a tetőn is.

2020. máj. 12. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
81%

Menjél ki egy ilyen Rákospalota-Újpest szerű hagyományos állomásra, ahol - mint régen minden állomáson - jó, ha van egy méter a két vágány között. És úgy áll az embertömeg szanaszét a sínek között, mint egy pakisztáni bazárban. Ha oda betennél ilyen "magasrakodós peronokat", hogy a jó életben másznának fel a peronra az emberek??? Húzódzkodtál már fel rakodóvágányról magasperonra?


Azt a naiv választ nem fogadom el, hogy a hatszáznyolcvan leszálló per munkásvonat majd a peron legvégéig elmegy egyes libasorban egyensúlyozva. Aztán 10 perc múlva indul libasorban a négyszázhatvan felszálló. Nem, ilyenkor ellepik az állomás teljes vágányzatát, mintha bazárban lennél, és mindenki onnan támadja a vonatot, hogy felférjen, ahonnan csak bírja. Nyolcasával löknék a mélybe (halálba) ott az utasok egymást. Ezért nem lehet rendes peronokat építeni az állomásokon, mert nincs rá hely. És Magyarország 99%-án nincsenek széles, középperonos hellyel kialakított állomások, az csak néhány presztízsvonalon van, aminek köze nincs a magyar valósághoz.

2020. máj. 12. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Angliában pl. úgy van, ahogy #1 írja, a peronok mindenhol olyan magasak, mint a vonat padlója, mint nálunk a metrónál. A kontinentális Európában nem ez terjedt el, valószínűleg valóban az építési költségek és/vagy a keskeny peronok, esetleg peron nélküli állomások miatt.
2020. máj. 14. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!