Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem néz ki így enyhén szólva...

Nem néz ki így enyhén szólva furán egy vonatszerelvény?

Figyelt kérdés
Sokszor látom, hogy úgy van összeállítva, hogy motorkocsi húzza, de a másik végén meg egy Szili van rákapcsolva, és ezért úgy néz ki a vonat, mintha hátramenetben haladna. Azt is megfigyeltem, hogy csak nálunk van ez, más országokban eskü sose láttam ilyet. Miért nem raknak mindkét végére motorkocsit és miért csak nálunk van ez? És miért csak Szilivel? Mert más mozdonnyal szintén nem láttam ezt a megoldást. Habár biztosan van valami oka, talán egy jobban hozzáértő le tudja írni.

nov. 17. 15:56
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

Dombóvári történet: MD szerelvény a mozdony nélkül áll a csarnok 2-őn. Az MD-t leakasztották, mert gyorsan kellett segélynek. A VPK-ban börrög a motor, tél van, fűteni kell a szerelvényt.

Az 1-es toronyból ordítanak a hangoson, hogy "2-ről közeledj 3 egyenes!"... a váltókezelő már két zászlóval is integet, de a szerelvény csak nem mozdul.... már anyáznak is a hangosban, de semmi :D

Végül mozdonyvezető megelégelte és besétált a forgalmiba és felhívta a tornyot, hogy gyerekek kajabálhattok estig, én akkor sem tudok elindulni :DDDDDDD

nov. 17. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
84%
Állomási segéyl majd oddébbtesziőket, csak volt bennük enyni :)
nov. 17. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
38%
#11 🤣 Én kamionszimulátorban jártam így, korom sötétben leakadt a rakomány, ahol felvettem, túl meredeken vettem a kanyart, ezt nem vettem észre, csak miután kivirradt kb 500 kilométer múlva 🙂 Pedig még tankolni is voltam közben 🤣 Gyanús volt hogy túl könnyű a városban a manőverezés és nagyot gyorsul 🙂
nov. 18. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%

neeee!

ezt nem hiszem el :DDDDDDDD

nov. 18. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

#9:

"Indulást hogy jelezték?"


Indirekt távvezérlésnek hívták. Ahogy mondod, a vezérlőkocsiban a mozdonyvezető volt, hátul a gőzösön a fűtő. Kettejük között csengő kapcsolat volt, azon csengették át a ma is ismert hangjelzéseket: "féket ereszd meg!" "megállj" stb. A fékezést és az oldást a mozdonyvezető végezte a vezérlőkocsiról.


Ezek voltak a BDt 0-ás vezérlők. Nem volt túl hosszú életű a gőzössel vezérlőzés, a Bp elővárosi vonalak gyors villamosítása és az M40-esek megjelenése miatt. Később az M40-el használták ezeket a kocsikat indirekt vezérlésre, majd átépültek dízel (direkt) és talán villany vezérlővé is.

nov. 18. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!