Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy tudok jegyet venni a buszra?

Hogy tudok jegyet venni a buszra?

Figyelt kérdés

Még mindig nem lehet a sofőrnél jegyet venni, vagy hogy van ez?

Amikor én legutoljára buszoztam, március 8 előtt, akkor tudtam a sofőrnél jegyet venni, azóta pedig nem buszoztam sehova.


Most viszont muszáj. Faluból városba megyek, tehát itt nem tudok jegyet venni, max a buszon.

Visszafelé az ottani állomáson már van automata.

Diák vagyok nincs saját kártyám és egyáltalán fogalmam sincs hogy hogy lehet jegyet venni most, vagy mi kell hozzá.



2021. ápr. 19. 13:30
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
49%

#10

Milyen klassz dolog, hogy egy év alatt sem sikerült a mobilnettel nem rendelkezők számára is jegyvásárlást kidolgozni... :-(

2021. ápr. 19. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
88%
Na ezaz... A MÁV-nál érdekes módon működik, csak a vásárláshoz kell net, de azt el tudod intézni otthon, a használatához már nem kell net, csak be kell mutatni a kódot amit a kalauz leolvas. Itt fordítva van, ezért kell neki net, pedig mehetne ugyan úgy, akor app se kell hozzá, egy mezei képfájlt küld e-mailben a QR kóddal amit most az ellenőr, békeidőben a sofőr leolvas és egyből kiderül, ha hamis vagy már felhasznált a jegy. Nem tart tovább mint tőle jegyet venni.
2021. ápr. 19. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%
Békeidőben nem a sofőr olvassa a kódot, hanem az utas az ajtónál és a megjelenő animációt mutatja a sofőrnek. És itt kell az érvényesítéshez az internet.
2021. ápr. 19. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
84%
Így van, de pont ez a baj. A sofőrnek kéne olvasnia az utas kódját, így az utasnak nem kell net, a jegykiadó gép pedig amúgyis egy online pénztárgép, tehát az adatkapcsolat megvan a buszokon.
2021. ápr. 19. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
100%
Igen, csak gondolj bele, ha mindenkinél 5 másodpercig érvényesít akkor mennyit kellene várni, hogy mindenkié meglegyen, viszont a kinti kódot több utas is le tudja egyszerre olvasni.
2021. ápr. 19. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%
A sofőrtől vett jegy kiadása több mint 5 másodperc, így még mindig nyernénk vele.
2021. ápr. 19. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

Csakhogy egy buszsofőrnek nem a jegyeladás a fő feladata, hanem a járat menetrend szerinti vezetése.

Most csak vázolnám, ha így működne: Tegyük fel van egy útvonalunk, a kezdőpont és a végpont között pontosan 10 db megállóhely van, mondjuk megállóhelyenként fél perc tartózkodási idő (még mindig elméletben vagyunk, nem ismerem a valós helyzetet. Ha tételezzük fel, hogy 5 másodperc kell mindenkinél, hogy a buszsofőr eszköze érvényesítse a jegyet, bérletet, akkor is még lehet keveset írtam, mert az utas nem tudja előkészíteni a busz érkezéséig, vagy a fedélzeti eszköz nem talál hálózatot, mert egy kiesős erdős helyen van, de számoljunk 5 másodperccel.

Minden megállóban felszáll 10 utas, az 5*10=50 másodperc, már 20 másodperc késés van, ha nagy a forgalom még nőhet a menetidő, számoljunk, mondjuk megállónként 10 másodpercet, így a megállóba érkezéstől a következőbe érkezésig 30 másodperccel nő a menetidő és ez mind a 10 megállónál megtörténik, már 300 másodperc a késést, ami 5 perc.

Ha a végállomáson csak 3 perc tartózkodás van, akkor már itt 2 perc késés van és még nem szálltak fel az utasok, mondjuk itt is 10 ember száll fel, tehát a megállóból indulásnál már 170 másodperc késés van és ugyan úgy felszed még a 10 megálló alatt 300 mp késést, így már a végállomásra érve 470 másodpercnél tartunk, tehát majdnem 8 perc már a késés és a végállomás egy autóbusz vagy vasútállomás, akkor igen sokat számít, hogy mire érsz oda.

