Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » BKK büntetés befizetésének...

BKK büntetés befizetésének menete?

Figyelt kérdés

Szombat délelőtt jött az ellenőr a villamoson, és mikor elkérte a bérletem, akkor jöttem rá, hogy nem hoztam magammal. Mondta, hogy ez 8000 Ft-ba fog kerülni ott helyben.


Mikor mondtam az ellenőrnek, hogy valószínűleg otthon maradt, azt felelte, hogy van lehetőségem 5 napon belül bemutatni a BKK Ügyfélközpontok egyikében, akkor csak 2000 Ft-t kell fizetnem. Elkérte a személyimet, gondolom leírta a számát, de nem láttam, mert még akkor is a bérletem után kutattam.


Mivel a szombati utam előtt kb 1,5 hétig nem tömegközlekedtem, ezért nem emlékeztem, pontosan mikor jár le a bérletem, nyilván abban a hitben voltam, hogy érvényes, különben nem ültem volna fel nyugodtan a villamosra. De miután otthon előkerítettem, láttam, hogy pár napja lejárt, úgyhogy a bemutatás és a 2000 Ft-os opció elúszott.


Hétfőn bementem a BKK Ügyfélközpontba, hogy rendezném a tartozásom és kifizetném a 8000 Ft-ot. Főleg azért, mert a honlapjuk szerint 2 MUNKAnappal az ellenőrzés után a be nem fizetett tartozás 16000 Ft-ra nőne. De az Ügyfélközpontban rákerestek a személyi számomra, és nem találtak ezzel a számmal tartozást a rendszerben. Kérték a csekkemet, de mondtam, hogy nem adott az ellenőr. A lakcímkártyámat sem kérte el.


Ilyen esetben mégis mit lehet tenni? Az Ügyfélközpontos azt mondta, hogy "lehet, még nem került be a rendszerbe, de az is lehet, hogy nem büntetett meg". De ha letelik a 2 nap, és utána rögzítik, akkor meg már csak a 16ezres díjat tudom befizetni. Megtehetik, hogy nem rögzítik időben, majd kiszabják a magasabb díjat? Megkérdeztem, hogy nem amiatt nincs-e a rendszerben, mert azt mondtam a helyszínen, hogy van érvényes bérletem, de elvileg akkor is kéne csekket adniuk és a rendszerben akkor is szerepelnie kéne, hiszen a bérletbemutatáshoz is látniuk kell.


Járt már valaki hasonlóan, hogy késtek a büntetés rögzítésével? Én kifizetném a 8000 Ft-ot, de kicsit bosszant, hogy most hiába mentem oda 2x is (először túl korán, akkor nem tudtak betelefonálni a központba), még azt se tudják, tényleg megbüntettek-e; majd egy hét múlva lehet kitalálják, hogy igen, de akkor már fizessek 16000-t?



2021. máj. 10. 22:54
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Van valami nyoma, hogy bementél és be akartad fizetni?
2021. máj. 10. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Legfeljebb az ügyintéző telefonhívása az Ügyfélközpontból az irodájukba, ahol utánakérdezett a személyiszámom alapján a tartozásnak, ha ezeket a hívásokat egyáltalán rögzítik és eltárolják. De papíralapon nem kaptam semmit.
2021. máj. 10. 23:42
 3/4 anonim ***** válasza:

Menj be akkor mégegyszer, még ma és vetesd jegyzőkönyvbe, hogy te próbáltad rendezni az ügyet.


Igen, ezzel természetesen kockáztatod azt, hogy egy véletlenül elsikkadt tartozást mégis felvesznek a rendszerbe, ellenben nyitva hagyod a lehetőséget arra, hogy az alacsonyabb pótdíjat kelljen befizetni. És utána rákérdezel még 2-3 alkalommal telefonon pár napon belül, végül el van felejtve az egész.

2021. máj. 11. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

UPDATE ha esetleg valaki hasonló helyzetbe kerülne:


Azóta még 2x voltam az Ügyfélközpontban, mert az első alkalommal nem jutott a végére az ügy, kérték, hogy menjek vissza egy óra múlva. Körbetelefonáltak, senki nem talált az adataim alapján. Így nem tudtam befizetni a pótdíjat.


Kértem, hogy akkor adjanak valami igazolást arról, hogy én itt jártam 2 napon belül és rendezni AKARTAM az ügyet. Közölték, hogy ilyet nem tudnak, se jegyzőkönyv, se igazolás, de még a nevüket se voltak hajlandóak megadni, hogy később hivatkozhassak az ügyintézőre, aki elvileg intézte az ügyemet. Azt állítják, valszeg tévesen kerültek be az adataim, és hónapok múlva fog tisztázódni és akkor fognak valóban rám találni, úgyhogy számítsak arra, hogy nem úszom meg (nem is akartam, hello, azért járkáltam be ennyiszer).


Annyit mondtak, hogy ma jelezzem e-mailben a problémát, így ha utólag előkerül a tartozás, akkor majd arra tudok hivatkozni. Képzelem, mennyit fog érni majd hónapok múlva, ha mégis be akarják hajtani az összeget (ami úgy már inkább 32k+ lesz), hogy küldtem száz éve egy e-mailt, amiben azt se tudom bizonyítani, hogy ott jártam aznap.


Irónikus, hogy nekem kell küzdeni, hogy kifizethessem a tartozásom, 3x kell bemenni a bódéjukba nap közepén, így az ember kérheti el magát a munkájából is, mindezt azért, hogy végül egy sorvadt e-mail írását kínálják, mint megoldás. Amihez még egy nevet sem képesek megadni, tehát nem tudok benne igazolni, hogy tényleg ott jártam. Nem csodálom, hogy arról cikkezik a BKK, milyen nagy összegekkel tartoznak az emberek. Az se tudja rendezni, aki szeretné.

2021. máj. 11. 16:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!