Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A mozdonyok megállóhelyek...

A mozdonyok megállóhelyek előtt mennyivel veszik vissza a teljesítményt hogy csak beguruljanak a végére, és ugyanígy alkalmazták a gőzösöknél is ezt mint a dízeleken?

Figyelt kérdés
2020. okt. 10. 21:01
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Ez két dologtól függ:

-fékút

-gazdaságosság


Ha egy vonat fékútja normál lassítás mellett 500 méter akkor a megállás helyét jelző táblától legalább annyire el kell kezdeni fékezni.


A gazdaságosság azért lényeges kérdés, mert a "megszűntetem a vontatást, majd egyből fékezek" az a legpazarlóbb megoldás a világon - bár ha késés van akkor nincs más lehetőség.

Viszont, ha a lejtviszonyok olyanok ( amit a már kikopott lejtviszonyjelző táblák jeleztek) akkor megszűntetheted a vontatást már akár a kezés kezdete előtt akár 1 kilométerrel is.. ( ugyan ez érvényes arra is, ha a forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik,indokolják).

2020. okt. 10. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
akkor itt jönnek előtérbe a terepviszonyok leginkább azt hiszem? nem tudom a pályák építésénél volt-e valami szabályozás mennyire lehet lejtős, vagy milyen százalékban emelkedős egy vonal, mással kell számolni mint sík terepen pl.
2020. okt. 10. 21:11
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Erre van a vonalismeret, a vezérek alapvetően ismerik az adott vonalakat amerre járnak, és tisztában vannak az ottani viszonyokkal.
2020. okt. 10. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

kifuttatásnak hívják az ilyent

és minden mozdonyon (dízel, villamos, gőz) és motorkocsin alkalmazzák, hiszen míg nem vontatunk addig sem fogyasztjuk az energiát.

a gőzösöknél is csinálták, hiszen a gőz is el tud fogyni és akkor neki lehet állni gőz csinálni -› lapátolni! :D

2020. okt. 11. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
76%

Nézd, a menetrendek jó részében nem nagyon van idő a kifuttatásra, pl. egy pörgős elővárosi vonalon egy gyenge mozdonnyal, ahol olyan sűrűn vannak a megállási helyek, hogy el se éri a maximális sebességet, de már megint meg kell állni. Ilyenkor gyakorlatilag a fékezés kezdetéig (kb. 1 km) vontatunk, majd lezárás (a vonóerő elvételét szokás így nevezni) után már fékezünk is. Ahol szoros a menetrend, de van elég távolság a maximális sebesség elérésére, ott is gyakorlatilag az állomás kezdetéig szokás tartani a sebességet, lezárni a fékezés előtt közvetlenül, főleg ha késés is van már.


Ahol laza a menetrend, ott két stílust figyeltem meg a kollégáim körében. Vagy az engedélyezett sebesség alatt megy, és a teljes állomásközben mondjuk 120 helyett 100 km/h, kifuttatás nélkül. Vagy pedig 120, majd a megfelelő helynél lezárás, kifuttatás, és begurul 70-80-nal a következő állomásra. Időben kb. ugyanott vagy mindkét módszerrel.

De ez csak adott vonalakon, adott menetrendeknél kivitelezhető, ahol vannak 1-2 perc tartalékok az egyes állomásközökben (ki kell tapasztalni). Azért a menetrendek nagy része nem ilyen, ha végig teljes sebességgel vontatsz, kifuttatások nélkül, vagy minimális 1-2 km-es kifuttatásokkal, akkor leszel pontos, vagy akkor sem. Persze a kifuttatás mértéke erősen függ a vonal domborzatától, sík pályán 10 km-es kifuttatások is elérhetőek egy lazább menetrendnél.


Azért a fogyasztása a gépnek kifuttatáskor sem nulla, ezt ne felejtsük el, de szinte elhanyagolható.

2020. okt. 12. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!