Mivel ez egy gondolatmenet, vannak benne hibák, csak próbáltam elmagyarázni miért jobb, ha minden utas magának oldja meg az érvényesítést papíralapú jeggyel, bérlettel vagy online formátumúval ahol nem a sofőrre várnak az utasok.

2021. ápr. 19. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
100%
A valóság az, hogy a település csomópontjában felszáll 30 ember, ebből 20 jegyet vesz (mert a bérlet nem éri meg, túl drága, minden munkanap menni kell vele oda-vissza, hogy minimálisan nyerj vele). Egy jegykiadás a fizetéssel és a jegy nyomtatásával együtt 20 másodperc, az összesen 400 másodperc, azaz 6 és fél perc. A menetrendben van 3 perc tartózkodási idő, de eleve 1 perc késéssel érkezik, így a végére majd' 5 perc késéssel indul tovább. Ha mind a 30 utast, mert itt a bérleteseket is belevesszük, 5 másodperc ellenőrizni (itt most tekintsünk el a térerő hiányától, mert egy város központi részéről van szó), máris csak 2 és fél percig tart a felszállás, azaz ha nem késik a busz még marad fél perc ideje, ha 1 percet késik akkor is félre csökken a késés.
2021. ápr. 19. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

Lehet van benne igazság, én egy helyijáratos busz esetét vázoltam. Nálunk csak helyközi járatos buszon van jegynyomtató, helyijáraton csak buszjegyet lehet vásárolni, ami 390 Ft, tömbben van a sofőrnél, más városban még drágább, hogy ösztönözzenek az elővételben vásárlásra. Elővételben itt 340, ami elég soknak tűnik, viszont egy havi diákbérlet durván 700 Ft, ami elég baráti ár. Régen voltak automaták a városban, de gyakori meghibásodásuk miatt, sok lett az értékesítési pont (Tabakok, vasútállomás, kisboltok, buszállomás, Volántourist).

Egyébként szerintem van az a mennyiségű havi utazás amire már megéri egy bérlet. Tegyük fel 20 munkanapon kell utazni egy hónapban oda-vissza, ez 40 buszjegy, BKK-s 10-es gyűjtőjeggyel számolva ez 12.000 Ft, és még nem voltak egyéb utazások, hétvégi kirándulások, na most ehhez képest a legdrágább havi bérlet is 10.500 Ft.

2021. ápr. 19. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
100%

Itt a helyi és a helyközi járat is a Volánbuszé, ugyan az a rendszer,sőt többnyire ugyan az a busz, csak városon belüli utazáshoz egyfajta helyi menetjegy van 225 Ft-ért, a városhatárt átlépve a szokásos helyközi tarifa érvényes. Van egy nagy városközpont, de ott van pénztár és automata. Van viszont egy kisebb központ, aminek a helyzetét leírtam. A pandémia előtt is többször kértük a Volánbuszt, hogy tegyenek ki oda egy automatát, a válasz, hogy tölteni kell... Gratulálok!


A helyközi jegy 370 Ft, a bérlet 14200 Ft. Azaz 38,3 jegy. Van egy hónapban átlag 21 munkanap, ami 42 jegy. Azaz ha egy hosszú hétvége + pár nap szabadság van, már nem éri meg a bérlet. Amit ilyenkor max nem veszel meg, de mi van ha nem vártan beteg leszel? Akkor buksz rajta. Ahhoz képest a BKV bérlet 9500 Ft, a jegy 350 Ft, az csak 27,1 jegy. Ezzel nyersz annyit, hogy megérje akkor is, ha egy hét szabira mész, vagy beteg leszel, így az abszolút megéri. A Volánbusz bérlet viszont irreálisan drága.

2021. ápr. 19. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!