Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miket változtatnátok meg a...

Miket változtatnátok meg a budapesti tömegközlekedésben?

Figyelt kérdés

Gondolok itt új járatra, esetleg olyan vonalakra, melyekben sokkal több lenne, ha sűrűbben, más/hosszabb útvonalon járnának. Vagy csak esetleg más megállási rend a gyorsjáratok esetében.

Kötöttpályás közlekedés esetén nyugodtan lehet írni tervezett fejlesztésekkel kapcsolatban (pl. ha újra lenne a Bajcsyn villamos, akkor mely viszonylatokat hogyan járatnátok rajta).



2021. ápr. 11. 22:35
 1/10 anonim ***** válasza:
36%
Na, kezdődik megint a Csepel- Budafok kötélpályás kabinvasút téma... :-D
2021. ápr. 11. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
66%

4-es metró továbbvezetése Újpalotára és Gazdagrétre.

A 17-es villamos eltüntetése a 4-6-os vonalról, ezzel lehetővé téve hétköznap csúcsidőben a percenkénti járatsűrűséget hosszú CAF-ok forgalomba állításával a Combinok mellé. A 17-es helyette a Széll Kálmán tértől északi irányba menne tovább egy új pályán, majd ahol lehetséges, bekötni a meglévő pályába, de a 4-6-ost elkerülve messzire.

A 49-es villamos megszűntetése, gyakorlatilag párhuzamos a 4-es metróval. A Bartók Béla úton kieső járatok pótlására az 56A villamos meghosszabbítása Kelenföld Vasútállomásig, egy új, teljesen eltérő járatszámmal, illetve a 19-es sűrítése. A Múzeum körúton kieső kapacitás pótlására a 48-as minden nap közlekedik, főleg a délutáni csúcsidőben.

A 103-as busz megszűntetése, mert párhuzamos az 1-es villamossal. Helyette új buszjárat a Hengermalom úton az Infoparkon és a Pázmány Péter sétányon, majd a Petőfi hídon át a Boráros térre.

2021. ápr. 11. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 vantel ***** válasza:
4%

Járatcsökkentést!

Tized annyi járat legyen!

Mindenki dolgozzon lakhelyéhez közel!

2021. ápr. 11. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

#1

Remélhetőleg nem! :D


#2

Köszönöm a választ, nagyon szuper terveket olvashattam soraid között, de különösen a 3. bekezdés fogott meg, mert szembeállított a valósággal, ami eddig nem keltette fel a figyelmemet.

A 103-as busz egy másik téma, annak jelenleg nincs funkciója, de mégis szükséges (csak nem ebben a formában), mert másképp nem lenne semmi a Budafoki és Szerémi között.


#3

Ehhez először oldják meg, hogy a szomszédba tudjunk járni iskolába, dolgozni, vásárolni stb. :D

2021. ápr. 12. 00:04
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

M4 metró befejezése. Igazából Budaörsig és Újpalotáig kéne mennie.

Alapvetően sokkal több átmenő járat kéne, külvárostól külvárosig.

M0 autóutat befejezni, ez sok közúti terhet levenne Észak-Budáról, nem dugóban állnának a buszok.

2021. ápr. 12. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
70%

Pesti fonódó villamos (Deák tér-Lehet tér között), Újpalotai gyorsvillamos legalább a Keletitől (esetleg egész a belvárosból). Óbudán villamos a Szentendrei úton Kaszásdűlőig. Buszhálózat racionalizálása, több gyorsjárat a külvárosokból a metrókig, ahol nincs metró, ott egyenesen a belvárosig. A hegyvidék és a kertvárosok kijjebb eső részein telebusz vonalak.

Távlati tervek Észak-Déli regionális gyorsvasút, gyorsvillamos vonalak a sűrűbben lakott külvárosok felé. Külső körgyűrű a pesti oldal külvárosait összekötve (ez is lehet gyorsvillamos).

Díjszabási reform, zónákon alapuló bérlet- és idő/távolság alapú jegyrendszer. Felesleges jegyellenőrzések megszűntetésén is lehet spórolni, inkább megbízni az utasban, mint szemmel tartani folyton. Ezt az összeget költsük inkább a biztonság növelésére a gázosabb környékeken.

Kiöregedett járműpark cseréje, lehetőleg alacsonypadlós, környezetbarát járművekre.

2021. ápr. 12. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
87%
Nekem a hálózattal nincs gondom. A 90 perces jegy az, ami hiányzik nagyon.
2021. ápr. 15. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
87%

Igen, 7-es, az időalapú jegy nagyon kellene!

Mert az teljesen aránytalan, hogy mehetsz 37 megállót egyetlen jeggyel ha nem kell átszálnod - de ha 8-10 megállónyit akarsz menni két átszállással, akkor 3 jegyet kell érvényesíteni...

2021. ápr. 15. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Egyetértek, a hálózattal nincs különösebb gond, maximum kiegészíteni kéne, mint például a pesti fonódó vagy a HÉV-ek nem a semmi közepén történő végállomásozása (különösen H6). Esetleg ahol lefedetlen terület van, ott Telebuszt lehetne indítani, mint a 269, 297, 298 stb.

A jegyrendszer meg nagyon nem 2020s évekbe való, sürgősen kezdeni kell vele valamit.

2021. ápr. 16. 01:53
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
A tömegközlekedésben semmit. Az úton lévő személygépkocsik számát korlátoznám erősen.
2021. ápr. 26. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!