Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a különbség a hév és a...

Mi a különbség a hév és a vonat kötött?

Figyelt kérdés
Azon kivül hogy más feszültség , és a vonat váltó a hév egyenáromot használ? Miért héveket tesznek oda, ahol sűrűbben van megálló? Mitől függ hogy hová melyeket épitik?

2020. aug. 25. 22:44
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk a fel és alépítményt sem akkora igénybevételre tervezik, illetve emiatt nem is kerül annyiba a kiépítése mint nagyvasútnál.
2020. aug. 25. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
83%
A hév lassabb, a vonat sokkal gyorsabban tud menni. Egy mozdony lényegesen nagyobb tömeget el tud húzni.
2020. aug. 25. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%
Több megállóhoz jobb menetdinamika kell. A HÉV-nek ez megvan. Gyorsabb az utascsere is az automatikus ajtóműködtetés és a relatíve alacsony belépési szint miatt. Amikor a HÉV-vonalakat kiépítették, még NEM voltak elterjedve a nagyvasúti motorvonatok, amik hozzák manapság a hasonló paramétereket vasúton is. Tehát az összehasonlítási alap a mozdonyos szerelvény. Ahhoz képest kellett a HÉV-nek jobbnak lennie. És ez sikerült is.
2020. aug. 25. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
92%
HÉV - Helyi Érdekű Vasút. Ott hoztak létre ilyen, főként szigetszerű vasútüzemet, ahol rövid távon nagy utas- illetve áruforgalom jelentkezett egy nagyváros környezetében. A mai Magyarországon ez Budapestet jelenti, a HÉV-eket a XX. század első felében építették ki. Akkor külön-külön társaságok üzemeltették, ezt egységesítette aztán a BKV és lett belőle pár éve MÁV-HÉV. Letűnt korok emléke, az egységes hálózat előtti időkből maradt ránk.
2020. aug. 25. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%

HÉV: Helyi Érdekű Vasút

nem csak Bidapest környékén volt ilyen, sok már helyen is létezett régen. az emberek és az áruk városba, vároból szállítására használták. használhatóbb volt mint a lovaskocsi, mert a kötött pálya miatt sokkal biztosabban célba ért mint a lovaskocsik, postakocsik. A legtöbb gazdasági vasút HÉV-nek tekinthető.


Ma a Budapest környéki HÉV-ek ugyanezt a cél szolgálják: az utasokat minél előbb a városba, vagy a városból a célállomásra szállítsák.


A vonatok, a nagyvasút a távolabbi célállomások elérését szolgálják.


A pályában nem nagy különbség van: 1435mm, azaz normál nyomtávról beszélünk. A teherbírás valóban kicsit kisebb mint a nagyvasútnál.

a villamos hálózat más: a HÉV-ként közlekedő szerelvények más feszültséget kapnak a felsővezetékből. Ezért nem tud egyik a másik hálózatán közlekedni önerejéből.

Viszont ha eléggé kitartó vagy akkor a youtubeon találhatsz olyan videókat amiken a HÉV szerelvényeket a vasúti pályán húzzák, illetva HÉV vonalon pályafentartási munkálatok közben láthatsz olyan mozdonyokat (Nohabokat) amik alapesetben a vasúton közlekednek.

2020. aug. 25. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%

+ a HÉV fordulóideje kisebb, mivel 2 vezetőállása van. Nagyvasúton ilyet csak az ingavonat tud, azok viszont akkoriban nem voltak elterjedve (csak a 70-es évek végétől lett jelentősebb az állomány, a 100-as és 300-as sorozatú vezérlőkocsikkal)

Továbbá a nagyvasút zavarérzékenyebb, mert nem kizárólag személyforgalom van rajta, illetve a távolsági közlekedés jobban magában hordozza a késés lehetőségét, ami borítja a teljes menetrendet. Ezt manapság is lehet tapasztalni a budapesti elővárosi vonatokon. Ehhez képest a HÉV maga a kánaán. Nincs integrálva az országos hálózatba.


Mivel ma már a HÉV járműszintű előnyeit a nagyvasúti motorvonatok is tudják hozni, ezért újabb HÉV-vonalakat nem létesítenek. Inkább a nagyvasútra helyeznek HÉV-jellegű forgalmat. (S-bahn). Ez Magyarországon még kezdő stádiumban van, sok lehetőség még nincs megvalósítva, de terveket lehet találni bőven a neten.

2020. aug. 25. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
29%

"mivel 2 vezetőállása van. Nagyvasúton ilyet csak az ingavonat tud"

annyira de annyira ostoba vagy....

minden mozdonynak 2 vezetőállása van...

2020. aug. 25. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
94%

#7

Nem mondod, Sherlock...

Azonban az utasok nem 1 mozdonyon utaznak, ami hipp-hopp tud menetirányt váltani hanem a szerelvényen. Amin ha nincs vezérlőkocsi, akkor csak körüljárással lehet visszaindítani a végállomásról. Ami időveszteség. Persze, ebbe is beleköthetsz, hogy megoldható 2 mozdonnyal, és akkor nem kell körüljárás. De ez járműgazdálkodási okokból nem mindenhol oldható meg. Ezért gyors fordítás szempontjából a hajadra kenheted a 2 vezetőállást, ha nincs vezérlőkocsi.

2020. aug. 25. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
88%
#7: hogyne, csak ha nem szóló mozdonnyal akarod bejárni a vonalat, akkor az egyiket cseszheted. Amúgy egy M28-asnak szerinted hány vezetőállása van?
2020. aug. 25. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
89%
az M28-asnak 1 van, két menetiránnyal akárcsak az M44, M40, M31, stb. járműveknek.......
2020. aug. 25. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!